Skocz do zawartości

Prawidlowe wylaczanie moto


Tytus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

instrukcjach orginalnych napisano, że guzik czerwony na kierownicy służy tylko do wyłączania awaryjnego. W normalnych warunkach producent zaleca wyłączać silnik stacyjką.

Aż zajrzałem do fabrycznej instrukcji mojej XJ. Pisze dokładnie tak samo jak w cytowanym poście. Normalnie kluczkiem, a czerwony przełącznik to Not-Aus, czyli wył. awaryjny ;) :lapad: (z racji tego, że moto mam z Niemcowni i w tymże języku jest instrukcja). I tak też robie, ale wynika to raczej z przyzwyczajeń samochodowych niż logicznego uzasadnienia.

Pozdro

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną przewagą wyłączania kluczykiem nad wyłączaniem przyciskiem przy manetce jest to, że stacyjka odcina wszystko (zapłon, oświetlenie, zasilanie zegarów, sterowanie rozrusznikiem, układ wtrysku jeśli jest i kilka innych pierdół). Wyłącznik natomiast jest odpowiedzialny tylko za zapłon i dlatego korzystając jedynie z niego można szybko pożegnać się z akumulatorem. Pozatym trudniej byłoby bezpośrednio na kierownicy zainstalować tak rozbudowany wyłącznik jak stacyjka.

 

Bzdety o uszkodzeniach elektroniki poprzez korzystanie z "engine stop switch" można wsadzić między bajki łącznie z mitem o linkach na szyi motocyklistów.

Edytowane przez Yaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"engine stop switch"

W ksiazce Clymer'a dotyczacej VT 750/700 na schematach elektrycznych modeli z 83' i 84' ten przelacznik jest oznaczony jako "engin KILL switch" - wymowna nazwa i dwuznaczna;)

Dla kolejnych rocznikow jest juz mniej zlowieszcza nazwa, przytoczona powyzej przez Yaco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu ciągle wyłączam awaryjnie i wtedy nic się nie dzieje bo jak w instrukcji piszą, że ,,tylko do wyłączania awaryjnego", więc stosując się do tego po prostu wyłączam awaryjnie.

Paczcie jak działa siła sugestji, wystarczy, że sobie pomyśle, że teraz wyłączam awaryjnie i już jest zgodnie z instrukcją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z manuala V-Maxa:

 

Engine stop switch “ENGINE STOP”

Set this switch to “OFF” to stop the engine in case of an emergency, such as when the motorcycle overturns or when the throttle cable is stuck.

 

Hmm....no to sie trzeba bedzie stosowac, ale jaki wplyw to ma na motocykl....

Moje moto podróże

Jeździć póki ciepło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku lepiej chyba najpierw użyć przycisku, przy załączonym pstrykadle po przekręceniu stacyjki właczają sie odrazu światła, pracuje pompa paliwa, zaświecaja i resetują sie liczniki czyli dość duży pobór pradu na raz. Pewnie sie mylę, ale jakos tak wydaje mnie sie to lepszym rozwiązaniem (mniejszy spadek napiecia). Ale to przy wtrysku, w gaznikach chyba jest sprawa prostsza.

Jak zaznaczyłem pewnie się mylę to tylko takie moje zaobserwowane uwagi uzytkowe :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...