vonito Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Z ciekawości - ile mniej więcej bierze za taki zabieg?Z takim rozwiązaniem może być jeden problem za granicą - jak Cię sprawdzą to przypuszczam, że Niemiec auto odholuje na parking i przywrócenie go do wersji z DPF będzie bardzo kosztowne. Zresztą cholera wie czy w PL też nie wzmocnią takich kontroli proekologicznych.Ciekawe też czy po usunięciu DPF kopci jak starsze diesle bez DPF? Pozdr.F. kopcenie to nie problem, zabieg jednak jest mechaniczny i nie da się dokładnie usunać go elektronicznie bo cała elektronika jest ustawiona na pracę z PDFem, oczywiście wyłącza sie odpowiednie bloki itp robi nowe mapy ale i tak nie udaje się całkowicie oszukac elektroniki.co do kopcenia to tylko starsze knstrukcje kopcąAudi miało TDi z PDF i bez...te same silniki tylko chyba rok 2005 był przełomowy i wszystko powyżej już miało PDF...mówie o 3.0w kazdym razie TDI bez filtra zupełnie nie kopci jedyne co widać to to że na końcówkach po tygodniu jazdy zaczyna osadzać się nalot. dalej uważam że mały diesel na cykl mieszany i przebieg poniżej 50kkm jest nieopłacalnyco do nowych technologii to nie jest tak ciekawie bo co wypuszczą to bubel silniki 2,0 tdi zarówno w BMW jak i Audi maja dużo problemówco chwilę i co nowy miesiąc produkcji jest zmiana czegośwtryski piezoelektryczne w TDI doczekały sie juz chyba 8 poprawki technologicznej , jeden wtrysk kosztuje 1200 zł i nie lubią one naszego paliwa ;)słowem nie brałbym silnika który jest droższy w zakupie czasem o 10 tysi bo odzyskam ta kasę dopiero po 2 latkach a jesli coś będzie do naprawy to może już nigdy...do tego moc diesla 1.6 a benzyny 1.6 to teraz przepaść ( Brawo 1.4 ma już 120KM)przy 2.0 może moce się zbliżają choć Audi ma 2.0 211KM a chyba żaden diesel nie przekracza 200KM w tej pojemnościto już w dużych pojemnościach diesel zaczyna swiecić bo 3.0 TFSI benzyna ma 310 KM chodzi rzęzi głośniej od diesla a pali dość sporo (to względne pojęcie ) to 3.0 TDI Biturbo ma 313KM ma lepsze przyspieszenie i pali znacznie mniej... i to ma sens ;) Edytowane 31 Lipca 2012 przez vonito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Vonito - żeby było jasne - również nie jestem zwolennikiem diesli przy małych przebiegach i też uważam, że jest to nieopłacalne. Odnośnie jednak mocy itd. to weźmy pod uwagę jeszcze moment obrotowy, który turbina skutecznie podnosi. 2.0 TFSI Audi ma 211KM i ma do tego coś koło 350 Nm. Dla przykładu BMW ma w nowym 525d (biturbo diesel) i ma to coś 2.0 pojemność 218KM i 450Nm. Auto, które waży prawie 1,9T ma około 7,3s od 0 do 100km/h. Jak chcesz takie osiągi w benzynie bez turbiny to musisz kupić pewnie 3.0 a różnica w spalaniu wyjdzie pewnie z 5l na 100km.Jeszcze ciekawszy jest nowy M diesel z potrójną turbiną pakowany do 5tki, X6 i X5 - masz 3.0 diesla, który ma coś około 380KM i 740Nm.W przypadku dużych pojemności diesle nie są w zakupie droższe od benzyn, mają porównywalne osiągi i zdecydowanie mniej palą.Wg mnie zasada jest jednak taka, że nowoczesny diesel nadaje się w trasę a nie do miasta. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Vonito - żeby było jasne - również nie jestem zwolennikiem diesli przy małych przebiegach i też uważam, że jest to nieopłacalne. Odnośnie jednak mocy itd. to weźmy pod uwagę jeszcze moment obrotowy, który turbina skutecznie podnosi. 