Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem Wasze posty i powiem tak

Znam się na tym i uwierzcie mi przed jazdą trzeba chwile odczekać by olej doszedł do turbiny i chwilę odczekać przed wyłączeniem silnika lub jechać nie przekraczając powiedzmy 2000 obrotów , wydłużamy żywotności turbiny , pewnie że za piątym czy dziesiątym razem nic się nie stanie ale nie robiąc tych czynności na pewno turbina nie wytrzyma 80 000 km , matematyki nie da się oszukać i jeśli mamy mieć zamiar diesla na więcej niż trzy lata i rocznie robimy około 25 000 tys km to opłaca kupić się diesla niż benzynę - Spokojnych Świąt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie i jeszcze raz nie jeśli chodzi o manual. ostatni rok dziennie po mieście kręciłem 200-300km, każda przesiadka do benzyny była gigantyczną ulgą

 

No tak ale Ty mlody jestes, a ja juz powoli mam swoje lata :)

Bujany fotel, cieple kapcie i samochod w dieslu :)

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos wspomnial o 306 w dieslu bez turbiny - w zyciu nie jechalem tak nudnym autem.

 

każdy wolnossący jest taki nudny...

 

jechałem starym meśkiem niby z 2.5 wolnossącego miał około 100KM (tyle było w dowodzie ) i cały czas zastanawiałem się gdzie te konie są bo miałem wrażenie że seicento przy tym to jak cbr 600(seicento) przy gs 500(merol) :D fakt że merol ciężki no ale 100KM powinno robić robotę a tam nic się nie działo....

 

nie kręcony turbodiesel też jest nudny....a kręcony wcale nie jest ekonomiczny jeszcze przy obecnej cenie ropy...

 

benzyna puchnie, nie da sie ukryc.

 

nic nie puchnie...kuzyn tikolcem cały czas robi ,,eco driving'' biegi zmienia przy 2500 do max 3 tys obr(4 bieg zapina przy 45km/h co daje 2000obr według wykresów i auto ma zbliżonego kopa do Ax-a w dieslu ), hamuje silnikiem, unika pałowania od świateł do świateł i auto latem pali 6/100 w mieście -wynik zawstydzający wiele wolnossących diesli..........nie ma problemów z łykaniem oleju czy temperaturą więc nie wiem co puchnie ??silnik ma prawie 250 tys i nic się nie dzieje....

 

ja też w aucie nader wszystko stawiam ekonomię-mimo to nie chce diesla....

 

już nie mówie że studzenie i nagrzewanie turbiny w warunkach miejskich jest upierdliwe-stajesz czekasz dopiero gasisz , odpalasz to delikatnie aż się nagrzeje jak ci sie zsumują czasy to wyjdzie że szybciej obrócisz piechotą....w wolnossącym trzeba znowusz grzać świece-przy zimowych miejskich wojażach nieraz potrafi zabraknąc akumulatora znam z autopsji-rozrusznik w dieslu bierze więcej prądu do tego grzanie świec, nie zawsze na krótkich odcinkach ładowanie nadąża a jak jeszcze akumulator kiepski ??w dieslu rozrusznik musi szybko kręcic żeby wytworzyć ciśnienie samozapłonu, jak za wolno kręci to nie zapali a w benzynie zrobie łeeeeeeeeeeeeeeeełooooouuuuuuuuuuuu i trafi na iskrę i chodzi :D

 

w sytuacji podbramkowej zimowej-małego benzyniaka kopniesz w tylni zderzak na biegu z wlączonym zapłonem i jak koła zakręcą wałem to zapali a diesla 1.6 z padnietym aku że nawet przekaźnik świec nie załącza ??

 

małolaitrażowa benzyna bardzo szybko się nagrzewa nawet w -20 w najgorszym przypadku jak przepałujesz zimny silnik to nie powinno odrazu wybuchnąć-turbodiesel już nie jest taki idotoodporny...

 

skonczmy pitolić o mechanice :D weźmy pod uwagę OC

 

operując budżetem 2-5 tys zł mało mamy diesli poniżej 1.6 a benzyniaków 0.6-1.2 tyle że łeb pęka :D niech oc rocznie będzie tańsze 300 zł to mamy przy cenie wahy 5:40 jakieś 55l benzyny oszczędzając na OC a 55l dla spalania nawet 8/100 to jest 687km ??!! dobrze policzyłem ?? tyle dostajemy oszczędzając na oc robiąc 10 tys rocznie mamy prawie miech jazdy gratis oszczędzając na OC...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

ja tam gigantyczną ulgę czuję wyłącznie wtedy gdy to nie ja płacę za paliwo. :tongue: W miescie takim jak Wrocław i tak nie ma gdzie pałować, pojedziesz zbyt szybko to staniesz pod światłami jeszcze przed zieloną falą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Diesel 2T? Tylko gdzie znaleźć auto z takim silnikiem od ciężarówki.

