Hipolit Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Ja nie chce piaskować silnika tylko szkiełkować żeby wyczyścić go dokładnie z zabrudzeń i resztek farby. Będę ściągał górę silnika więc tam jeszcze mogło by się coś przedostać ale pytanie czy nie uszkodzę uszczelki na społowieniu??Z tego co wiem to na ogół piaskowanie dotyczy stali a szkiełkowanie amelinium bo jest delikatniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 jak skiełkowałem silnik rozebrany to piasek czy to czym ro robili był dosłownie wszędzie, nawet w miejsach dobrze zabezpieczonych, nie odważył bym się tego robić na całym silniku, kolejna sprawa jak chcesz to pomalować w całości? bo proszek odpada a jest to jedyna trwała opcja. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Można użyć sody oczyszczonej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Właśnie. Leć sodą, bo to zostanie rozpuszcza się w wodzie, więc dobre wypłukanie i jest 100% spokoju. W bardziej zaawansowanych krajach szkiełkują (czy piaskują) suchym lodem. Wtedy to już w ogóle nic nie zostaje. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Wiesz jak się zrobi szczelne zabezpieczenie otworów w głowicy to na pewno proszek się tam nie dostanie pytanie tylko czy nie uszkodzi uszczelki pod cylkiem, na społowieniu silnika i uszczelniaczy dźwigni zmiany biegów wałka zdawczego i kopki...Co do malowania całości to chyba raczej nic się nie stanie jeśli złożony silnik pomaluje sprayem czarnym odpornym na temp. Widziałem w necie jak ludzie malują je w całości i spoko tylko nie wiem czy sprayem, u mnie się to trzymało.Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 WitamPrzerabiałem ten sam temat parę lat temu i też miałem parę problemów.Zabezpieczyłem silnik,oddałem do szkiełkowania w całości a i tak szkło dostało się do środka.W sumie to rozebrałem cały silnik,oczywiście, wiąże się to z kosztami,nowe uszczelki,uszczelniacze i zajęło mi mnóstwo czasu doprowadzenie wszystkiego do nienagannej czystości,ale warto było,jeżeli chcesz malować to użyj farb firmy VHT - "Engine Enamel" i masz 100% pewności.Najlepiej to tak jak pisze kolega 'Bubber" - Leć sodą, bo to zostanie rozpuszcza się w wodzie,ale wtedy jeszcze nie wiedziałem o tych metodach,lakier samochodowy się sprawdza na silnikach chłodzonych cieczą,na chłodzony wiatrem nie polecam,u mnie lakier trzyma się świetnie,jest odporny na chemie i temperaturę,nie ma żadnych odprysków,nie wiem jak się wstawia zdjęcia bo bym pokazałhttp://www.vhtpaint.com/products/engineenamel/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Ogólnie plan mam taki że cały dół silnika chce odmalować na czarno więc tam użyje farby którą mi doradziłeś a cylinder głowice i pokrywę zaworów chce wyszkiełkować i wypolerować ile dam rade.I tu pytanie czy jeśli oddam do szkiełkowania cylek głowice i pokrywę zaworów to czy nic nie ulegnie uszkodzeniu np. gładź cylindra? Umycie wszystkiego to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Trzeba wszystko bardzo dobrze zabezpieczyć,uszczelnić,aby nic nie dostało się do środka,na to musisz zwrócić szczególną uwagę,na pewno dasz sobie radę!Możliwe że osoba,firma która to będzie wykonywać doradzi co i w jaki sposób zabezpieczyć lub tak jak u mnie jest firma która kompleksowo wykonuje usługę razem z zabezpieczeniem elementów.Danek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Tzn górę i tak będę ściągał więc wtedy też muszę to tak dokładnie zabezpieczyć? Dół pomaluje jak już będzie osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 polecam do usuwania starych farb i lakierów.wystarczy nanieść środek, odczekać kilka minut, pozostałości po lakierze zeskrobać lub usunąć sprężonym powietrzem albo karcheremtestowałem na pokrywie wariatora w skuterze i naprawdę daje radeśrodek nazywa się skansolhttp://www.scansol.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 W sumie nie głupie, braciak zdzierał tym lakier z auta przerabiając go na RATa i środek oparł się tylko grubej warstwie szpachli. Głowice i pokrywę bez problemu tym wyczyszczę ale gorzej będzie z cylkiem bo głęboko pomiędzy żeberka nie dojdę żadną skrobaczką żeby dokładnie to wyczyścić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Szczotka druciana sobie radzi z żeberkami. Sam widziałem scansol w pracy i u znajomego. Lakiery rozwala migiem lepiej niż płyn hamulcowy ale są pewne problemy z podkładami proszkowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Na silnikach XL były stosowane takie podkłady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Nie :) Tutaj się odnosiłem do mojego doświadczenia z takim ściągaczem do lakierów. Dostałem alu felgę albo dwie po malowaniu proszkowym i miała też biały podkład, który chemicznie nie chciał zejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 A wiec pierw potraktuje części specyfikiem bo mam chyba 3/4 puszki jak mi to nie wystarczy to wtedy oddam na szkiełkowanie ale problemy mogę mieć co najwyżej z żebrowaniem cylindra reszta powinna pójść gładko.A tak z ciekawości czy ten środek może uszkodzić simeringi lub uszczelniacze zaworowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.