Żurek Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 jak sie nie ma co się lubi to się lubi co się ma :D z drugiej strony szukaj-nie wiem ile wart jest gs bo nie mam za bardzo rozeznania w szosowych moto ale xteka z papierami czy jakąś tam xl z lat 80 idzie kupić za 2.5 tys fakt że może nie w idealnym stanie i to na allegro-tylko trzeba polować jak coś jest szybki telefon w auto i jazda :D ja 3TB w przeciętnym stanie za 3500 kupiłem i to w środku sezonu (latem).....przy tak niskim budżecie warto rozważyć 2T pokroju dt czy mtx bo koszta remontu są bardzo niskie i łatwiej o zdrowsze moto-coprawda dwusuw swoje spali :D Ja GSa wyrwałem za 2800, i w sumie rzeczy nie robiłem nic! Tylko odpowietrzenie hebla tylnego, i regulacji składu mieszanki. Szukałem dość długo XL, XT, DR, KLR (czegokolwiek), ale w moich granicach budżetowych nie było czegoś co jest z legalnym papierem, w miarę normalnie jedzie, czy wygląda i nie jest setki km odemnie. Dlatego jest stary niezażynalny GS. :crossy: A ciągnie w te drugą stronę. :icon_twisted: Skończy się na tym że wyrwę coś bez papiera bo teraz mi to już zwisa ;) I jakieś 125cc 2t teraz - również niezłe rozwiązanie.Wcześniej był problem bo moto musiało być legal na szosę, teraz tylko do zabawy. :buttrock: Jak się uda to możne i w tym roku... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 wygląda że lekko dymi-bo nie daje w palnikja bym sprzedał xt jeśli XR masz "full legal", zrobił porządny remont, pomyślał nad hot-camsem i paroma innymi sprawami jak ci leży ten modeljuż coraz lepiej mi się ją odpala-dzisiaj zimna za 15 kopem rekord pobity :D odpalane w zimie jest trochę inne, tzn-dajesz 10x na ssaniu i deko, potem standardowo z buta, pewnie załapie na 1s i zgaśnie, jak zgaśnie albo wcale sięnie odezwie to nie próbujesz odpalać od razu, tylko znowu przekop z 5x na odprężniku i kołatnij porządnie, bo jak dasz za słabo albo zle punkt wyczujesz to podlejesz swiecę i tylko się namęczysz, pomaga też czasami delikatne obnizenie obrotów śrubką na czas odpalaniaSzukałem dość długo XL, XT, DR, KLR (czegokolwiek), ale w moich granicach budżetowych nie było czegoś co jest z legalnym papierem, w miarę normalnie jedzie, czy wygląda i nie jest setki km odemnie. no to słuchaj, szukalem w lecie złoma xl na częsci, znalazłem 25km ode mnie trochę rozregulowaną xl z 85r(ale na kołach przyjechałem), kompletną w orginale, z kwitami+nowa opona e09 i sprzegło za...2K, żal mi się jej zrobiło i postanowiłem jej nie rozbierać bo silnik naprawdę igła, rama bez luzów, osprzęt działa w 100% zalożyłem w sobotę nowe sprzęgło-olej w silniku złocisty w ilości takiej jak w lecie-nie pali nic a nic, a przebieg i wiek słuszny, także da się kupic całkiem niezłe moto za grosze, ale trzeba się trochę znac zeby pazdziocha nie przywieźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 (edytowane) no to słuchaj, szukalem w lecie złoma xl na częsci, znalazłem 25km ode mnie trochę rozregulowaną xl z 85r(ale na kołach przyjechałem), kompletną w orginale, z kwitami+nowa opona e09 i sprzegło za...2K, żal mi się jej zrobiło i postanowiłem jej nie rozbierać bo silnik naprawdę igła, rama bez luzów, osprzęt działa w 100% zalożyłem w sobotę nowe sprzęgło-olej w silniku złocisty w ilości takiej jak w lecie-nie pali nic a nic, a przebieg i wiek słuszny, także da się kupic całkiem niezłe moto za grosze, ale trzeba się trochę znac zeby pazdziocha nie przywieźć Nie mówię że się nie da. ;) Po prostu wtedy kiedy miałem kasę na moto, akurat nie znalazłem nic wartego uwagi. A gdybym zwlekał to i budżet by się skąpy zrobił. :icon_mrgreen: Narazie nie żałuje, a do offu jeszcze coś się znajdzie ;) Do tego sprzętu szukałem w naprawdę niedalekiej okolicy. A niestety fajna XLka 500 poszła do ludzi, zanim wróciłem z za granicy :/ Edytowane 9 Stycznia 