Skocz do zawartości

problemy z XR'em 1200


maciejka69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Od roku jestem posiadaczem XR'a 1200 z 2009 roku. Wszystko byłoby super gdyby nie problemy z silnikiem. Motocykl od początku ma założony wydech MG (polska firma z Siemianowic). Z takim wydechem go kupiłem. W tym sezonie przejeździłem 16 tys. km. Motocykl po raz drugi miał właśnie wymieniane pierścienie silnika. Zdiagnozowano przegrzewanie się silnika spowodowane chyba właśnie niezestrojonym wydechem. Teraz sugerują mi założenie oryginalnego wydechu (ale ja kupiłem ten właśnie motocykl ze względu na ten właśnie dźwięk..) lub założenie innego akcesoryjnego plus dokupienie fuel packa lub innego sterownika (ale dlaczego mam za to dodatkowo płacić?). Od kilku miesięcy borykam się z tym problemem i końca nie widzę. Mimo mega zadowolenia z jazdy, przez problemy, zaczynam mieć dosyć mojego Harrego i oglądam się powoli na inne motocykle. Może ktoś mógłby mi pomóc? Jakieś sugestie co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ostatnio jest dużo XR w ogłoszeniach do sprzedaży z wymienionym silnikiem, coś tam sknocili lub goście na XR myślą że maszyna jest nie do zajechania. Powiem ci jak czytam że ktoś wymienił wydechy a nie zmienił map to nie rozumiem jego głupoty, moto traci na mocy co z tego że napierdala. Wstaw chip, potem hamownia,kup korek led z pomiarem temp, jak nie wiesz ile moto jeszcze zniesie wejdź na http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/98-sportster/page__st__380 tam jest mój N1200 poczytaj ile ma mocy - nic sie nie dzieje, ale moto nie można oddawać w ręce czarowników :) ps. a pytanie twoje (ale dlaczego mam za to dodatkowo płacić?)jest trochę infantylne

Edytowane przez łysy31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci jak czytam że ktoś wymienił wydechy a nie zmienił map to nie rozumiem jego głupoty, moto traci na mocy co z tego że napierdala. Wstaw chip, potem hamownia,kup korek led z pomiarem temp. [..] ps. a pytanie twoje (ale dlaczego mam za to dodatkowo płacić?)jest trochę infantylne

Kupując, nie zdawałem sobie jeszcze sprawy z pewnych rzeczy. Pytałem dlaczego mam za to dodatkowo płacić ponieważ wydawało mi się, że kupuję motocykl zestrojony i dostosowany do tego, co miał wstawione (ja nie wymieniałem wydechu, ale kupiłem moto z wymienionym wydechem bez chipu w salonie jako nówkę). Teraz jestem coraz mądrzejszy, ale wciąż nie wiem jak to się skończy. Gdybyś mógł mi jakoś pomóc, będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wiedzieć co i jak daleko zamierzasz tuningować ja kupiłem fuel pack jak wymieniłem filtr i wydech. Moto zostało zestrojone na hamowni dostało 95 kucy i 11o Nm zapier*alało jak miło, ale pojawiła sie dziura w niskim zakresie obrotów co sprawiło że jak źle podkręciłem rolgaz to moto startowało "ospale"., ale jak trafiło się w obroty to plastik 600cm3 nie miał szans a niedługo opona była kwadratowa. Niestety nie można było moto śmigać 20,30 km/h bez sprzęgła bo szarpał wymieniłem więc wałki na sportowe i dostrojono fuel pac, niestety V&H nie robią map do wałków i większych ingerencji w silniku. Teraz jest 90 kucy i Nm130 ale moto śmiga w pełnym zakresie obrotów. Niestety żeby cieszyć się pełną mocą muszę zmienić chip od HD, wtedy moc podskoczy o jakieś 10-20 kucy. Jak masz już wydech to go zostaw i kup Power Comander on nie daje takiego kopa, ale można go zestroić w pełnym zakresie. Montaż nie jest tak problematyczny. Ja mam swojego mechanika w Rybniku, ale elektronikę stroi mi Apalosa we Wrocławiu salon HD. Są tam fajne chłopaki i coś potrafią, bo matołki z Katowic Arrow to tylko moto potrafią sprzedać. Zadzwoń do Apalosa oni ci pomogą :) Ja wymieniam olej co 6 tyś, moto moje nie ma łatwego życia. Żona ma 883 low i filtr HyperCharger i wydech V&H seryjnie moto miało 57 kucy po zestrojeniu Power Comandera dostała 64 kuce ale Nm wzrósł o 10Nm a V-Max podskoczyło o 15 km/h. Tak więc najtaniej Power Comander i stare wydechy oraz owiń kolektor taśmą termo izolacyjną oraz pokryj je sprayem żaroodpornym Termo Tec, owijka zapewnia lepsze wygrzanie kolektorów co za tym idzie obniża temperaturę silnika-gazy są cieplejsze i szybciej opuszczają silnik a ten sie mniej grzeje oraz kup korek temp.LCD. Co do oleju to używam syntetyka od HD od początku i nie mam problemu ja ani żona. Twoje głowice są unowocześnione żeby silnki miał lepsze chłodzenie więc nie powinieneś mieć takich problemów. Ja kupiłem moje moto i po 2,5 tyś km rozpadło mi sie nowe tylne łożysko- ale od tego czasu nic sie nie zepsuło 3 sezony, żony moto nic :) Hary ma swoje fanaberie ale jak nie będziesz dawał moto czarownikom to będzie oki.

