ucizze Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Krótka pytanie. Czy ćisnienie i dobijanie powietrza powinno być na ciepłych czy zimnych oponach? bo u mnie mam tył 2.9 a przód 2.5 sprawdzałem i pompowałem na zimnych kołach. Ale przejechałem 30km sprawdzam a ciśnine sie zwiększyło. przód 2,7 tył 3,1 Pytanie moje. Czy pompowanie i sprawdzanie ciśniena powinno być na zimnych czy ciepłych oponach? Jak wy robicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 mozesz pompowac na zimnych , ale jak sie nagrzeje to sobie upuscisz , pytanie czym latasz i jakim style , bieszczady o zachodzie slonca , czy kolanem miedzy tirami na zakopiance ? bo do tego ostatniego cisnienie masz o wiele za duze Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thcrew Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 na zimnych, wg instrukcji gsf600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 szramer - a powiedz mi czy upuszczenie ciśnienia do ostrego latania ma pozytywny skutek? bo w mojej opinii wręcz odwrotnie - a ciśnienie sprawdzamy na zimnych kapciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 szramer - a powiedz mi czy upuszczenie ciśnienia do ostrego latania ma pozytywny skutek? bo w mojej opinii wręcz odwrotnie - a ciśnienie sprawdzamy na zimnych kapciachDo ostrego pałowania trzeba upuścić poniżej normy. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 co to znaczy ponizej normy?? nie ma normy tylko konkretna wartość dla kazdego motocykla i uposzczenie o np 1psi juz jest poniżej normy. konkretnie napisz ile byś obniżył Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 a ja proszę o uzasadnienie co to daje - i jak bardzo trzeba upuścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Z tym ciśnieniem w oponach wchodzicie na śliski grunt.Droga publiczna to nie tor wyścigowy i powinno się utrzymywać ciśnienie zalecane dla danego modelu opony biorąc również pod uwagę zalecenia producenta motocykla ponieważ przy prawidłowej temperaturze opony w zależności od typu motocykla ciśnienie może się wahać w przedziale 1.9 - 2.5 na przodzie.Dla konkretnego motocykla z zadanego pytania powinno być 2.5 . 2.9 ale pompowane azotem i wtedy nie ma problemów ze zmienną temperaturą opony bo ciśnienie wewnątrz się nie zmienia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 jak to sie nie zmienia? bzdura... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 jak to sie nie zmienia? bzdura... a tak to nie zmienia się ciśnienie w oponach pompowanych azotem bez względu na temperaturę tych oponDotarło to do Ciebie? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 (edytowane) Po to właśnie się pompuje azotem aby ciśnienie było stałe, niezależnie od temperatury. :banghead: A kwestię upuszczania ciśnienia poniżej normy stosowałem osobiście, do dziś nawet stosuję. Ale nie do zapie**alania na kolanie ale dzikiej jazdy przez miasto jako kurier, zimą. Niższe ciśnienie, trochę więcej "footprint" czyli też odrobinka więcej przyczepności. Wartości niższe nie więcej jak 10% nominalnego ciśnienia. Poniżej tych wartości opona robi się szmatława i "ciągnie" kierownicę. Teraz czasem w Harrym upuszczam ciśnienie, gdy jest mokro i zimno. Opony mam "drewniane" i na zimnej drodze prosiak często się ślizga. Edytowane 1 Października 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Panie Piotrze - ciśnienie fakt faktem zmienia się dużo mniej niż na samym powietrzu, ale w dalszym ciągu się zmienia - tutaj akurat fizyki się nie oszuka - i nie chcę podważać tutaj zalet azotu :).Do dalszej dysputy o upuszczaniu będę musiał się praktycznie przygotować - tj spróbować i dopiero będę dyskutował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biscuit Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 a tak to nie zmienia się ciśnienie w oponach pompowanych azotem bez względu na temperaturę tych oponDotarło to do Ciebie? Hmmm... a co sie dzieje z powietrzem, które już jest w oponie przed rozpoczęciem pompowania azotem? :ph34r: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Panie Piotrze - ciśnienie fakt faktem zmienia się dużo mniej niż na samym powietrzu, ale w dalszym ciągu się zmienia - tutaj akurat fizyki się nie oszuka - i nie chcę podważać tutaj zalet azotu :).Do dalszej dysputy o upuszczaniu będę musiał się praktycznie przygotować - tj spróbować i dopiero będę dyskutował W/g jakiegoś bezimiennego teoretyka internetowego po zastosowaniu prawa Charlesa azot zachowuje się identycznie podczas zmian temperatury jak powietrze ale w praktyce mechanicy Formuły 1 od lat z powodzeniem stosują tylko azot do pompowania.Zrób po prostu próbę - załóż koc grzewczy na koło i podłącz manometr na oponie pompowanej azotem.Twój argument o prawach fizyki legł w gruzach po przekroczeniu prędkości światła podczas doświadczeń w laboratorium :icon_biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morris35 Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Zacytoeane za jakąś stroną traktującą na ten temat : Rozszerzalność objętościowa azotu wynosi 0.003671 K^-1; powietrza 0.003670 K^-1; jest więc nieznacznie WIĘKSZA .A plusy to :a) azot jest gazem stosunkowo mało reaktywnym (z gumą), b) azot jest gazem szeroko dostępnym (ponad 78% powietrza) a więc tanim, c) azot jest gazem, którego cząsteczki są na tyle duże by zaniedbać zjawisko osmozy (t.j. „wyciekania” gazu z opony – z tego powodu np. hel nie może być stosowany) d) rozszerzalność cieplna azotu jest akceptowalna w rozpatrywanym zastosowaniu " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.