Erano Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Siema. Tak jak w temacie mam kilka pytań: 1. Do czego służy gumowa śruba-uszczelka zaznaczona na czerwono? Ja tego nie mam, jest zwykła śruba a pomiędzy nią a krawędzią jest odstęp (widać też co jest z drugiej strony). 2. Podczas próby wymiany płynu hamulcowego chciałem wypompować stary. Odczepiłem nakładkę gumową ale naciskając dźwignię hamulca nic stamtąd nie leciało. Może powinienem odkręcić jeszcze tą metalową nakrętkę? Mam nadzieję, że fajnie wszystko widać :tongue: . Byłbym wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Zeby cos lecialo musisz odkrecic sam odpowietrznik, ale nie calkowicie tylko go poluzowac.Na koncowke zalozyc rurke plastikowa zanurzona w malym naczyciu z plynem.Co do sruby za malo widac zeby cos powiedziec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Siema. Tak jak w temacie mam kilka pytań:1. Do czego służy gumowa śruba-uszczelka zaznaczona na czerwono? Ja tego nie mam, jest zwykła śruba a pomiędzy nią a krawędzią jest odstęp (widać też co jest z drugiej strony).2. Podczas próby wymiany płynu hamulcowego chciałem wypompować stary. Odczepiłem nakładkę gumową ale naciskając dźwignię hamulca nic stamtąd nie leciało. Może powinienem odkręcić jeszcze tą metalową nakrętkę?Mam nadzieję, że fajnie wszystko widać :tongue: . Byłbym wdzięczny za pomoc. Śruba z kapturkiem to odpowietrznik służący do usunięcia z układu hamulcowego powietrza (jeśli np. wymieniałeś płyn lub przewody hamulcowe). Aby coś odpowietrzyć nie wystarczy zdjąć kapturek ale trzeba jeszcze odkręcić śrubę. Jak to wykonać poczytaj w manualu, a najlepiej oddaj sprzęt do mechanika. Takie sprawy jak odpowietrzenie to abecadło mechanika motocyklowego i przed pracą trzeba doczytać co i w jakiej kolejności się robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erano Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Czyli logicznie przez tą śrubę wypłynie też płyn hamulcowy. Dlaczego nie miałbym sam tego zrobić? Nie chcę odpowietrzać układu tylko wymienić płyn. Powinien przecież wypłynąć tamtędy przy naciskaniu hamulca nie?;o. A 1 pytanie? Widziałem w innej rce, że na to co u mnie jest gołe nałożona jest ta nakładka gumowa. Zrobić to czy dać sobie spokój? @Edit:No dobra pokombinuje jutro z tym odpowietrznikiem, dzięki. Zrobię jakieś lepsze zdjęcie tej śruby. Edytowane 28 Listopada 2011 przez Erano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Czyli logicznie przez tą śrubę wypłynie też płyn hamulcowy. Dlaczego nie miałbym sam tego zrobić? Nie chcę odpowietrzać układu tylko wymienić płyn. Powinien przecież wypłynąć tamtędy przy naciskaniu hamulca nie?;o. A 1 pytanie? Widziałem w innej rce, że na to co u mnie jest gołe nałożona jest ta nakładka gumowa. Zrobić to czy dać sobie spokój?Wymiana płynu = odpowietrzenie układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Siema. Tak jak w temacie mam kilka pytań: 1. Do czego służy gumowa śruba-uszczelka zaznaczona na czerwono? Ja tego nie mam, jest zwykła śruba a pomiędzy nią a krawędzią jest odstępTa śruba to prawdopodobnie trzpień prowadący zacisk, wkręcony w jarzmo zacisku, na który nałożony jest gumowy element zapobiegający uderzeniom elementów metalowych o siebie podczas pracy zacisku. Aby wymienić płyn musisz odkręcić pokrywę zbiorniczka na pompie hamulcowej, zdjąć kapturek na odpowietrzniku, poluzować odpowietrznik wcześniej założywszy igielitową rurkę na końcówke odpowietrznika. Drugi koniec rurki musisz zanurzyć w pojemniczku(naczyńku wypełnionym płynem). Pompując pompą obserwujesz ubywanie płynu w zbiorniczku pompy i dolewasz świeżego nie dopuszczajac aby pompa zassała powietrze.Wsio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erano Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Ta śruba to prawdopodobnie trzpień prowadący zacisk, wkręcony w jarzmo zacisku, na który nałożony jest gumowy element zapobiegający uderzeniom elementów metalowych o siebie podczas pracy zacisku. Czyli wnioskuję, że to niedobrze, że ja tego nie mam?;OJakieś konsekwencje mogą być bez tego przy pracy przedniego zacisku? Edit: Edytowane 28 Listopada 2011 przez Erano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.