 

Ps. niestety na tym forum jest masę szamanów którzy nie mają pojęcia o tuningu-koszta itd, wypruwają wydech, lub kupują rułe w Castoramie i moto napierdala po uszach, niestety z tuningiem to ma mało wspólnego.

Edytowane przez łysy31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ps. niestety na tym forum jest masę szamanów którzy nie mają pojęcia o tuningu-koszta itd, wypruwają wydech, lub kupują rułe w Castoramie i moto napierdala po uszach, niestety z tuningiem to ma mało wspólnego. "

 

Przez forum przewija sie spora ilosc ludzi, ale nie widze wsrod stale tu piszacych zadnych "szamanow" czy "czarownikow" piszacych bzdury na temat rasowania moto.

Przegladam tematy techniczne nie tylko w dziale Mechaniki Ogolnej i dbam zeby bzdur nie pisano, dlatego taka teza godzi troche w moja prace tutaj.

 

Co do podstawowego pytania o XRa to radze przeczytac watek w mechanice o docieraniu silnika - akurat dobrze dotarty silnik nie powinien sie przegrzewac. Brak wlasciwego kontaktu pierscieni z gladzia cylindra jest glownym powodem przegrzewania sie silnika a pusty wydech nieskorygowany odpowiednim skladem mieszanki wplywalby raczej na wypalanie zaworow wycechowych ( w dlugim okresie czasu ).

Zanim obecny wlasciciel XRa zabierze sie za rasowanie silnika i wyda kupe szmalu na rozne gadgety powinien najpierw sprawdzic czy czasem nie ma za niskiego cisnienia sprezania co swiadczylo by wlasnie o glazingu cylindrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem pilnie wątek o docieraniu silnika. Bardzo ciekawa dyskusja. Dziękuję, że postanowił Pan wypowiedzieć się w mojej sprawie. Jestem pełen wątpliwości. Mój kupiony motocykl miał stan licznika "3 km", kiedy go kupiłem. Muszę tu dodać, że jest to mój drugi motocykl, pierwszym był również XR, model 2008 (przejeździłem nim ledwo 3000 km, za to bezproblemowo). Obecnym przejeździłem 16.000 km w tym roku. Docierałem silnik zgodnie z zaleceniami serwisanta z salonu - jeździć "normalnie", ale nie przekraczać 5.000 obrotów (u mnie max w polu czerwonym to 7.000-8.000). Oczywiście jeździłem na początku delikatnie. Teraz jestem właśnie drugi raz przy wymianie pierścieni w silniku (sądzę, że powodem pośrednim jest akcesoryjny wydech, który nie został zestrojony z silnikiem), ale pamiętam, że serwisant wspominał coś o dziwnie niskim ciśnieniu sprężania. Bezpośrednią przyczyną odstawiania motocykla do serwisu były wycieki oleju (w pewnym momencie lał się po cylindrach) i stukanie w silniku (widziałem ubytek oleju i dolewałem go, nie było możliwości, żeby silnik został zatarty). Czy niezestrojony wydech mógł być przyczyną przegrzewania się silnika i wycieków oleju? A może właśnie dlatego, że wydech był niezestrojony, powinienem bardziej zwrócić uwagę na sposób dotarcia, o czym nie wiedziałem? Czy w tej sytuacji można założyć glazing cylindrów? Czy coś można z tym jeszcze teraz zrobić? Motocykl wciąż jeszcze jest na gwarancji...