2012 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 ja bym sprzedał xt jeśli XR masz "full legal", zrobił porządny remont, pomyślał nad hot-camsem i paroma innymi sprawami jak ci leży ten model nie chce hot camsa szkoda kasy i skraca żywotność a na tym mi zależy :D ogólnie tuningu nie planuje chyba że remont...myślałem trochę nad TM40-1 ale kosztuje nowy 1500 zł , używke ciężko złapać więc sam nie wiem.....generalnie mocy nie brakuje, wiadomo fajnie by było jakby wstawała na koło z 3 czy 4 jak 650r ale szkoda skracać legendarną żywotnośc silnika :D xtka mi trochę żal-narazie stoi, pożyjemy zobaczymy.... odpalane w zimie jest trochę inne, tzn-dajesz 10x na ssaniu i deko, potem standardowo z buta, pewnie załapie na 1s i zgaśnie, jak zgaśnie albo wcale sięnie odezwie to nie próbujesz odpalać od razu, tylko znowu przekop z 5x na odprężniku i kołatnij porządnie, bo jak dasz za słabo albo zle punkt wyczujesz to podlejesz swiecę i tylko się namęczysz, pomaga też czasami delikatne obnizenie obrotów śrubką na czas odpalania ja próbowałem podobnie tylko że jak nie zapaliła to waliłem dalej bez deko, no i tak w koło 1 sek chodzi zgaśnie i lipa w końcu robię tak że jak mi zapali odrazu daję lekko manetkę gazu i trzymam (podwyższone obroty) ssanie na sam dół i wkręcam śrubkę wolnych obrotów i sobie chodzi na podwyższonych obrotach a ja sie przebieram, jak się nagrzeje to jej zmniejszam obroty... Żurek za 2800 powinieneś upolować ładną dt125 z kwitem albo crm 125 albo coś podobnego-u mnie jeden gościu sprzedał kdxa 125 na polskich tablicach za 2500, moto jakie było takie było ale generalnie palił jeździł miał może rok przelatany na wossnerze, i napęd nowy.... ja po xr pojechałem 200km -czasem warto jechać :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 odpalanie :D szybko zapaliła nawet się nie zmeczyłem jakoś bardzo-bywało gorzej :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 No chłopie, jak ty ją tak pieścisz to nie dziwne ze ma fochy przy paleniu, moze jednak pal ją bez stopki, stań sobie na czymś lewą nogą jak nie siegasz. Tak jak pisałem cos takiego co robisz ok 1' to przykład jak nie odpalac. Nie zapali-od nowa pompujesz, a tak mozesz tylko ją zalać albo co gorsza odbije. Punkt tez troche za daleko mijasz, no ale ja miałem nie takie przeboje jak zaczynałem przygodę z xl, kompletnie nie widzialem o co kaman z odpreznikiem i ustawianiem kopki, kopałem jak MZ, jakos dawałem rade, ile butów rozwalilem nie bede pisał, kto nie ma w głowie tan ma w nogach :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 (edytowane) ja nie narzekam :D filmik zamieściłem raczej żeby zachęcić ludzi którzy panicznie sie boją kopanych 4T singli (jak ja swojego czasu) że nie ma się czego bać a tu okazuje się że jeszcze jest źle :icon_twisted: takie kopanie jak z filmiku jest dla mnie 100% akceptowalne nie zmęczyłem się (poważnie), do tego tak pali tylko zimna po długim postoju, więc takie odpalanie robie powiedzmy maks 2 dziennie-ciepła pali od strzała pod warunkiem dobrego ustawienia startera.. po glebie -nie wiem ostatnio położyłem ją na bok zgasiłem wylało się troche paliwa podniosłem i zapaliła od strzała ale to trochę podejrzane bo skąd sie w takim razie biorą opowieści o mdlejących riderach próbujach zapalić ją po glebie ?? u mnie też latał jeden gościu na podobnej do mojej (starszej-podwójny gaźnik jak w xl) i zawsze krew flaki i bluzgi były po glebie :D wcześniej było dużo gorzej i bałem się że zawsze tak będzie odpalenie zajmowało mi z 20-30min i zalewałem sie potem i prawie mdlałem ze zmęczenia a teraz moim zdaniem jest nieźle no ale skoro można dopracować to będe kombinował ok 1:03 miałem takie wrażenie że mi lekko odbiła albo poprostu tłok trafił na GMP i sie starter zblokował ale to w sumie nic strasznego-kiedyś