Skocz do zawartości

padnieta korba?


tomek0093
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem świeżym posiadaczem KTM exc 520 i tak jak w temacie niepokoi mnie dźwięk silnika czy to oznaka padniętej korby czy możne padł tłok czy jednak tak ma być? :icon_rolleyes: tutaj macie filmik:

pozdrawiam

Edytowane przez tomek0093
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zawory patrzyłeś ?? w xr650r bardzo podobny dźwięk jest na za dużych luzach zaworowych....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tam masz po mojemu kilka źródeł tych hałasów. Słysze tam wyraźnie zaworki za luźne, wydaje mi sie (ale moze tylko wydaje) że kosz sprzęgła Ci tez mocno tłucze co wyraźnie słychać jak przerzycileś kamerkę na jego stronę. Jest tam coś jeszcze ....Choć KTM chodzi jak sieczkarnia ale tak jak twój nie może chodzić.

Ja najpierw zerknąłbym w te 2 miejsca i powoli eliminował lub odrzucałbym przyczyny . Ogólnie chodzi to marnie. Chyba, że za chwilkę ktoś mądrzejszy w materi co miał takie objawy powie konkretnie.

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja radze spuscic olej i dokladnie obadac organoleptycznie.

Sprawdzic czy nie ma w nim zlotawo srebrnych opilkow i nie mieni sie na zloto.

Jak wszystko wyglada dobrze to zabrac sie za inne rzeczy ( sprzeglo / zawory ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja radze spuscic olej i dokladnie obadac organoleptycznie.

Sprawdzic czy nie ma w nim zlotawo srebrnych opilkow i nie mieni sie na zloto.

Jak wszystko wyglada dobrze to zabrac sie za inne rzeczy ( sprzeglo / zawory ).

 

Słuszna uwaga. Jeśli coś pływa to też na sitkach będzie coś widać - może połóż go i z lewej choć to boczne sitko odkręć do wglądu.

Albo jak Adam M pisze spuść, obejrzyj oliwę i wszystkie sitka/filtry.

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja radze spuscic olej i dokladnie obadac organoleptycznie.

Sprawdzic czy nie ma w nim zlotawo srebrnych opilkow i nie mieni sie na zloto.

Jak wszystko wyglada dobrze to zabrac sie za inne rzeczy ( sprzeglo / zawory ).

 

Złotych opiłków nie zobaczy w oleju bo nie ma tam panewek wału, srebne drobne opiłki będą ze sprzęgła. Jak znajdzie wiórki to znaczy że coś ostro się zmieliło . Ja bym radził odrazu zabrać się za to co murdoch pisze - zawory i sprzęgło a olej i tak wypadało by zmienić bo pewnie nic przy moto nie robiłeś po kupnie tylko waha i jazda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oleju są tylko srebrne opiłki, tylko że na magnesie był taki na 5mm długi i 0,5mm gruby fragment, oleju nie zmieniałem ,jest zielony.Bocznego sitka nie odkręciłem ponieważ jest zjechany gwint:/

Edytowane przez tomek0093
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieraj kolego ten sprzęt bo lipnie to chodzi. Zacznij od sprawdzenia zaworów i łańcucha rozrządu+prowadnice. Od strony sprzęgła zobacz tylko czy nic się nie rozkręciło. U ciebie słychać kilka rzeczy więc trzeba eliminować po kolei, bardzo zużyta korba w tym sprzęcie powoduje że tłok uderza w głowicę, objawia się to "pukaniem" na wolnych obrotach. Tak czy tak skoro wyciągasz pół centymetrowe gifty z oleju to szykuj się na remoncik. Aha, olej zmień na nowy bo cholera wie co tam jest zalane, a przez słaby olej też mogą dziwne dźwięki się pojawiać.

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalany jest olejem MOTUL 300V 4T 15W-50 Double Ester Factory Line, zalewać nim dalej czy zmienić na inny?? A te gifty to z czego mogą być?? A co do sprzęgła to oprócz sprawdzenia czy się nic w nim nie poodkręcało,na co jeszcze zwracać uwagę? Czy to normalne ze przy wciśniętym sprzęgle jak się wbije pierwszy bieg to moto szarpnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej zalejesz to już twój wybór, byle był to pełny syntetyk. Odłamki metalu w oleju mogą być z wielu części, nikt ci nie wywróży przez internet. Po ściągnięciu dekla sprzęgła możesz sprawdzić stan kosza, tarcz, przekładek, luzów, ocenić stan kół zębatych, bardzo ważna sprawa przy składaniu spowrotem aby nie dawać na uszczelkę dekla sylikonu ponieważ w deklu jest kanał olejowy o bardzo małej średnicy i często zapomina się o nim nakładając tam sylikon lub nie wycinająć otworu w dorabianej uszczelce, najlepiej kupić nową uszczelkę. Co do szarpnięcia w czasie wbijania 1 to powiedzmy że jest to normalne, głownie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bananek, nie chodzilo mi o panewki tylko o koszyk lozyska korbowego walu.

Ja bym ten silnik rozebral po znalezieniu opilkow w oleju.

Jezeli chcesz pojezdzic to lepiej nie czekac az sie cos calkowicie rozleci tylko wylapac to teraz i przy okazji sprawdzic stan wszystkich podzespolow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieraj kolego ten sprzęt bo lipnie to chodzi. Zacznij od sprawdzenia zaworów i łańcucha rozrządu+prowadnice. Od strony sprzęgła zobacz tylko czy nic się nie rozkręciło. U ciebie słychać kilka rzeczy więc trzeba eliminować po kolei, bardzo zużyta korba w tym sprzęcie powoduje że tłok uderza w głowicę, objawia się to "pukaniem" na wolnych obrotach. Tak czy tak skoro wyciągasz pół centymetrowe gifty z oleju to szykuj się na remoncik. Aha, olej zmień na nowy bo cholera wie co tam jest zalane, a przez słaby olej też mogą dziwne dźwięki się pojawiać.

 

Silnik do kompletnej rozbiórki, mycia i weryfikacji części. Najważniejsze do wymiany to korbowód a do sprawdzenia łańcuszek, napinacz i pompa oleju. Wypada się te dokładnie przyjrzeć łożyskom wału korbowego.

Po zrobieniu będzie długo bezproblemowej jazdy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Silnik na stół i do rozbiórki. Ostatnio miałem okazję oglądać silnik klienta, który poprzednim exc jeździł 3 lata i nic nie robił, a tego dopiero kupił i już 9k zł w same części musi włożyć ;) Dla świętego spokoju wymieniłbym bez względu na stan, korbę i rozrząd, tłok można sprawdzić, ale pewnie i tak do wymiany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co podcierac doopy szklem , kupiles wyczynowy i stary ( jak na wyczyna) motocykl , musisz liczyc sie z kosztami obslugi takiego sprzeta , ale jak go zrobisz na cacy to polata dluugo dbajac tylko o olej i rozrzad.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...