Skocz do zawartości

Inny kolor rur nośnych w lagach


Lidkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak wam ale podoba mi się strasznie efekt czarnych a nie chromowanych rur nośnych od przedniego zawiasu.

Ten bajer ma teraz wiekszosc nowych rakiet. Pytanie czy mozna uzyskac taki efekt, malowania, jakis reakcji chemicznych w domowych warunkach? Problem tego typu ze te elementy ciągle pracują ze sobą, śmiga po nich góra dół non stop uszczelniacz.

 

O takie co mi chodzi

normalne lagi

gsx750cream.jpg

wersja czarna

55-165-thickbox.jpg

zx101.jpg

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wątpię czy w warunkacha domowych się to uda, ale gdybyś chciał coś spróbować zainteresuj się metodą czernienia broni. Element metalowy rozgrzewa się do ok 250C i zanurza w oleju. Kiedyś czytałem, że używa się oleju transformatorowego a później, że ze względu na trujące opary wydobywające się po zetknięciu gorącego metalu z olejem zaczęto stosować olej roślinny.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji, lagi aby uzyskać inny kolor są anodowane, czego w domu raczej nie zrobisz. W świecie amortyzatorów rowerowych, znane są bardzo różne kolory lag-srebrne, złote (bardzo różne odcienie), czarne, czerwone, zielone.

http://dirt.mpora.com/news/friction-anodized-stanchions.html

http://gallery.mtbr.com/data/mtbr/500/medium/p4pb5665661.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumieliście chodzi o kolor rur w których są sprężyny nie ta grubsza część.

Skoro są anodowane to co powiecie na to http://anodowanie.of.pl/ ??

Chodzi o tą część co na foto

 

lagann3.jpg

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumieliście chodzi o kolor rur w których są sprężyny nie ta grubsza część.

Skoro są anodowane to co powiecie na to http://anodowanie.of.pl/ ??

Chodzi o tą część co na foto

 

 

tam jest anodowanie aluminium, rury nośne które chcesz pokolorować są wykonane ze stali i pokryte chromem technicznym. żeby uzyskać kolor na twoich lagach trzeba by je poddać procesowi galwanizacji ponownie. Jest to możliwe, na pewno nie w domu. Trzeba by znaleźć zakład galwanizacyjny np. http://www.rosik.pl/chromowanie-renowacja,13.html który usunie stary chrom i nałoży nowy kolorowy.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, poprzednik ma rację. To jest tzw.czarny chrom. W sumie to on nie jest całkiem czarny, bardziej jakby ciemny grafit. Kolegi Yama FJ która stoi u mnie ma wydechy pokryte takim czymś.

https://picasaweb.google.com/113681550238652257406/FJ1100Szyja#5648575469347812226

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem o zakładzie w Polsce, który nakłada chrom techniczny.

Koszt usługi będzie chory. Sama rura zawieszenia kosztuje dziś od 300PLn nowa.

Wiem, że lans i szacun na dzielni jest ważny, ale nie przesadzajmy... :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem o zakładzie w Polsce, który nakłada chrom techniczny.

Koszt usługi będzie chory. Sama rura zawieszenia kosztuje dziś od 300PLn nowa.

Wiem, że lans i szacun na dzielni jest ważny, ale nie przesadzajmy... :flesje:

 

też nie jestem pewien czy chrom techniczny położy przeciętny zakład galwanizacyjny , ale ten chrom kolorowy ma domieszkę innego metalu który nadaje właśnie wymaganą barwę. Samo chromowanie w sobie nie jest drogie- u mnie przeciętnie 20 zł za kilogram stali bez polerki-tu indywidualnie. Moim zdaniem sprawa jest warta głębszego zbadania bo może być to ciekawy sposób poprawienie wyglądu motocykla za nieduże pieniądze.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteście pewni, że lagi są zrobione ze stali? Bo coś mi się wydaje, że w sportach są aluminiowe.

Nałożenie chromu zmieni średnicę lagi, co może powodować pewne problemy.

 

@marian65 są i tacy co lubią mieć po prosty odpicowany sprzęt, który im się będzie podobał. Nie poprawi to prowadzenia, ale i nie pogorszy, więc nie wiem po co bić pianę. Jak ktoś ma ochotę wywalić kasę na ładne klamki, sety itd. to dlaczego nie. Jego moto, jego kasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteście pewni, że lagi są zrobione ze stali? Bo coś mi się wydaje, że w sportach są aluminiowe.

Nałożenie chromu zmieni średnicę lagi, co może powodować pewne problemy.

 

@marian65 są i tacy co lubią mieć po prosty odpicowany sprzęt, który im się będzie podobał. Nie poprawi to prowadzenia, ale i nie pogorszy, więc nie wiem po co bić pianę. Jak ktoś ma ochotę wywalić kasę na ładne klamki, sety itd. to dlaczego nie. Jego moto, jego kasa.

 

Tak jesteśmy pewni a mnie się wydaje, że jak nie masz pewności to nie pisz bzdur.

Temat jest prozaicznie prosty:

jak się podobają takie kolorowe lagi to trzeba takie kupić i wymienić a swoje sprzedać na alledrogo :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wyraźnie, że tak mi się wydaje, a nie że jestem pewien - to dość duża różnica.

 

Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego nadal wykorzystuje się do tego stal. Aluminium jest znacznie sztywniejsze (co ma spore przełożenie na precyzję prowadzenia) i lżejsze (mniejsza masa - mniejsza bezwładność - lepsza charakterystyka zawieszenia). Żeby nie było - to tylko moje luźne przemyślenia. Chętnie bym się dowiedział dlaczego stal jednak wygrywa z alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego nadal wykorzystuje się do tego stal. Aluminium jest znacznie sztywniejsze (co ma spore przełożenie na precyzję prowadzenia) i lżejsze (mniejsza masa - mniejsza bezwładność - lepsza charakterystyka zawieszenia). Żeby nie było - to tylko moje luźne przemyślenia. Chętnie bym się dowiedział dlaczego stal jednak wygrywa z alu.

Okej, ale na takie lagi działa mnóstwo sił, nie tylko normalnych, przez co sztywność, którą oferuje aluminium nie sprawdzi się. Stal jest wytrzymalsza, bardziej sprężysta i mniej krucha. Stąd, wydaje mi się, zastosowanie jej w rurach nośnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta czarna gładź to azotek tytanu ( TiN )

 

jeszcze bardziej śliskie i wytrzymalsze na ścieranie od chromu

 

 

Swoją drogą ciekawi mnie dlaczego nadal wykorzystuje się do tego stal. Aluminium jest znacznie sztywniejsze (co ma spore przełożenie na precyzję prowadzenia) i lżejsze (mniejsza masa - mniejsza bezwładność - lepsza charakterystyka zawieszenia). Żeby nie było - to tylko moje luźne przemyślenia. Chętnie bym się dowiedział dlaczego stal jednak wygrywa z alu.

 

 

sztywniejsze bo można więcej alu wpakować w miejsce stali i łatwiej się modeluje, obejrzyj motocyklową ramę z alu i zobacz ile ma porobionych wzmocnień i kratownic w profilach.

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...