paliłem xl500 jak mi oddała to nie wiedziałem gdzie szukać buta od tej pory nie odpalam w adidasach i trampkach :D kopnać kopne stojąc na glebie(jak jest ciepła to palę ją stojąc normalnie na glebie ) ale nie rąbne z taką siłą jak stojąc na stopce PS szarpanie manetką (gwałtowne ruchy od zera do maxa ) przed kopaniem chyba w gaźniku który nie ma pompki przyśpieszacza nie mają żadnego sensu ?? jak xr400 oglądałem to koles takie dziwne ruchy robił i sie zastanawiałem po co to :D jak jest pompka przyśpieszacza to ok wtryśnie paliwo i lepiej zapali-zawsze robię 2-3 gwałtowne ruchy pedałem gazu w tico przed rozruchem i bardzo pomaga, pali na dotyk nawet w -5 (a niżej nie testowałem jeszcze :D )ale w xr600 która w seryjnym gaźniku pompki przyśpieszacza nie ma to chyba takie manewry nie mają sensu ?? Edytowane 17 Stycznia 2012 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Nie, nie maja.A masz tam jakies ssanie ?A jak masz to jestes pewien ze dziala prawidlowo ?I nie pal jej na stopce bo zlamiesz predzej czy pozniej. Powinno byc najpierw przelanie gaznika, lub ssanie max.Potem 3 kopy dla zassania paliwa.I wlasciwy kop zapalajacy i powinna chodzic. Aha gaz otwarty na minimum, tylko ciutke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 A masz tam jakies ssanie ?A jak masz to jestes pewien ze dziala prawidlowo ? tam jest ssanie w postaci klapki zamykającej dolot powietrza do gaźnika, i działa bo klapka jest (wyciągałem gaźnik i patrzyłem bo ten element jest słynny z tego że pęka i silnik go wciąga i jest bum :D ) to ssanie jest dwustopniowe , teoria jest niby taka że do odpalenia przełaczasz dźwigienkę na najwyższą pozycję(cała gardziel gaźnika jest wtedy zasłonięta klapką od strony dolotu ) a jak odpali to odrazu przełaczasz na średnią pozycję (częściowe przysłonięcie ) i czekasz jak się nagrzeje a potem wyłaczasz ssanie........ niby w teori działa w praktyce motocykl i tak gaśnie na tej średniej pozycji i musiałbym go co chwila odpalać i tak chyba w nieskończoność no ale jak już pisałem-silnik jest w kiepskiej kondycja pije litry oleju (chociaż pracuje cicho i moc ma :D ) więc pewno z tego wynika ,,niedziałające'' ssanie..........ja po odpaleniu ssanie wyłaczam(do odpalenia używam najwyższej pozycji), podkręcam obroty śrubką od obrotów jałowych i idę się przebrać a potem jak sie nagrzeje zmniejszam obroty... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 boją kopanych 4T singli (jak ja swojego czasu) że nie ma się czego bać a tu okazuje się że jeszcze jest źle :icon_twisted: skąd sie w takim razie biorą opowieści o mdlejących riderach próbujach zapalić ją po glebie ?nie chciałem tego pisać, ale : a nie mówiłem? :icon_mrgreen:po glebie najlepiej w miare mozliwosci chwile odczekać, zeby waha odparowała z dolotu i sie nie nakopać bez sensu ja sam jeszcze nie do końca rozgryzłem odpalanie gdy silnik jest tylko trochę zagrzany, na ssaniu ten podwójny gaznik zapala tylko gdy jest całkowicie zimny, z kolei gdy jest tylko trochę ciepły to bez ssania będzie załapywał na 1/2 s i gasł, ze 3x i dopiero zapali i nie działają tu zadne pół ssania, na wiosne moze potestuję świecę irydową ludzie tez pisali, ze czasami bywają problemu z odpałem zaraz po zgaszeniu, ale akurat tego nie odczułem Aha gaz otwarty na minimum, tylko ciutke. nie radziłbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 gazu nie dotykaj bo Cię katapultuje :) Po zgaszeniu na ciepło należy przekopać na odprężniku 2-3 razy i odpala od strzała. Po glebie najpierw zamknąć kranik, odczekać chwile, 3-4 kopy na odprężniku - odkręcić kranik i pali od 1-2 strzała. Oczywiście jak wiesz w którym momencie kopać :) Na tym filmiku robisz to trochę nieudolnie, nie powiem trochę się uśmiałem w okolicy 1 minuty :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) majster,więcej