Skocz do zawartości

problemy z XR'em 1200


maciejka69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A czy moglbys wpasc tam w tym tygodniu i porobic zdjecia :

Tuleje wewnatrz, tloki i wnetrze komory spalania w obu glowicach ze spojrzeniem w kanal zaworu wylotowego ?

Potem dalbys zdjecia na forum.

 

Czy poprzednio rowniez u tego dealera byla wymiana pierscieni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toowdie - nie znam się na mechanice niestety więc mogłem coś źle zrozumieć. Natomiast biorąc pod uwagę fakt, że bardzo mi zależy na rozwiązaniu problemu, dzisiejszą rozmowę z mechanikiem zapisywałem sobie na kartce, żeby właśnie móc ją w miarę dokładnie przytoczyć. Jeśli możesz, napisz co Ci się nie zgadza, być może coś jednak pokręciłem.

 

Adam M. - myślę, że uda mi się podjechać tam być może nawet jutro. Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucić, pozdrawiam. Poprzednia wymiana pierścieni odbyła się u tego samego dealera

Edytowane przez maciejka69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie się przeraziłem. Ja zamierzałem ograniczyć przeróbki XR do wymiany tłumika, ale teraz nawet to sobie podaruję.

Próbowałem rozmawiać o tej wadliwej serii XR z chłopakami z salonu w Poznaniu, ale wiele sie nie dowiedziałem.

Twierdzili, że wyprodukowano wadliwą serię silników w których spieprzono odlew korbowodu, ale nie byli tego pewni.

Pewni za to byli, że dotyczy to motocykli z roku 2010 - mój jest z 2009...

W Poznaniu stoi taki na sprzedaż z wymienionym silnikiem po 10 tysiącach km i faktycznie z 2010.

Czy ktoś wie coś więcej o tym?

 

Ja mam 5000 przebiegu, docierka przeprowadzona zgodnie z zaleceniami producenta, może nawet trochę bardziej spokojnie, osiągi dla mnie w pełni satysfakcjonujące. Po kilkuset kilometrowej trasie zdrzało mi się słyszeć tarcie dobywające się z przedniego zawieszenia, nie wiem, pewnie rozszerzone tarcze obcierały o klocek. Wycieków zero, oleju nie konsumuje, ale szczerze mówiąc zaraz pójdę sprawdzić:). Odpadła farba - jakieś centymetr kwadratowy z elementu którego niestety nie umiem nazwać. Po około 2 tysiącach.Jak się da załączę zdjęcie.

 

A oto zdjęcie.

post-58461-0-63529600-1325264669_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mi też w tym miejscu odpadła, pewnie tą część ściągają z tajlandii :D

 

Do > AdamM. Niestety zdjęć rozebranych części nadal nie mam, ponieważ serwis jest nieczynny do poniedziałku. Będę tam dzwonił w poniedziałek, postaram się podjechać od razu i wysłać zdjęcia wieczorem. Będę zobowiązany za szybkie odpowiedzi, bo wiem że chcą się brać za mój motocykl we wtorek - środę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problemo.

Szczesliwego Nowego Roku i dobrej zabawy na Sylwestra zycze.

 

PS.

W poniedzialek bede pracowal do mojej 4 PM ( polska 16.00 ) tak ze odpisac bede mogl dopiero swoim wieczorem, czyli w srodku polskiej nocy.

Mozesz przeczytac rano we wtorek przed praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczesliwego Nowego Roku i dobrej zabawy na Sylwestra zycze.

[..]W poniedzialek bede pracowal do mojej 4 PM ( polska 16.00 ) tak ze odpisac bede mogl dopiero swoim wieczorem, czyli w srodku polskiej nocy.

Mozesz przeczytac rano we wtorek przed praca.

dziękuję bardzo i również życzę najlepszego i dobrej zabawy w Sylwestra !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowice chyba sa OK, w kanale za malo widac by cos powiedziec, ale nie widac nagaru na trzonku zaworu a to dobrze.

Pierwszy z cylindrow ewidentnie zglazowany, swiatlo odbija sie w nim jak w lustrze, drugi wyglada na dobry - wyraznie widoczny crisscross pattern po honowaniu.

