Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zależność jest prosta, im większej pojemności silnik, im bardziej jest obciążony np napędami 4x4, (np. 3,5+4x4 i w górę) wtedy tym bardziej opłacalny staje się diesel, biorąc pod uwagę różnice w zużyciu paliwa na przysłowie 100. Zrażając się na jednym modelu silnika, nie można dyskwalifikować wszystkich tego samego rodzaju. Tak naprawdę nie ma o co się sprzeczać, tych nowych samochodów nie da się już tak kochać jak tych sprzed lat, w co się wsiądzie tym się jedzie, to nie Corvette C1 żeby było się czym podniecać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszej cenie ON oszczędność na dieslu nie jest taka oczywista :biggrin: A do tego dochodzi wyższa cena zakupu auta z takim silnikiem i wyższe koszty ewentualnego serwisu.

W dzisiejszych dieslach największym problemem są filtry cząstek stałych i wtryski(zła jakość paliwa),dlatego trzeba dobrze skalkulować zasadność takiego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co awarii zero a oszczędnośc na paliwie ogromna.

 

a wiesz że do benzyny można założyć gaz ?? bo jak nie wiesz to ci powiem, i przy dobrej sekwencji, twoje oszczędności na dieslu wcale mi nie będą imponowały, a i z pod świateł możemy się ścigać :D

 

zresztą odstawić dresa w audi na pierwszych metrach żaden problem, problem tkwi dalej :D ciężkie auto to duża bezwładność, trudniej wprawić w ruch ja tikaczem na pierwszych metrach bete 2.8 też zostawiam i co z tego jak za nim skończy się skrzyżowanie wącham spaliny :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/size]

 

a wiesz że do benzyny można założyć gaz ?? bo jak nie wiesz to ci powiem, i przy dobrej sekwencji, twoje oszczędności na dieslu wcale mi nie będą imponowały, a i z pod świateł możemy się ścigać :D

 

 

A wiesz ze widzialem juz takie benzyny zagazowane 400KM ktore bral 200KM diesel??bo jak nie wiesz to Ci powiem ze na gazie po roku polowa konikow zdechla :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo do 400KM na wtrysku nie zakłada się gazu od nysy ze szrotu i reguluje śrubkami i zwężkami z tektury w dolocie do filtra powietrza żeby kręcił do oporu i nie strzelał :D

 

ja wiem że tak wygląda popularna w polsce technika montażu gazu ale jak chcesz mieć moc to musisz ją sobie darować :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My wyrażamy preferencje :) Ja właśnie uzyskałem porównanie 1.5 benzyna AT vs. 1.6 HDi MT oba silniki po 90KM tylko jeden wsadzony do 1035kg a drugi 1470kg. Pierwsze wrażenie jest takie, że w dieslu nieporównywalnie lepiej czuć przyspieszenie (krótka skrzynia 5b) ale tylko w zakresie 1500-3000 potem wyraźnie traci zapał. Spalanie w mieście rzędu 7-9L na prawie pustą pakę. Nie wiem czy to ja tak jeżdżę ale skalpu nie urywa. Na plus na pewno czas nagrzewania. 2 minuty postoju i 3,5km wystarczą żeby osiągnął temperaturę pracy. Może gdyby buda była lżejsza i skrzynia dłuższa byłoby w sam raz. Za czasów pracy w BMW też wolałem 116i niż 320d :) Do miasta gdzie przejazdy zazwyczaj są krótkie nie ma co brać ON chyba, że ktoś pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo do 400KM na wtrysku nie zakłada się gazu od nysy ze szrotu i reguluje śrubkami i zwężkami z tektury w dolocie do filtra powietrza żeby kręcił do oporu i nie strzelał :D

 

ja wiem że tak wygląda popularna w polsce technika montażu gazu ale jak chcesz mieć moc to musisz ją sobie darować :D

Mowie o porzadnej instalacji z gornej polki,jakby co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My wyrażamy preferencje :) Ja właśnie uzyskałem porównanie 1.5 benzyna AT vs. 1.6 HDi MT oba silniki po 90KM tylko jeden wsadzony do 1035kg a drugi 1470kg. Pierwsze wrażenie jest takie, że w dieslu nieporównywalnie lepiej czuć przyspieszenie (krótka skrzynia 5b) ale tylko w zakresie 1500-3000 potem wyraźnie traci zapał. Spalanie w mieście rzędu 7-9L na prawie pustą pakę. Nie wiem czy to ja tak jeżdżę ale skalpu nie urywa. Na plus na pewno czas nagrzewania. 2 minuty postoju i 3,5km wystarczą żeby osiągnął temperaturę pracy. Może gdyby buda była lżejsza i skrzynia dłuższa byłoby w sam raz. Za czasów pracy w BMW też wolałem 116i niż 320d :) Do miasta gdzie przejazdy zazwyczaj są krótkie nie ma co brać ON chyba, że ktoś pracuje.

Ale te preferencje trwają już ponad 40 stron :D I jak by się wczytać, to co piąta strona rozmowa jest o tym samym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat ogólnie jest jakiś nierozwojowy bo 44 strony i jeszcze nie było dupy i cycków....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...