Tytus Opublikowano 4 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Nie wiem czy cos takiego bylo juz poruszane ale jednak zapytam... Ostatnio slyszalem duzo roznych opinii na temat prawidlowego wylaczania motocykla. Jedni mowili ze nie wylacza sie moto tym czerwonym przyciskiem po prawej stronie bo to jest tylko do wylaczania awaryjnego (np zaswiecenie kontrolki oleju...) i nie uzywac go do normalnego gaszenia bo mozna zniszczyc chyba regulator i pare innych rzeczy... :o Gasic tylko poprzez przekrecenie kluczyka w stacyjce!Natomiast inni twierdzili ze od zawsze wylaczaja tym przyciskiem (strzelaja z wydechow... :) ) i nic sie nie dzieje... Teraz mam dylemat bo o tym sie niedawno dowiedzialem. A ja zawsze wylaczalem moto poprzez wlasnie ten przycisk (2 sezony) i nigdy nic mojej cbrce nie bylo Podzielcie sie swoim doswiadczeniem bo jestem w kropce :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 4 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Zfadza sie co do czerwonego , tez tak slyszalem ze wylanczanie za jego pomoca powoduje uszkodzenie ukladu zaplonowego , niewiem czy moze sie uszkodzic czy nie , ale jako ze jest to wylacnzik awaryjny niestosuje go do wylaczania motorku ( wylanczam stacyjka ) natomiast do szczelania :D oooo tak to go uzywam :D naszczescie nieszczelam czesto. Narazie nic sie niedzieje, ale strzezonego Pan Bog strzeze :)osobiscie odradzam , no chyba ze ktos mi da schemat i zobaczn se jak to jest polaczone , moze wtedy zmienie zdania :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 4 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Przejrzalem schemat mojego moto - ja nie widze problemu dlaczego nie mialbym wylaczac wylacznikiem tylko kluczykiem. Z elektrycznego punktu to nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 ja wyłączam guzikiem-chyba po to on tam jest :!: :?: :!: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytus Opublikowano 5 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 ja wyłączam guzikiem-chyba po to on tam jest :!: :?: :!: wlasnie o to chodzi ze podobno on tam jest po to by AWARYJNIE wylaczac moto w czasie jazdy nie odrywajac rak od kierownicy... Tak mi mowili dlatego jest on na czerwono = ostrzezenie. Sam nic nie wiem z tego jak wkoncu wylaczac prawidlowo motorek... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 5 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2004 To NIE MA najmniejszego znaczenia jak wyłonczysz moto, gdyż obydwa wyłączniki działają na tej samej zasadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamils Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 ja tez sadze ze nie ma znaczenia.. najpierw przycisk a na koniec pozostaje wyjac kluczyk :D zawsze tak robilem (co prawda to bylo w DT a nie cbr :) ) ale nic zlego sie nie dzialo. pozdrawiam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytus Opublikowano 6 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 czyli pozostaje przy starym wylaczamu cbrki... Jak cos sie stanie bedzie na was :) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 Hej! A ja sie spotkalem z uszkodzeniem modulu zaplonowego po strzelaniu przyciskiem na kierownicy, lecz mysle ze to bylo jakies przypadkowe zwarcie i caly prad nie regulowany regulatorem(ok.100-120 Volt) puscil z dymem w/w element.Tylko gosciu troche sie splukal ( 750 zl- i tak malo) i juz nie strzela. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 Tak szybkie wylaczenie i zalaczenie wylacznika awaryjnego mozrze uszkodzic regulator tak samo jak i szybkie wylaczenie satcyjki i wlaczenie ponownei. Kazde urzadzenie najbardziej jest narazone na uszkodzenia w momencie wlaczenia (najwieksze obciazenia). Dlatego uzywanie tego do strzelania z tlumika moze drogo sie skonczyc. Przy wylaczaniu nie ma prawa uszkodzic sie regulator tylko przy wlaczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamils Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 ale pomijajac strzelanie chyba mozna wylaczac przyciskiem.. czy nie bo juz sam sie pogubilem? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 Napisalem juz ze najwieksze obciazenia sa podczas zalaczania a nie wylaczania. Wedlug dwoch schematoe ktore mam nie ma znaczenia dla regulatora czy wiylaczam moto stacyjka czy wylacznikiem zagrozenie jest takie samo. Szybkie wylaczanie i zalaczanie za to jest bardzo szkodliwe (np przy strzelaniu z tlumika) tak jak z zarowka ktora zalaczamy i wylaczamy szybko za pomoca przelacznika. Zarowka uszkodzeniu ulega w momencie zalaczenia a nie wylaczania. Wieksze niebezpieczenstwo uszkodzenia instalacji w moto istnieje w momecie jego zalaczania w stacyjce niz guzikiem nawet. Ale zalozmy ze to nie ma roznicy czym wylaczamy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytus Opublikowano 6 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 wylaczasnie przyciskiem jest o wiele wygodniejsze a jak to nie ma znaczenia to pozostane przy swoim :D Ale prawidlowo jest , wlaczenie stacyjki, pozniej przelaczanie przelacznika w pozycje start i dopiero odpalenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 6 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2004 Nie ma żadnego znaczenia którym przyciskiem się wyłącza. Oba po prostu odcinają zapłon.Ja osobiście gaszę kluczykiem, ale dlatego, by nie zostawiać moto z włączonym, zapłonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 7 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2004 Ja osobiście gaszę kluczykiem, ale dlatego, by nie zostawiać moto z włączonym, zapłonem Ja tak samo. A guziczkiem gasze tylko wtedy jak zalicze glebe a nie mam dostępu do stacyjki bo np. utopiła się w błocie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.