Lidkus Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Nie wiem jak wam ale podoba mi się strasznie efekt czarnych a nie chromowanych rur nośnych od przedniego zawiasu.Ten bajer ma teraz wiekszosc nowych rakiet. Pytanie czy mozna uzyskac taki efekt, malowania, jakis reakcji chemicznych w domowych warunkach? Problem tego typu ze te elementy ciągle pracują ze sobą, śmiga po nich góra dół non stop uszczelniacz. O takie co mi chodzinormalne lagiwersja czarna Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Pytanie czy mozna uzyskac taki efekt, malowania, jakis reakcji chemicznych w domowych warunkach?Zapomnij. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 (edytowane) Też wątpię czy w warunkacha domowych się to uda, ale gdybyś chciał coś spróbować zainteresuj się metodą czernienia broni. Element metalowy rozgrzewa się do ok 250C i zanurza w oleju. Kiedyś czytałem, że używa się oleju transformatorowego a później, że ze względu na trujące opary wydobywające się po zetknięciu gorącego metalu z olejem zaczęto stosować olej roślinny. Edytowane 26 Listopada 2011 przez jarenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emdżej Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Nie ma opcji, lagi aby uzyskać inny kolor są anodowane, czego w domu raczej nie zrobisz. W świecie amortyzatorów rowerowych, znane są bardzo różne kolory lag-srebrne, złote (bardzo różne odcienie), czarne, czerwone, zielone. http://dirt.mpora.com/news/friction-anodized-stanchions.htmlhttp://gallery.mtbr.com/data/mtbr/500/medium/p4pb5665661.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Nie wiem czy dobrze zrozumieliście chodzi o kolor rur w których są sprężyny nie ta grubsza część.Skoro są anodowane to co powiecie na to http://anodowanie.of.pl/ ??Chodzi o tą część co na foto Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Nie wiem czy dobrze zrozumieliście chodzi o kolor rur w których są sprężyny nie ta grubsza część.Skoro są anodowane to co powiecie na to http://anodowanie.of.pl/ ??Chodzi o tą część co na foto tam jest anodowanie aluminium, rury nośne które chcesz pokolorować są wykonane ze stali i pokryte chromem technicznym. żeby uzyskać kolor na twoich lagach trzeba by je poddać procesowi galwanizacji ponownie. Jest to możliwe, na pewno nie w domu. Trzeba by znaleźć zakład galwanizacyjny np. http://www.rosik.pl/chromowanie-renowacja,13.html który usunie stary chrom i nałoży nowy kolorowy. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Ano, poprzednik ma rację. To jest tzw.czarny chrom. W sumie to on nie jest całkiem czarny, bardziej jakby ciemny grafit. Kolegi Yama FJ która stoi u mnie ma wydechy pokryte takim czymś.https://picasaweb.google.com/113681550238652257406/FJ1100Szyja#5648575469347812226 Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Nie słyszałem o zakładzie w Polsce, który nakłada chrom techniczny.Koszt usługi będzie chory. Sama rura zawieszenia kosztuje dziś od 300PLn nowa.Wiem, że lans i szacun na dzielni jest ważny, ale nie przesadzajmy... :flesje: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Nie słyszałem o zakładzie w Polsce, który nakłada chrom techniczny.Koszt usługi będzie chory. Sama rura zawieszenia kosztuje dziś od 300PLn nowa.Wiem, że lans i szacun na dzielni jest ważny, ale nie przesadzajmy... :flesje: też nie jestem pewien czy chrom techniczny położy przeciętny zakład galwanizacyjny , ale ten chrom kolorowy ma domieszkę innego metalu który nadaje właśnie wymaganą barwę. Samo chromowanie w sobie nie jest drogie- u mnie przeciętnie 20 zł za kilogram stali bez polerki-tu indywidualnie. Moim zdaniem sprawa jest warta głębszego zbadania bo może być to ciekawy sposób poprawienie wyglądu motocykla za nieduże pieniądze. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Kurcze co Wy macie znowu za problem :banghead: ! Moto ma latać a nie wyglądać (nie myślę tu o armaturach )Kiedyś właściwe opanowanie maszyny dawało większy szacun niż złote klamki... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emdżej Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 A jesteście pewni, że lagi są zrobione ze stali? Bo coś mi się wydaje, że w sportach są aluminiowe. Nałożenie chromu zmieni średnicę lagi, co może powodować pewne problemy. @marian65 są i tacy co lubią mieć po prosty odpicowany sprzęt, który im się będzie podobał. Nie poprawi to prowadzenia, ale i nie pogorszy, więc nie wiem po co bić pianę. Jak ktoś ma ochotę wywalić kasę na ładne klamki, sety itd. to dlaczego nie. Jego moto, jego kasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 A jesteście pewni, że lagi są zrobione ze stali? Bo coś mi się wydaje, że w sportach są aluminiowe. Nałożenie chromu zmieni średnicę lagi, co może powodować pewne problemy. @marian65 są i tacy co lubią mieć po prosty odpicowany sprzęt, który im się będzie podobał. Nie poprawi to prowadzenia, ale i nie pogorszy, więc nie wiem po co bić pianę. Jak ktoś ma ochotę wywalić kasę na ładne klamki, sety itd. to dlaczego nie. Jego moto, jego kasa. Tak jesteśmy pewni a mnie się wydaje, że jak nie masz pewności to nie pisz bzdur.Temat jest prozaicznie prosty:jak się podobają takie kolorowe lagi to trzeba takie kupić i wymienić a swoje sprzedać na alledrogo :icon_biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emdżej Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Napisałem wyraźnie, że tak mi się wydaje, a nie że jestem pewien - to dość duża różnica. Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego nadal wykorzystuje się do tego stal. Aluminium jest znacznie sztywniejsze (co ma spore przełożenie na precyzję prowadzenia) i lżejsze (mniejsza masa - mniejsza bezwładność - lepsza charakterystyka zawieszenia). Żeby nie było - to tylko moje luźne przemyślenia. Chętnie bym się dowiedział dlaczego stal jednak wygrywa z alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego nadal wykorzystuje się do tego stal. Aluminium jest znacznie sztywniejsze (co ma spore przełożenie na precyzję prowadzenia) i lżejsze (mniejsza masa - mniejsza bezwładność - lepsza charakterystyka zawieszenia). Żeby nie było - to tylko moje luźne przemyślenia. Chętnie bym się dowiedział dlaczego stal jednak wygrywa z alu.Okej, ale na takie lagi działa mnóstwo sił, nie tylko normalnych, przez co sztywność, którą oferuje aluminium nie sprawdzi się. Stal jest wytrzymalsza, bardziej sprężysta i mniej krucha. Stąd, wydaje mi się, zastosowanie jej w rurach nośnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 (edytowane) ta czarna gładź to azotek tytanu ( TiN ) jeszcze bardziej śliskie i wytrzymalsze na ścieranie od chromu Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego nadal wykorzystuje się do tego stal. Aluminium jest znacznie sztywniejsze (co ma spore przełożenie na precyzję prowadzenia) i lżejsze (mniejsza masa - mniejsza bezwładność - lepsza charakterystyka zawieszenia). Żeby nie było - to tylko moje luźne przemyślenia. Chętnie bym się dowiedział dlaczego stal jednak wygrywa z alu. sztywniejsze bo można więcej alu wpakować w miejsce stali i łatwiej się modeluje, obejrzyj motocyklową ramę z alu i zobacz ile ma porobionych wzmocnień i kratownic w profilach. Edytowane 26 Listopada 2011 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.