Skocz do zawartości

ktm exc 400, cos 'chrobocze' w okolicy zebatki przod.


grebur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu w okolicy moich stóp czyli przedniej zębatki coś 'chrobocze', 'żużni', że tak to nazwę, słuchać to dość mocno a i również czuję wibracje na podnóżkach, powtarzającą się cyklicznie. Łancuch dobrze napięty, nasmarowany, zębatka w dość dobrym stanie. Dodam też że od pewnego czasu leci mi olej spod zębatki, może to być od tego, czy to już jakieś łożyska na wale?

 

Motocykl : ktm exc 400 '00r.

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce wróżyć , ale będe :P prawdopodobnie łożysko na wałku zdawczym sypneło, stąd wyciek oleju spod zębatki. Obawiam się , że czeka cię rozbiórka silnika, bo łożysko na drugim końcu wałka też może być w kiepskim stanie przez to przy zębatce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Pierwsza sprawa to czy łańcuch jest równomiernie wyciągnięty. Możliwe, że w jednym miejscu naciąg łańcucha jest ok a za chwilę po obróceniu kołem robi się napięty do granic nieprzyzwoitości i chrobota. Jeżeli łańcuch i zębatki są w porządku to warto sprawdzić łożyskowanie koła tylnego. Jeżeli i tam wszystko bez zastrzeżeń to tak jak napisał grebur łożysko wałka zdawczego przy zębatce. Wyciek oleju, o którym piszesz to uszkodzony simmering na wałku zdawczym. Uszkodzenie mogło zostać spowodowane przez nadmierne luzy promieniowe w przypadku uszkodzenia łożyska wałka zdawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki koledzy za informację, juz w tym sezonie nie będę jeździł ktm'em, a na następny zajmie się tym mechanik bo rozbiórki 4T się osobiscie nie podejmę.

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatku zdejmij lancuch , odpal moto i wlacz 3 albo i 5 bieg wtedy sluchaj dzwiekow , 2 sprawa spawadz rownomierne wyvciagniecie lancucha bo Nezer moze miec racje.

 

po zdjeciu lancucha , poruszaj walkiem zdawczym , pokrec i sprawdz czy ma luzy . Lozysko moczone w oleju bedzie predzej wyc niz chrobotac . A cieknie olej, bo simmering lub tulejka pod zebatka ma dosc.

 

 

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch nie będzie wyciągnięty skoro olej Ci wycieka spod zębatki... ale warto sprawdzić... łożysko kończy swój żywot;D niestety... nie wiem jakie masz tam łożysko ( czy zabudowane czy nie , uszczelniacz powinien chyba być) ale musi być rozebrany silnik;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch nie będzie wyciągnięty skoro olej Ci wycieka spod zębatki...

 

Możesz rozwinąć tę teorię.

Tzn, jak olej wycieka spod zębatki, wtedy łańcuch się nie wyciąga?

Jakieś bzdury piszesz.

 

Sprawdź osiowość tylnego koła, możliwe, że łańcuch haczy o prowadnice i daje taki dźwięk.

U mnie było podobnie. Zdjąłem koło, łańcuch, sprawdziłem łożyska i niby wszystko w porządku. Złożyłem z powrotem i jak ręką odjął.

Dokładnej przyczyny nie stwierdziłem, ale też mi się wydawało, że dźwięk wydobywa się z okolic przedniej zębatki.

Edytowane przez mahor

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega skończył temat. Mahor- chodziło o to, że to nie będzie sprawa łańcucha skoro coś mu ,,żużni" jak to nazwał w okolicy zębatki, jeśli łańcuch jest wyciągnięty nierównomiernie to szarpie i strzela bo przeskoczy na ząbkach . Prawdziwą usterkę ustali po dokładniejszej diagnozie tego obszaru, zapewne u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plenerowe, najpierw doedukuj się poźniej pisz. W tym przypadku łańcuch na przedniej zębatce jak przeskoczy to rozpieprzy wysprzęglik, a to domyślam się autor by zauważył. Tam jest tak ciasno że łańcuch nie przeskoczy nieuszkadzają podrodze innych rzeczy. Ja obstawiam padnięte łożysko, w kacie naciąg łańcucha troche inaczej się sprawdza niż w innych brudas i mógł być dekko za bardzo naciągniety, wystarczyło kilka jazd i łożysko poddało się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowił bym sie 2 razy nad tym tematem. W tych silnikach to norma ze leci uszczelnienie wałka zdawczego, dlatego, ze jest spie..ne febrycznie. W środku jest tuleja aluminiowa z oringiem i do okoła simmering. Proponowałbym zajrzec tam przed niepotrzebną rozbiórką silnika. Koszt tulejki,simmeringa i oringa to 27 PLN w serwisie.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam patent byl w XR i KLR i jest w LC4 , nie wiem co ty tam widzisz spie..dolonego ?

 

 

 

 

 

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...