 

No przeca zawsze mozesz cos przerobic, a silnik do gabloty umiescic na przyczepce ktora bedziesz ciagnol za soba :icon_mrgreen:

 

 

A poza miastem, kreta droga, najlepiej jeszcze wsrod drzew, znalezc jeszcze zawodnika do scigania i benzynka wywoluje takiego banana, ze w pale sie nie miesci. Diesel puchnie, meczarnia dla niego totalna.

 

Mozesz wierzyc lub nie, niejeden odpuscil gdy jechalem tylko 190 2 l D :icon_mrgreen:

 

O 290 TdD nawet nie wspominam, liczy sie technika a nie moc !

 

1, od 2.0 w górę

 

2. porównać w czym ?

 

3. obydwa w automacie ? :rolleyes:

 

1. OK

 

2. miedzy tymi samymi modelami jednaj firmy, lub o zblizonych parametrach . inne marki.

 

3. To absokutnie nie gra roli, czy w automacie, czy w manualu.

 

P.S. Widze, ze w ciagu minuty jakis pedal sie dowartosciowal i dal mi minusa

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz wierzyc lub nie, niejeden odpuscil gdy jechalem tylko 190 2 l D :icon_mrgreen:

 

O 290 TdD nawet nie wspominam, liczy sie technika a nie moc !

Owszem liczy sie technika ale ten sam dobry kierowca w tych warunkach ma wiecej mozliwosci w benzyniaku.

 

Na prostej drodze przy przyspieszaniu wyciagnie wiecej z diesla a z kretej z benzynki.

 

A propo's Tico - jesli chodzi o przyjemnosc z jazdy ten samochod ma dwie wady - wyglad trumienki i cienka kierownica. Przyspieszenie, zwrotnosc, stosunek mocy do masy daje niesamowita frajde z 'wyscigowej' jazdy.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbiny po jezdzie sie nei chłodzi, to jakies banialuki, miejska legenda w której jest maleńkie ziarno prawdy, ale i chwile po wyłączeniu silnika dalej jest smarowanie, olej jest bardzo lepki i gorący wiec nie ma sie co rozczulać.

.

no to wujas inżynier z VAGa musi się douczyć, bo z tego co wiem to jest najczęstszą przyczyną awarii turbo. Instrukcje obsługi samochodów też kłamią, fuck, rozwaliłeś system, to spisek i ten zwyczaj jest zalecany przez koncerny paliwowe, by samochody paliły więcej! :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol chcesz sie pościgać przyjdzie czas ... ja tm kupiłem to bo na trasie na 6 biegu przy ok. 1900 RPM i 120 km/h pokazuje spalanie kolo 4,4l aaa benzyna by miała w 1.9 z 7,po mieście 6,8 a benzyna ... lepiej niemyśleć

No i dlatego zaklada sie gaz do benzyniaka i od razu swiat staje sie piekniejszy.

 

p.s. nie przyjdzie czas, moze i doswiadczenie rosnie z wiekiem, ale zauwazylem na sobie, ze po pewnym czasie sie nie chce i spadaja zdolnosci motoryczne. Zreszta widac tez po sportowcach, ze w pewnym wieku koncza sie im wyniki.

Edytowane przez spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

domestosie, o czym ty piszesz.

 

a z tym podziałem na benzyne i diesla, to nei ma co aż tak generalizować, można spotkać na naszych drogach i sportowe auta z silnikiem diesla, tak samo jak ciężarowe z silnikiem benzynowym, choć to już zabytek. Silnik silnikowi nie równy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak ciężarowe z silnikiem benzynowym, choć to już zabytek. Silnik silnikowi nie równy

 

samochód ciężarowy użytkowy(nie jako odrestaurowany zabytek latający po zlotach czy jako reklama) z silnikiem benzynowym to sporadyczny wyjątek w PL-gdzieś tam coś tam zdarzają sie stary 660 z dźwigami czy do zrywki drzewa w lesie do tego zagazowane najczęściej :D

 

benzyna przy bardzo dużych pojemnościach zawsze przegra ekonomią z dieslem -a ja w temacie cały czas mówie o małych autach i tam wygrywa :D a w aucie typowo zarobkowym każdy zaoszczędzony grosz na eksploatacji się liczy...