2.0 TFSI Audi ma 211KM i ma do tego coś koło 350 Nm. Dla przykładu BMW ma w nowym 525d (biturbo diesel) i ma to coś 2.0 pojemność 218KM i 450Nm. Auto, które waży prawie 1,9T ma około 7,3s od 0 do 100km/h. Jak chcesz takie osiągi w benzynie bez turbiny to musisz kupić pewnie 3.0 a różnica w spalaniu wyjdzie pewnie z 5l na 100km.Jeszcze ciekawszy jest nowy M diesel z potrójną turbiną pakowany do 5tki, X6 i X5 - masz 3.0 diesla, który ma coś około 380KM i 740Nm.W przypadku dużych pojemności diesle nie są w zakupie droższe od benzyn, mają porównywalne osiągi i zdecydowanie mniej palą.Wg mnie zasada jest jednak taka, że nowoczesny diesel nadaje się w trasę a nie do miasta. Pozdr.F. Dokładnie - porównując tu przytoczone audi (właściwie miałem do porównania passaty cc, ale w sumie to to samo), to na trasie, w przyśpieszeniu na elastyczność 2.0 TDI 170 KM objeżdża jak chce 2.0 TSI z 211 KM :). Moment i sposób oddawania go czyni cuda. To samo jest w Oplach - 2.0 160 KM w dieslu, ma takie samo, lub nawet lepsze odejście niż 2.0 220 KM w benzynie. Kunie to są potrzebne do startu z pod świateł i do prędkości maksymalnej. W normalnym użytkowaniu i wyprzedzaniu na trasie (co jest najważniejsze) liczą sią niutonometry i obroty od których są dostępne :). I nie jest do końca tak, że w mieście palą tyle samo: przytoczone powyżej diesle palą około 9-10 w mieście a w/w benzyny 12-14, więc jakaś różnica dalej jest. BTW, jakże się musi dziwić Kowalski który kupił TDI-ka, gdzie w katalogu podają mu że będzie palił 5 /100 a jemu, jeżdżąc codziennie do pracy za chu... nie chce zejść poniżej 10-ciu ;) Edytowane 31 Lipca 2012 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 W 2.0 TDI 170 jest dość dziwna zależność, nie wiem czym spowodowana. Nie spotkałem się w czymś takim w 2.0 TDI 140 i 1.9. TDI Dużo palą gdy silnik jest zimny - jesli agresywnie przyśpiesza się na zimnym silniku to potem przez cały dzień utrzymuje się stosunkowo wysokie spalanie. Rozpoczęcie dnia jazdy od spokojnej rozgrzewki skutkuje zdecydowanie mniejszym spalaniem podczas całego dnia jazdy. Może coś się przestawia w elektronice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonito Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Vonito - żeby było jasne - również nie jestem zwolennikiem diesli przy małych przebiegach i też uważam, że jest to nieopłacalne. Odnośnie jednak mocy itd. to weźmy pod uwagę jeszcze moment obrotowy, który turbina skutecznie podnosi. 2.0 TFSI Audi ma 211KM i ma do tego coś koło 350 Nm. Dla przykładu BMW ma w nowym 525d (biturbo diesel) i ma to coś 2.0 pojemność 218KM i 450Nm. Auto, które waży prawie 1,9T ma około 7,3s od 0 do 100km/h. Jak chcesz takie osiągi w benzynie bez turbiny to musisz kupić pewnie 3.0 a różnica w spalaniu wyjdzie pewnie z 5l na 100km.Jeszcze ciekawszy jest nowy M diesel z potrójną turbiną pakowany do 5tki, X6 i X5 - masz 3.0 diesla, który ma coś około 380KM i 740Nm.W przypadku dużych pojemności diesle nie są w zakupie droższe od benzyn, mają porównywalne osiągi i zdecydowanie mniej palą.Wg mnie zasada jest jednak taka, że nowoczesny diesel nadaje się w trasę a nie do miasta. Pozdr.F. czekaj czekaj :) ja jestem zwolennikiem duzych diesli ale dałeś zły przykład ;)bo porównujesz mocniejszego diesla z większym momentem do słabszej benzynytrzeba oddać faktynajmocniejszy diesel 2.0 TDI moc 177 KM przyśpieszenie 7,9 sbenzyna 2,0 TFSI moc 211 KM przyspieszenie 6,9 s to można porównywać bo to samochody o tej samej pojemnościi nie ma się co oszukiwać benzyna zrobi tego diesla jak chce wiem bo jeżdziłem ;)nie słyszałem również o 2 litrowym dieslu z dwoma turbinami... natomiast co do duzych diesli to jak w moim tak i w Twoim przykładzie ...dokładnie tak jest.. :)takie jest zreszsztą moje zdanie - duży diesel to najlepsza opcja... co zaś do momentu to nie ma co go przeceniać sam mam u siebie 560 niutków ale mocniejsza benzyna...nie ma się co oszukiwać3,0 TFSI ma mniejszy moment ale więcej