Skocz do zawartości

Yamaha FJ 1100 `85


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witka!

 

Trafiła mnie taka (wątpliwa) przyjemność renowacji starej FJ 1100 dla kolegi. W związku z tym mam kilka pytań.

 

Jakie tarcze hamulcowe można założyć do FJ? Jest w tym jakiś wybór czy tylko takie jak powinny być, ewentualnie FJ1200? Może cały układ tarcze + zaciski od innego moto? Czytam na hamerykańskich forach i widzę że montują zaciski "blue spot" od R6.

 

 

Antynurek. Da się to usunąć, ewentualnie gdzie szukać przyczyny dlaczego nie działa?

 

Czy czacha z całym osprzętem pasuje od FJ1200 do 1100? Ta którą robię jest sporo skatowana, połamana i wybrakowana. Jestem w stanie to naprawić ale FJ1100 sama z siebie jest paskudna z wyglądu, 1200 była trochę ładniejsza.

 

Ma ktoś serwisówkę w dobrej jakości? Mam z netu jedną ale jakość woła o pomstę do nieba.

 

Dla ciekawskich fotki. Pierwsze foty sprzed roku tuż po zakupie, potem z połowy sezonu gdy połamana i porysowana i z ostatnich dni w wersji puzzle.

 

https://picasaweb.google.com/113681550238652257406/FJ1100Szyja

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep www.owiewki24.pl posiada katalog tarcz ze zwymiarowaniem: rozstaw śrub, offset, etc. Zapytaj, czy mają coś do FJ1100.

Co do antynurka, to przerobiłem temat z GSX400E - okazało się, że samo urządzenie było wypełnione olejopochodną substancją o konsystencji musztardy. Dokładne mycie (najpierw moczenie w ropie) i staranny montaż zawieszenia, pomogło. Choć są tacy, którzy wywalają urządzenie i zaślepiają otwór w goleni: płytka aluminiowa grubości 8 mm.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze-masz wielki minus za podejście do takiego klasyka jak FJ.

Po drugie-szukaj ori/zamienników tarcz współpracujących z antynurkiem i nie usuwaj go.

Po trzecie-antynurek nie działa bo:najprawdopodobniej nikt nigdy nie zmienił w nim płynu,o odpowietrzeniu nie wspomnę.Jeśli to nie pomoże,to trzeba wymienić gumowe manżety na tłoczkach w środku i po sprawie...

Po czwarte-jak skompletujesz czachę+obowiązkowo pług pod silnikiem i będzie to w dobrym stanie+ładny lakier,to motocykl wtedy nabierze polotu klasycznego krążownika szos....

Powodzenia w renowacji i nie rób z tego rzeźby,jakich wiele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Tomek za namiar. Zaraz będę prześwietlał ten adres.

 

 

Czemu złe podejście? Wielka krzywda jej się nie dzieje. To nie mój motocykl lecz mojego przyjaciela a ja nim się opiekuję w sezonie a teraz przeprowadzam totalną renowacją. Gdyby była moja to rama już dawno by była w hucie stali a ja bym rzeźbił coś ciekawego.

 

 

Antynurek nie działał od początku, FJ była kupiona od jakiegoś buraka który trzymał ją w kurniku. Pokrętła plastikowe pod lagami nie ruszają się w ogóle. Do lag nie zaglądaliśmy od czasu zakupu. Teraz jest na to czas dopiero. A o tarcze/hamulce pytam bo seryjne są do bani. Nie raz miałem łzy w oczach i kupę w majtach z powodu hamulców.

 

 

FJ będzie robiona w kierunku oryginału, spojler już mam na oku. Lakier jeszcze do dogadania w kwestii kolorów. Właściciel nie może się zdecydować ale sam też ma niewielkie pojęcie o kolorach pasujących do danego motocykla a jego wyobraźnia słabo działa w tej kwestii. Ja widzę tą FJ w ostrej czerwieni + biała grafika. Koła, lagi, wahacz, pokrywy silnika i inne gadżety będą polerowane. Rama do piaskowania i lakierowania, plastiki do reanimacji. Wszystkie łożyska w układzie jezdnym do wymiany, opony do wymiany, przód do regeneracji, hamulce będą odnowione itd. Ogólnie mówiąc - koooopa roboty. Zaraz biegnę do garażu i zacznę spisywać braki, rzeczy do kupienia i spiszę plan działania od początku. W międzyczasie szpieguję Allegro w poszukiwaniu elementów nadwozia i części. Błotnik przedni już od kilku miesięcy wisi w garażu, zakupiony razem z zadupkiem, cylindrem sprzęgła i jakimiś pieprzotami. Nowe kierunki czekają, komplet nowych tarcz sprzęgła też jest.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szperałem na polskich forach o FJ ale są raczej biedne. Zarejestrowałem się na hamerykańskim forum FJ, tam jest konkretny zestaw do czytania. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Dziś grzebałem w klamotach od tej FJ, moim oczom ukazał się okrutny widok, szczególnie jeśli chodzi o oś wahacza i jej łożyska igiełkowe. Zaczynając od tej fotki i kilka następnych.

https://picasaweb.google.com/113681550238652257406/FJ1100Szyja#5695326688808116258

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...