 

w końcu dlatego europa przeszła z ciężarówkami na diesle ze względu na problemy z paliwem...

 

z ciekawostek:

u mnie jakiś czas temu jak robili drogę z płyty betonowej to płyty układała 660 dźwig z orginalnym 4 litrowym rzędowym sześciocylindrowym motorem benzynowym na gaźniku z tym że zagazowana -spytałem z ciekawości operatora ile to pali to mówi-nie wiem ale butla 60l nie starcza nieraz na dniówke pracy :D ale na stacjach autogazu robią wielkie oczy jak podjeżdża zatankować :D

 

mówi że narazie dopóki pracuje w koło komina to auto na siebie zarabia ale chętnie wymienił by na coś cywilizowanego ale dźwigi drogie....do szału doprowadza go awaryjność i archaizm -konstrukcja z lat 50 kiepski silnik, brak wspomagania warunki kierowcy gorsze niż w maluchu, mówił że gazownik walczył żeby auto chodziło tylko na gazie ale co dziwne mega prymitywny silnik(3 gaźniki bodajrze i 105KM z 4.6 litra ) z archaiczną instalacją pierwszej generacji nie chce współgrać zimny i auto trzeba palić i grzać na benzynie a ma manualne ssanie i w sumie kawał silnika (chłodzony cieczą) nieraz zanim się nagrzeje to pochłonie 10l benzyny :icon_eek:

 

gdzieś na forum poświęconym ciężarówkom i ciężkiemu sprzętowi znalazłem gościa co zagazowanym 660 robi zrywkę drzewa z lasu to auto w terenie załadowane pali podobno 70-100l gazu na 100km -w liczbach wygląda to szokująco ale gaz jest 2 razy tańszy od ropy....minusem jest jak wyżej: awaryjność auta i jego archaizm gościu pisał że czai się na scanię 6x6 z hds ale kasy brak...

 

na syberii pracują też urale i ziły z lat 70 i starsze z benzynowymi v8 na gaźniku-głównie w tartakach...lata to na niskooktanowym paliwie który silnik z niskim stopniem sprężania bezproblemowo toleruje i jest ono w tamtym regionie tanie a same auta są wymiataczami w trudnym offroadzie którego tam nie brakuje :D fakt że pali pewno 80-100l benzyny na 100km no ale widocznie sie opłaca....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

tak. stary 660 jezdzą jeszcze gdzieniegdzie jako dźwigi, wozy strażackie. Ziły to pamiętam tylko z obrazków. Żuków i starszych lublinów trochę jeszcze jezdzi, szczególnie po lokalnych drogach. Co ciekawe żuk posiada silnik z chevroleta ...z lat 30. I funkcjonuje do dziś. Ten sam był stosowany w warszawach i w jakimś ruskim poprzedniku wołgi.

 

 

 

co do aut sportowych z silnikiem tdi, http://www.motonews.pl/audi/news-3918-audi-tt-tdi-po-raz-pierwszy-z-silnikiem-diesla.html . Ten sam silnik jest m.in w nowym superbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co to kogo obchodzi ... jakieś po*eb*** samochody , ma być w PL produkowany silnik i ma być wkładany do nadowzia produkowanego w PL gdzie sie za żadną licencje nie płaci ... jak to zrobią to uwierze że to suwerenny i demokratyczny kraj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Diesel 2T? Tylko gdzie znaleźć auto z takim silnikiem od ciężarówki.

Został mi po dziadku czechoslowacki ciągniczek sadowniczy, ma ok 50 lat. Silnik 2T diesel, singiel, na oko ma jakieś 1L pojemnosći, chlodzony wiatrem, pali jezdzi, po 4 biegi w obie strony... calkiem szybki, chyba wtryskiwacz leje bo w spalinach czarna ciecz, nie ma tam tłumika ani miejsca na tłumik, huk jest okropny. Napęd 4x4, przedni koła się nie skręcają, caly pojazd łamie się na środku jak spychacz :buttrock:

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zbyt dużo nie wymagam od Sw. Mikołaja przecież Dacia i Skoda jest nadal produkowana...i jeszcze Czechy nie chcą sie dołożyć do pożyczki dla MFW a w PL nima samochodu ,produkuje sie jakiś oscypek ale do pożyczki to pierwsi.

 

Dajcie repete tego poldka z klimą 100KM+ w skórze na alufelgach za cene konkurencyjną dla daci chociażby może być terenówka ..

Edytowane przez Mounthains
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...