Skocz do zawartości

Regeneracja korbowodu


DZIKOWSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Przy zdjęciu tłoka z korby zauważyłem,że miejsce pracy sworznia w korbie jest zarysowane.Po dalszej inspekcji okazało się,że sworzeń też ucierpiał.Wymiar nominalny główki korbowodu to 20.020mm-20.041mm. Ja mam 20.025mm i teraz zapytam czy mogę zrobić honowanie na główce korby aby wyeliminować zarysowania? .Podkreślić muszę,że to są zarysowania a nie zatarcia i czy po ich honowaniu podejdzie mi nowy nominalny sworzeń? Nominalne są o wymiarach od 19.994-20.000mm.Wychodzi,że pomiędzy sworzniem a korbą jest od 0.020-0.047mm a serwisówka dopuszcza do 0.06

Ile materiału zabiera honownica?

Wystarczy mi zapasu z nominalnych wymiarów?

Nowa korba to wydatek 230 euro :blink:

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Przy zdjęciu tłoka z korby zauważyłem,że miejsce pracy sworznia w korbie jest zarysowane.Po dalszej inspekcji okazało się,że sworzeń też ucierpiał.Wymiar nominalny główki korbowodu to 20.020mm-20.041mm. Ja mam 20.025mm i teraz zapytam czy mogę zrobić szlif na główce korby aby wyeliminować zarysowania? .Podkreślić muszę,że to są zarysowania a nie zatarcia i będzie też nowy sworzeń

Nowa korba to wydatek 230 euro :blink:

witam. jeśli rysy nie są głebokie i nie mają zadziorów nie powinny stanowić problemu. można delikatnie spróbowac spolerować. Co było przyczyną demontażu? zwyczajne zużycie czy awaria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneruje całą góre w moim moto tj.tłoki,pierścienie,tuleja,regeneracja głowic. Ogólnie moto ma mieć nowe serce. Powodem jest znaczące zużycie się tych podzespołów

 

Znalazłem warsztat,który regeneruje główki korby poprzez rozwiert a następnie wprasowując tulejkę i obrabiając ją pod wymiar nominalny

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak powinno to się zrobić. Ważne by warsztat odpowiednie zabezpieczył taką tulejkę przed obróceniem się. Jak byś zrobił zdjęcie tej rysy dla potomności.

 

W podpisie masz naprawy sowieckich bokserów i może pozostań przy tym bo tam możesz bezkarnie regenerować korbowody.

W japończyku takie numery z tulejką nie przechodzą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...