grebur Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Witam. Od jakiegoś czasu w okolicy moich stóp czyli przedniej zębatki coś 'chrobocze', 'żużni', że tak to nazwę, słuchać to dość mocno a i również czuję wibracje na podnóżkach, powtarzającą się cyklicznie. Łancuch dobrze napięty, nasmarowany, zębatka w dość dobrym stanie. Dodam też że od pewnego czasu leci mi olej spod zębatki, może to być od tego, czy to już jakieś łożyska na wale? Motocykl : ktm exc 400 '00r. Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Nie chce wróżyć , ale będe :P prawdopodobnie łożysko na wałku zdawczym sypneło, stąd wyciek oleju spod zębatki. Obawiam się , że czeka cię rozbiórka silnika, bo łożysko na drugim końcu wałka też może być w kiepskim stanie przez to przy zębatce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Potwierdzam - rozbierz zanim sie calkiem roleci i jakas kaszane zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Hej Pierwsza sprawa to czy łańcuch jest równomiernie wyciągnięty. Możliwe, że w jednym miejscu naciąg łańcucha jest ok a za chwilę po obróceniu kołem robi się napięty do granic nieprzyzwoitości i chrobota. Jeżeli łańcuch i zębatki są w porządku to warto sprawdzić łożyskowanie koła tylnego. Jeżeli i tam wszystko bez zastrzeżeń to tak jak napisał grebur łożysko wałka zdawczego przy zębatce. Wyciek oleju, o którym piszesz to uszkodzony simmering na wałku zdawczym. Uszkodzenie mogło zostać spowodowane przez nadmierne luzy promieniowe w przypadku uszkodzenia łożyska wałka zdawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 ok dzięki koledzy za informację, juz w tym sezonie nie będę jeździł ktm'em, a na następny zajmie się tym mechanik bo rozbiórki 4T się osobiscie nie podejmę. Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 (edytowane) na poczatku zdejmij lancuch , odpal moto i wlacz 3 albo i 5 bieg wtedy sluchaj dzwiekow , 2 sprawa spawadz rownomierne wyvciagniecie lancucha bo Nezer moze miec racje. po zdjeciu lancucha , poruszaj walkiem zdawczym , pokrec i sprawdz czy ma luzy . Lozysko moczone w oleju bedzie predzej wyc niz chrobotac . A cieknie olej, bo simmering lub tulejka pod zebatka ma dosc. Edytowane 1 Listopada 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plenerowy Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 łańcuch nie będzie wyciągnięty skoro olej Ci wycieka spod zębatki... ale warto sprawdzić... łożysko kończy swój żywot;D niestety... nie wiem jakie masz tam łożysko ( czy zabudowane czy nie , uszczelniacz powinien chyba być) ale musi być rozebrany silnik;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahor Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 (edytowane) łańcuch nie będzie wyciągnięty skoro olej Ci wycieka spod zębatki... Możesz rozwinąć tę teorię.Tzn, jak olej wycieka spod zębatki, wtedy łańcuch się nie wyciąga?Jakieś bzdury piszesz. Sprawdź osiowość tylnego koła, możliwe, że łańcuch haczy o prowadnice i daje taki dźwięk.U mnie było podobnie. Zdjąłem koło, łańcuch, sprawdziłem łożyska i niby wszystko w porządku. Złożyłem z powrotem i jak ręką odjął.Dokładnej przyczyny nie stwierdziłem, ale też mi się wydawało, że dźwięk wydobywa się z okolic przedniej zębatki. Edytowane 1 Listopada 2011 przez mahor Cytuj 654 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plenerowy Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 kolega skończył temat. Mahor- chodziło o to, że to nie będzie sprawa łańcucha skoro coś mu ,,żużni" jak to nazwał w okolicy zębatki, jeśli łańcuch jest wyciągnięty nierównomiernie to szarpie i strzela bo przeskoczy na ząbkach . Prawdziwą usterkę ustali po dokładniejszej diagnozie tego obszaru, zapewne u mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 plenerowe, najpierw doedukuj się poźniej pisz. W tym przypadku łańcuch na przedniej zębatce jak przeskoczy to rozpieprzy wysprzęglik, a to domyślam się autor by zauważył. Tam jest tak ciasno że łańcuch nie przeskoczy nieuszkadzają podrodze innych rzeczy. Ja obstawiam padnięte łożysko, w kacie naciąg łańcucha troche inaczej się sprawdza niż w innych brudas i mógł być dekko za bardzo naciągniety, wystarczyło kilka jazd i łożysko poddało się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 jeszcze takie pytanko : ile mechanik może zażyczyć za wymianę tego łożyska(mniej-więcej) bardziej 200 czy bardziej 800 Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 To zalezy czy do jego wyjecia trzeba rozpolowic silnik, czy nie, ale wydaje mi sie ze tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 trzeba i koszty małe nie sa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Zastanowił bym sie 2 razy nad tym tematem. W tych silnikach to norma ze leci uszczelnienie wałka zdawczego, dlatego, ze jest spie..ne febrycznie. W środku jest tuleja aluminiowa z oringiem i do okoła simmering. Proponowałbym zajrzec tam przed niepotrzebną rozbiórką silnika. Koszt tulejki,simmeringa i oringa to 27 PLN w serwisie.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 taki sam patent byl w XR i KLR i jest w LC4 , nie wiem co ty tam widzisz spie..dolonego ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.