Dodam jeszcze, że olej i filtr wymieniany był pierwszy raz po 800 km (zgodnie z sugestiami salonu), później po 6500 km olej (przy pierwszej wymianie pierścieni) i po 10500 km olej + filtr (drugi przegląd serwisowy)

Edytowane przez maciejka69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest teraz status motocykla, tzn czy jest w serwisie, czy pierscienie zostaly juz wymienione i zrobiles jakis przebieg po tej wymianie ?

Czy orientujesz sie jaki olej zostal wlany ?

Czy wiesz jak sama wymiana pierscieni zostala zrobiona tzn czy cylindry byly honowane podczas wymiany czy nie ?

Chodzi mi tu o honowanie bez zbierania materialu robione tylko w celu uzyskania krzyzujacych sie rys na powierzchni tulei.

 

Piszesz ze olej lal sie po cylindrach ale pytanie skad - z uszczelek pod glowicami, czy z pod pokryw zaworow ?

To powinno byc ustalone jeszcze przed wymiana.

Czy dostales jakies informacje od serwisu co bylo przyczyna niskiego sprezania ?

 

Tak jak napisalem wyzej, niezestrojenie wydechu z zasilaniem silnika nie powinno spowodowac przegrzania silnika, tylko raczej podpalenie zaworow wydechowych.

Czy robiono przy tobie np sprawdzenie wygladu swiec przed wymiana pierscieni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili motocykl wciąż jest w serwisie. Wiem, że części dotarły (będą wymieniać pierścienie i uszczelki) ale chyba jeszcze go nie poskładano. Olej wleją z pewnością jedyny, jaki mają i polecają czyli SAE20W50 syntetyczny Screaming Eagle. Nie mam pojęcia czy przy pierwszej wymianie honowano cylindry, ale raczej nie sądzę. Teraz jest to jeszcze chyba do sprawdzenia.

Olej lał się spod uszczelek pod głowicami (chyba...). Stwierdzili nieśmiało niskie sprężanie, ale kiepsko wiedzieli co mogło być powodem, coś przebąkiwali o tym, że silnik dostaje chyba zbyt bogatą mieszankę i że spora jej część spala się w wydechu. Ostatecznie winą za kłopoty silnika obarczyli niezestrojony wydech.

Wspomniał Pan o świecach... Tak, przy pierwszej wymianie pierścieni powiedzieli mi, że z niewiadomego powodu (!) świece były przytopione. Teraz nic mi na ten temat nie powiedzieli, ale ja zapomniałem zapytać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesołych Świąt! Czytając powyższe nie mogę się powstrzymać od krótkiego komentarza. Na początku grudnia miałem okazję przejechać się z kolegą XR od dealera. To jakaś porażka, XR z salonu jeździ jak mój sporciak ( brak dużej różnicy na któą liczyłem)a powinien ręce wyrywać. Proszę nieodbierać tego jako złośliwość. Kolega rozważał kupno ale się wyleczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesołych Świąt! Czytając powyższe nie mogę się powstrzymać od krótkiego komentarza. Na początku grudnia miałem okazję przejechać się z kolegą XR od dealera. To jakaś porażka, XR z salonu jeździ jak mój sporciak ( brak dużej różnicy na któą liczyłem)a powinien ręce wyrywać. Proszę nieodbierać tego jako złośliwość. Kolega rozważał kupno ale się wyleczył.

mam kolege co śmiga Fazerem 1100 i jak pośmigał XR1200 to był zachwycony-tylko cena po kursie euro teraz to kapa. A ile kucy i Nm ma twój sport-bo jak jest seryjny to cie nie rozumiem,bo mój w serii to był muł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciejka, czy wizyta u twojego dealera to duzy problem dla ciebie ?