mocy i robi mnie dość skuteczniepamiętajcie że przyśpieszenie wpływają obie te wartości czyli moment i moc a szybki zakręt kontrolijesz mocą nie momentem... Edytowane 31 Lipca 2012 przez vonito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Dokładnie - porównując tu przytoczone audi (właściwie miałem do porównania passaty cc, ale w sumie to to samo), to na trasie, w przyśpieszeniu na elastyczność 2.0 TDI 170 KM objeżdża jak chce 2.0 TSI z 211 KM :). Moment i sposób oddawania go czyni cuda. To samo jest w Oplach - 2.0 160 KM w dieslu, ma takie samo, lub nawet lepsze odejście niż 2.0 220 KM w benzynie. Kunie to są potrzebne do startu z pod świateł i do prędkości maksymalnej. W normalnym użytkowaniu i wyprzedzaniu na trasie (co jest najważniejsze) liczą sią niutonometry i obroty od których są dostępne :). I nie jest do końca tak, że w mieście palą tyle samo: przytoczone powyżej diesle palą około 9-10 w mieście a w/w benzyny 12-14, więc jakaś różnica dalej jest. BTW, jakże się musi dziwić Kowalski który kupił TDI-ka, gdzie w katalogu podają mu że będzie palił 5 /100 a jemu, jeżdżąc codziennie do pracy za chu... nie chce zejść poniżej 10-ciu ;) Maniek_7 - w kwestii spalania w mieście chodziło mi raczej o porównanie 2.0 benzyny (bez turbo) z 2.0 turbodieslem. Z moich doświadczeń to spalanie jest bardzo podobne z minimalną przeagą diesla. Oczywiste, że jak do benz. dołożysz turbo to zeżre więcej. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colahondax11 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Istnieje też możliwość usunięcia DPFa fizycznie + zmiana elektroniki, moj kolega wykonuje takie zabiegi z niezłym skutkiem np. w insigniach.Mnie najbardziej bawi nasza polsko-wiejska moda na passata albo chociaż golfika w tdiku, mniejsza o to ze robię15kkm rocznie, tdik musi być bo to takie zajebiste auta i nie wypada jezdzić benzuną jak u sąsiada jest passek w tdiku. No, takich jest sporo, kupują golfa tdi w salonie, a po 5 latach sprzedają, z przebiegiem 80.000 km, przecież to nieopłacalne. Cytuj Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Ja sprzedaję właśnie po 3 latach z przebiegiem 190.000 km i podejrzewam a wręcz jestem przekonany, że mój diesel latający głównie w trasach mimo tego przebiegu jest w lepszej kondycji niż auto które przejechało 100.000km po mieście.Poza tym w każdym przypadku na zakupie nowego auta się traci i im droższy samochód tym więcej tracisz. 2 lata temu sprzedawaliśmy volvo S60, które nowe kosztowało 168.000PLN a sprzedaliśmy je po 2,5 latach z przebiegiem 220.000km za 55.000PLN, czyli w ciągu 2,5 roku straciło na wartości ponad 100tys. PLN Pozdr.F. Edytowane 31 Lipca 2012 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 To teraz pytanie do fachowcow od tdi ....Co to za objaw jak nagle jak sie depnie buta to nie wkreca sie na obroty, turbina sie nie zalacza i auto jest "mulowate" .... Idzie do 3,5 i koniec.Ale wczesniej wszystko bylo pieknie, szlo idealnie 4,5 tysiecy, wciska w fotel i slychac zalaczenie sie sprezarki .....Pozniej tez jest wszystko oke ....Takie dziwne cos ktore powstaje nie wiadomo skad :biggrin: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Regularnie to się dzieje Majkel? Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 To teraz pytanie do fachowcow od tdi ....Co to za objaw jak nagle jak sie depnie buta to nie wkreca sie na obroty, turbina sie nie zalacza i auto jest "mulowate" .... Idzie do 3,5 i koniec.Ale wczesniej wszystko bylo pieknie, szlo idealnie 4,5 tysiecy, wciska w fotel i slychac zalaczenie sie sprezarki .....Pozniej tez jest wszystko oke ....Takie dziwne cos ktore powstaje nie wiadomo skad :biggrin: turbina sie nie zalacza Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 To teraz pytanie do fachowcow od tdi ....Co to za objaw jak nagle jak sie depnie buta to nie wkreca sie na obroty, turbina sie nie zalacza i auto jest "mulowate" .... Idzie do 3,5 i koniec.Ale wczesniej wszystko bylo pieknie, szlo idealnie 4,5 tysiecy, wciska w fotel i slychac zalaczenie sie sprezarki .....Pozniej tez jest wszystko oke ....Takie dziwne cos ktore powstaje nie wiadomo skad :biggrin:Cos sie dzieje w z turbiną i system jej nie włącza.Musisz do tego podejśc bardzo ostrożnie, trzech na dwóch mechaników od razu powie że turbo do wymiany i 2000zł. Też tak miałem, przyczyna tkwiła w tzw. puszcze - czujniku sterującym ciśnieniem turbiny. Wymiana 400zł. Trzeba podpiąć laptop do wtyczki diagnostycznej i sprawdzić kod błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Cos sie dzieje w z turbiną i system jej nie włącza.Musisz do tego podejśc bardzo ostrożnie, trzech na dwóch mechaników od razu powie że turbo do wymiany i 2000zł. Też tak miałem, przyczyna tkwiła w tzw. puszcze - czujniku sterującym ciśnieniem turbiny. Wymiana 400zł. Trzeba podpiąć laptop do wtyczki diagnostycznej i sprawdzić kod błęduKod nie wystarczy, trzeba zrobić logi dynamiczne i statyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonito Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) To teraz pytanie do fachowcow od tdi ....Co to za objaw jak nagle jak sie depnie buta to nie wkreca sie na obroty, turbina sie nie zalacza i auto jest "mulowate" .... Idzie do 3,5 i koniec.Ale wczesniej wszystko bylo pieknie, szlo idealnie 4,5 tysiecy, wciska w fotel i slychac zalaczenie sie sprezarki .....Pozniej tez jest wszystko oke ....Takie dziwne cos ktore powstaje nie wiadomo skad :biggrin:napisz jeszcze co to za tdi i czy włącza się tryb awaryjny czy niebo rozumiem że skoro idzie jedynie do 3.5 to znaczy tryb awaryjny...tak?jesli to turbo ze zmienną geometrią łopatek to może się zacinać w pewnej pozycji i załącza sie tryb awaryjnywtedy wyłączenie samochodu najczęściej kasuje probleb do nastepnego zacięciakomputer pokaże z czym jest błądtyrbo ma swój sterownik może on byc mechaniczny czyli tzw. gruszka lub elektronicznybłąd łopatek kompyter wywala jako przeładowanie turbiny i błąd sterownikaAudi nie chcę naprawiać lub wymieniać samych sterowników bez turbiny albo zrobią to na Twoje zyczenie bez gwarancjigwarancję daja na zestaw turbina plus sterownik zakeżnie od motoru to 5-7 tysia w takim przypadku wystarczy diagnostyka przekażnika jak jest dobry to turbina do czyszczenia - około tysiaka.a i jeszcze z przyczyn mniej strasznych coolery lubią sobie popękać i łapać powietrze, ale to byś czuł cały czas raczej że mocy nie maogólnie trzeba sprawdzić cały dolot czy jest szczelny to na początek, czy nie ma oleju gdzieś na połączeniach...cybanty itp. Edytowane 31 Lipca 2012 przez vonito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Z ciekawości - ile mniej więcej bierze za taki zabieg?Z takim rozwiązaniem może być jeden problem za granicą - jak Cię sprawdzą to przypuszczam, że Niemiec auto odholuje na parking i przywrócenie go do wersji z DPF będzie bardzo kosztowne. Zresztą cholera wie czy w PL też nie wzmocnią takich kontroli proekologicznych.Ciekawe też czy po usunięciu DPF kopci jak starsze diesle bez DPF?taki zabieg to u niego 1400zł w insigni, dłubal juz pod tym kątem rózne marki, VAG, PSA, różne busy, które są mocno eksploatowane itd, nic się później nie dymi, chyba ze przy okazji zmienisz mapę, wtedy po wcisnieciu gazu wali na czarno :P http://prochip.com.pl/dpffap.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.