energii w ten właściwy kop,i nie może kopaj od samej góry tylko od pierwszego twardego punktu :icon_rolleyes: filmik zamieściłem raczej żeby zachęcić ludzi którzy panicznie sie boją kopanych 4Tto słabo zachęcasz,powinny być 2-3 przekopania i dalej pali od strzała podejrzane bo skąd sie w takim razie biorą opowieści o mdlejących riderach próbujach zapalić ją po glebie ??pierdoły o cipkach które nie potrafią odpalać singla,krótko i na temat... do tego dochodzi fakt złej świecy,złego ustawienia gaźnika i innych technicznych pierdół które razem tworzą później legendy PS szarpanie manetką (gwałtowne ruchy od zera do maxa ) przed kopaniem chyba w gaźniku który nie ma pompki przyśpieszacza nie mają żadnego sensu ?? jak xr400 oglądałem to koles takie dziwne ruchy robił i sie zastanawiałem po co to jak moto jest zimne to warto trzymać tylko łapkę na gazie żeby jak odpali odkręcić delikatnie manetę i utrzymywać na delikatnie wyższych obrotach(zamiast kręcenia śrubka obrotów jałowych),bo się zdarza na zimnym jak masz zbyt nisko ustawione obroty jałowe,jak na filmie że niby załapała a zaraz zgaśnie :bigrazz: teoria jest niby taka że do odpalenia przełaczasz dźwigienkę na najwyższą pozycję(cała gardziel gaźnika jest wtedy zasłonięta klapką od strony dolotu ) a jak odpali to odrazu przełaczasz na średnią pozycję (częściowe przysłonięcie ) i czekasz jak się nagrzeje a potem wyłaczasz ssanie........ nie wiem gdzie to wyczytałeś ale się nie zgodzę,tym bardziej że jak sam widzisz to nie działa,ssanie na max i na takiej pozycji moto pracuje aż złapie trochę temperaturę,wtedy możesz opuścić na średnią pozycję,poczekać jeszcze chwilę i dzida..osobiście stosuję tylko maksymalne położenie do odpalenia i ssanie wyłączone jak tylko silnik złapie temperaturę... no i na koniec tylko Ci powiem że nie stosuje nawet przekopywania jeśli moto było używane w ciągu tygodnia-dwóch,od początku idą kopnięcia które mają ożywić silnik i tak też się dzieje 1-2-3 kopnięcia i chodzi-nie ma innego wyjścia jeśli tylko benzyna dochodzi ;] ogólnie ćwicz kopanie,i znajdź swój najlepszy sposób na odpalanie... Edytowane 17 Stycznia 2012 przez Korsaz Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Ja zawsze przekopuje z 2-3 razy, żeby ładnie oleum się rozeszło po silniku, wiele wysiłku nie kosztuje a nie będzie pracował od razu na sucho Edytowane 17 Stycznia 2012 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 mało energicznie kopiesz, jak ja kopne to silnik dłużej sie obraca niż Twój, a zapewniam Cię że kompresje mam wzorową. u mnie sprawa na zimno wygląda tak:zakręcony kranik, zapłon wyłączony 2, 3 mocne kopyodkręcam kranik 1,2,3 takie delikatne i ustawienie tłokawłączam zapłon sanie i j*b raz a porządnie na ciepłosiadam na moto ustawiam tłok włączam zapłon kopie raz i jade dalej. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 nie powiem trochę się uśmiałem w okolicy 1 minuty :) podpatrzyłem u kumpla od xt600 2kf-on nie wiedział co to deko i auto deko i walił na oślep aż zapali :D ja na początku też tak paliłem i czasem szybciej załapała niż na filmiku więc nie zawsze ,,poprawnie'' znaczy szybko :D ale raz miałem chwile zwątpienia bo brakło mi siły a jeszcze nie zapaliła :D qpa-ale ttr ma teikeia gaźnik który ma ,,normalne'' (osobna dysza) ssanie a nie zasłonę dolotu :D kumpel miał xt600 2kf to właczał ssanie, właczał zapłon i walił na oślep i zdezelowany xtłuk biorący litry oleju (teraz moglibyśmy robić zawody która weźmie więcej oleju i miałbym szanse hehehehe :buttrock: ) palił z 4-5 kopa zimny bez ustawiana tłoka itp.... udzie tez pisali, ze czasami bywają problemu z odpałem zaraz po zgaszeniu, ale akurat tego nie odczułem moja ciepła pali zawsze od strzała pod warunkiem ustawienia tłoka... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.