Skocz do zawartości

Prośba o ocenę stanu silnika


Limo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie, potrzebuję porady. Objaw jest taki że moto dymi przy bardzo gwałtownym, pełnym otwarciu przepustnicy (np. przy stawianiu na koło). Podczas "normalnego" przyspieszania objaw nie występuje. Po sprawdzeniu ciśnienia sprężania wyszło 12kPa na 1-szym, 2-gim i 3-cim cylindrze, ale 14kPa na 4-tym. Czy na tej podstawie można stwierdzić skąd olej dostaje się do komory spalania? Czy winne sa pierścienie olejowe czy uszczelniacze zaworowe? Ogólnie rzecz biorąc moto zachowuje się normalnie, tzn. nie zauważyłem żeby straciło moc ani nic takiego. Wprawdzie wolne obroty "skaczą" ale to może być spowodowane gaznikami potrzebującymi regulacji i synchro (swiece za ciemne). Będę wdzięczny za wszelkie komentarze na temat ;). Pozdro

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo olej z odmy ci się przelewa albo silnik trochę się zużył i już tak będzie. Jeśli to drugie to nie ma sensu nic z tym robić bo zanim naprawdę silnik się zużyje to jeszcze daleka droga. Ogólnie widziałem sporo dymiących cebeerek, sam miałem takie dwie i z doświadczenia mogę powiedzieć, żeby się nie przejmować i dalej śmigać. Chyba że rzeczywiście przepala ci olej z odmy, zobacz do tg filtra. Jak uszczelniacze byłyby zużyte to powinno dymić przy odpalaniu a nie przy wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa filtra powietrza jest sucha.

 

Co do próby olejowej to ona ma chyba sens tylko jak ciśnienie jest za niskie.

 

to w takim razie zrób porządne synchro gaźników i sprawdź ponownie.

Zalej go olejem 20W40 lub 20W50

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie zrób porządne synchro gaźników i sprawdź ponownie.

Masz na myśli że stan gaźników mógł mieć wpływ na wynik pomiaru? Bo jeśli tak to od razu mówię że gaźniki były zdjęte.

 

Dzięki za radę z olejem. Niestety z dalszymi testami będę musiał poczekać do wiosny bo teraz jestem na etapie wyjmowania silnika.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka i pojemniczek na olej, jak się zapełni to z powrotem do silnika. Często przy dużych pionach to się zdarza.

Hm, a jakie są inne przyczyny przelewania się oleju z odmy do airboxu?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak separatora

Jakiego separatora? Nie rozumiem, prawdę mówiąc. Mógłbym prosić o krótkie wyjaśnienie tego zjawiska? Poniekąd, to dalej na temat.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...