Czyli jeszcze raz to samo - wymiana pierscieni po zerwaniu glazingu czyli przehonowaniu cylindrow.

Jak warsztat bedzie to robil ?

Jesli bedziesz mial szanse byc przy skladaniu zrob jeszcze raz zdjecia tulei cylindrowych, teraz zaluje ze nie poprosilem cie o zdjecia tlokow.

Zwroc uwage zeby przed zlozeniem cylindry byly idealnie umyte woda z plynnym mydlem, nie zadnym srodkiem opartym na przerobce ropy naftowej :).

Woda z mydlem usuwa korund pozostawiony po honowaniu - to podstawowa sprawa przy skladaniu.

Po wymyciu musza byc wytarte do sucha szmata i po wytarciu szmata ma wyjsc w tym samym kolorze w ktorym weszla.

Po wytarciu cylinder przelecic zaoliwiona szmata i tylko tyle oleju ma byc na tulei ile jest z tej szmaty.

 

Tloki po zalozeniu pierscieni skladamy BEZ OLEJU NA PIERSCIENIACH - po kropli oleju na kazda strone swiata pod pierscieniami na plaszczu tloka.

Oczywiscie przed skladaniem mechanik powinien sprawdzic luzy na zamkach pierscieni i w rowkach tloka.

Po zlozeniu silnika powinien on byc zalany najtanszym olejem mineralnym SAE 20W50, moze byc nawet polski Lubro.

Jak takiego nie maja przywiez wlasny.

 

Uruchomienie silnika.

 

Uruchamiamy go gdy mozliwa jest natychmiastowa jazda na motocyklu.

Podczas pierwszego uruchomienia nie regulujemy niczego pilnujac by silnik jak najkrocej pracowal na wolnych obrotach, tylko wsiadamy i jedziemy powoli rozgrzewajac silnik do pelnej temperatury pracy.

Po uzyskaniu tej temperatury poddajemy silnik kilku cyklom wejsc i natychmiastowych zejsc z wysokich obrotow na niskich biegach ( dwojce i trojce ). Rozpedzamy motocykl do 80% mozliwych obrotow na tych biegach.

W zwiazku z tym musimy miec wybrana droge gdzie bez klopotu mozemy jechac bez zadnego powodu przyspieszajac i zwalniajac jazde. Uwazamy, zeby podczas tych cykli nie przegrzac silnika.

Po tej pierwszej jezdzie regulujemy wolne obroty, jesli jest taka koniecznosc, chlodzimy silnik i znowu poddajemy silnik kilku cyklom wejsc i zejsc z wysokich obrotow.

 

Potem zaczynamy normalnie jezdzic, pilnujac tylko by uzywac nizszych biegow i wyzszych obrotow niz normalnie, tzn gdy mozemy uzyc trojki z obrotami okolo 2 tys, lepiej uzyc dwojki z obrotami 3500.

 

Po przejechanych 60 km zmieniamy olej na ten sam mineralny.

Po 200 km znowu zmiana oleju na ten sam mineralny.

Po 500 km zmieniamy olej na docelowy, na ktorym dalej bedziemy jezdzic i wymieniac zgodnie z zaleceniami producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne za szczegółową odpowiedź :) Był nagar na zaworach z obu stron, ale został stamtąd usunięty (zeskrobany). Pierwszy cylinder wydawało mi się, że też nie był zglazowany, ale teraz nie jestem pewien, trudno mi tam było dokładnie zajrzeć bo został na motocyklu. Jeden z tłoków miał już założone nowe pierścienie, oglądałem go dokładnie, był suchy bez oleju. Czy przy wymianach oleju po 60 i 200 km trzeba też wymienić filtry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Po 500 km trzeba go zmienic.

Czyli nie wiesz dokladnie jak ten pierwszy cylinder zostal zlozony ?

Czy odwrotnie, jeden cylinder nie byl jeszcze rozebrany ?

Tak czy owak, przy zmianie pierscieni konieczne jest przelecenie cylindrow na honownicy, lub szczotka dla odbudowania wlasciwego ukladu rys na sciankach cylindra.

Troche sie dziwie ze nie rozpieli zaworow, zeby sprawdzic czy nie ciagnie oleju przez prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...