Jezeli nie i mozesz znalezc troche czasu to zazadalbym aby ten silnik skladano przy tobie.

Moglbym wypisac ci punkty w tym temacie na ktore trzeba zwrocic uwage i jak przeprowdzic montaz i pierwsze uruchomienie silnika, aby miec najwieksza mozliwosc zukcesu z tego zabiegu.

Jak latwo zauwazyc pierwsza wymiana gwarancyjna nie bardzo im sie udala.

 

Mozliwe, ze przyczyna problemow jest jakis blad zrobiony przez producenta, ale przez wlasciwe zlozenie i dotarcie silnika bedziemy sie starali go zminimalizowac.

Jak sie piszesz na cos takeigo to napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyta u dealera to dla mnie żaden problem i spokojnie znalazłbym czas. Więcej, zrobiłbym to z przyjemnością, może nauczyłbym się czegoś. Mam tylko nadzieję, że pozwolą mi na to. Bardzo proszę o listę / punkty czynności, na które powinni zwrócić uwagę. Będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnych świąt

 

mam kolege co śmiga Fazerem 1100 i jak pośmigał XR1200 to był zachwycony-tylko cena po kursie euro teraz to kapa. A ile kucy i Nm ma twój sport-bo jak jest seryjny to cie nie rozumiem,bo mój w serii to był muł

też mi się wydaje, że kolega trafił na jakiś wyjątkowo zmulony egzemplarz. Jeździłem ostatnio testowo różnymi motocyklami. ZRX1200 czy GSX1400 (które szalenie mi się podobają) oczywiście są mocniejsze, ale nie jest to jakaś przepaść. Mam wrażenie, że troszkę podrasowany XR nie zostawałby daleko w tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyta u dealera to dla mnie żaden problem i spokojnie znalazłbym czas. Więcej, zrobiłbym to z przyjemnością, może nauczyłbym się czegoś. Mam tylko nadzieję, że pozwolą mi na to. Bardzo proszę o listę / punkty czynności, na które powinni zwrócić uwagę. Będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnych świąt.

p.s.

rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem w salonie. Będzie składał motocykl po nowym roku. Niestety mogę tylko nieoficjalnie tam wejść, gdybym chciał być przy składaniu, musiałbym zapłacić (sic). Mechanik jest przychylny więc może jakoś uda mi się tam wejść. Dowiedziałem się od niego kilku dodatkowych rzeczy. Ponoć rozebrał silnik i sprawdził wszystkie części. Cylindry, które jak twierdzi były honowane krzyżowo fabrycznie, są w porządku. Wg niego niezestrojony wydech powodował dystrybucję złej mieszanki i silnik miał za mało paliwa. Przez to silnik się przegrzewał, brał olej, który wyciekał i z uszczelniaczy i przez pierścienie. Przez uciekający olej nie domykały się zawory i zaczął się osadzać nagar (po zastanowieniu rzeczywiście chyba odczuwałem spadek mocy). Podobnież wyczyścił zawory z nagaru pastą, wymieniać będą pierścienie, uszczelki i jak to stwierdził na wszelki wypadek świece, mimo że tym razem nie były uszkodzone.

Również podobno, salon postanowił wymienić mi wydech na inny i będą mi rekomendować założenie fuel packa lub commandera

Edytowane przez maciejka69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu opinii kolegów skłaniam sie ku poglądowi, że to co daje Liberator do testów to jakiś muł bagienny, co by tester i motocykl wrócili cało.... Nie wiem jak to się przekłada na sprzedaż, ale kolegę zupełnie wyleczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu opinii kolegów skłaniam sie ku poglądowi, że to co daje Liberator do testów to jakiś muł bagienny, co by tester i motocykl wrócili cało.... Nie wiem jak to się przekłada na sprzedaż, ale kolegę zupełnie wyleczyło.

ale nie odpowiedziałeś mi ile kucy ma twój sportster ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...