Skocz do zawartości

Prośba o pomoc,nakierowanie na problem.


lukasz-2211
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj jako że wyszło słońce wybrałem się na małą przejażdżke...70km w jedną stronę do rodziców,parę godzin przerwy i powrót. Po 15km pojawiły się dziwne objawy - po wyprzedzeniu puszki moto nagle zaczęło tracić moc i przerywać. :icon_evil: Zjechałem na pobocze i ciężko było utrzymać obroty,od razu gasła jakoby pracowała na 3, 2 cylindrach. Przy próbie odpalenie kręci normalnie,łapie chyba na 2 garnkach.

Odczekałem 10min,odpaliłem,ale do końca nie było dobrze. No i dalej w drogę bo do domu daleko. Po paru kilometrach znowu to samo. Po powtórnej przerwie zauważyłem iż 1 i 4 cylinder ma chłodne kolanka a 2 i 3 ostro gorące.

Odczekałem kolejne 15min i kolejna próba. I znowu to samo tyle że gorące były 1,2 i 3 kolanko a chłodne 4.

Próbowałem z paliwem - czy na ON czy na PRI czy na ssaniu jest tak samo. Gaźniki posiadają paliwo (odkręcałem spusty komór pływakowych i paliwo było)Przewody wizualnie ok,po zdjęciu kapturka ze świecy "cyka" napięcie.

 

Więc nie przedłużając z problemem, telefon do brata i po pół godziny bus był na miejscu awarii. Co ciekawe po takim czasie odpaliła normalnie na wszystkich cylindrach. Zrobiłem pare set metrów na próbę i zbiera się jak dawniej,trzyma obroty. To samo było po przywiezieniu motocykla do garażu. Odpala od pierwszego,jeżdzi normalnie. Nie było czasu na dalsze próby i nagrzanie bo niedzielny wieczór ale czuje że będzie tak samo. :wacko:

 

Z początku sezonu kompleks miały gaźniki,dwa miesiące temu nowe świece. Wcześniej nic się takiego nie działo i nie było najmniejszych objawów.

 

Bardziej doświadczonych proszę o jakiś domysły wynikające z praktyki,w którą stronę mam się kierować żeby nie rozbierać całego moto. Człowiek nastawiał się na Zakończenie Sezonu w Bielsku a tu klops :banghead:

 

(xj600 85r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby zbiornik, etc były OK, to coś nie tak z iskrą. I jeżeli nie pali 1 i 4, to może być jeden z elementów układu zapłonowego do tych cylindrów, bo w 4 garkowcu są 2 układy, jeden do 1 i 4 drugi do 2 i 3.

Ja kiedyś miałem tak że czujnik od impulsatora się rozgrzewał i zdychał, więc moto odpalało, jechało a potem zdychały 2 gary. Co ja się naszukałem... :icon_biggrin:

Także jak nie zasilanie (paliwo & gaźniki) to iskra. Powodzenia w szukaniu!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić połączenia w kostkach elektrycznych, zwłaszcza dochodzących do modułu zapłonowego i czujników zapłonu. Dla mnie wygląda to jak ewidentna awaria elektryki i braku napięcia na którymś z zespołów odpowiedzialnych za pracę 2 cylindrów (cewka, moduł, czujniki położenia wału dające impuls do modułu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę się grzebać...paliwo na początek. Co do odpowietrzenia próbowałem na uchylonym korku i to samo. Jeśli chodzi o elektrykę sprawa też podejrzana. Co dziwne nawet na rozgrzanym jak gasła zdejmowałem kapturek ze świecy i było słychać przeskakiwanie iskry napięcia. Mam przyrząd do sprawdzania owej przypadłości wiec zobaczymy czy gubi napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem edytować więc dopisuje tak...

 

Jak narazie problem wynikł z paliwem - przytkany został filtr paliwa i kranik które nie miały dostatecznej przepustowości. Na dodatek nic nie przejawiało tego gdyż benzyna w gaźnikach była lecz niestety za mało do płynnej jazdy.

Co do grzania się i pracy tylko 2 i 3 cylindra mam pewne wyjaśnienie - zasilanie w paliwo w xj realizowane jest poprzez połączenia w gaźnikach a nie główną magistrale paliwową. Zasilanie z baka znajduje się między 2 i 3 gaźnikiem dlatego też pracowały tylko dwa cylindry a na resztę gaźników zabrakło wydajności układu paliwowego o którym wspomniałem wyżej.

Dzisiaj dogrzałem dobrze w garażu i nic się nie działo niepokojącego gdyż pogoda w Białym marna na przejażdżki :icon_evil: .Przy okazji przeczyściłem i zakonserwowałem złącza elektryczne dla spokojności.

 

Mam jeszcze takie pytanie - czy można dostać gdzieś bądź dopasować króćce ssące znajdujące się w gaźniku odpowiedzialne za pobieranie paliwa ponieważ w moim egzemplarzu komuś przeszkadzały i się ich pozbył :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...