Skocz do zawartości

Honda 81r, CB 750K RC01 -problem z gaznikami


glubers
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Honda 81r, CB 750K RC01 -problem z gaznikami

Witam! Mam problem z gaznikami moto co w tytule. Wydaje mi się, że chodzi o lewe powietrze. Moto momentami pracuje wzorowo, a czasami ma problem z zejsciem z obrotów i nie równą pracą cylindrów lub odpaleniem na zimno. Oczywiście czyściłem i oddałem do regiulacji, zainwestowałem w zestawy naprawcze-pomogło ale na 300km. Dalej jest to samo. Mam wrażenie, że mogą być wyrobione te tulejki koło króćców lub tłoczki. Nie wiem co dalej robić. Model gaźnika to keihin VB52A. Może poprostu wymienić na gaźniki z jakiegoś młodszego modelu np seven fifty, lub suzuki gsx itp, tylko nie wiem czy będzie pasował.

Z góry dzięki za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupić nowe króćce ssące i ponownie synchronizacja

 

Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna sprawa-dlaczego ciezko mu odpalić jak jest zimny ok10min rozruchu i dopiero gada.Gdy rozgrzany odpala "na dotyk". Czy przypadkiem nie jest to wina słabego materiału tłoczków-pod wpływem temp zmienia swoją powieszchnię i dopiero zaczyna poprawnie funkcjonować, nie wiem czy to w ogóle możliwe żeby tak było.

 

koszt nowych króćców to ok 200 zl. Sporo. Czy te króćce napewno rowiążą problem nie schodzenia z obrotów, nie równej pracy cylindrów i okopconej świecy-w garze który teraz juz wcale wyłączył się z pracy( kolanko od wydechu tylko lekko nagrzane)po wymianie świecy paali ładnie, noi te odpalanie na zimno. a i zapomniałem dodać,że jeszcze w pponiedziałek mieżyłem kompresje w cylindrach-książkowa. Żadnych wycieków.I jeszcze jeden objaw-przy ok 3-4 tyś obrotach "strzela" z wydechów jak z karabinu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna sprawa-dlaczego ciezko mu odpalić jak jest zimny ok10min rozruchu i dopiero gada.Gdy rozgrzany odpala "na dotyk". Czy przypadkiem nie jest to wina słabego materiału tłoczków-pod wpływem temp zmienia swoją powieszchnię i dopiero zaczyna poprawnie funkcjonować, nie wiem czy to w ogóle możliwe żeby tak było.

 

koszt nowych króćców to ok 200 zl. Sporo. Czy te króćce napewno rowiążą problem nie schodzenia z obrotów, nie równej pracy cylindrów i okopconej świecy-w garze który teraz juz wcale wyłączył się z pracy( kolanko od wydechu tylko lekko nagrzane)po wymianie świecy paali ładnie, noi te odpalanie na zimno. a i zapomniałem dodać,że jeszcze w pponiedziałek mieżyłem kompresje w cylindrach-książkowa. Żadnych wycieków.I jeszcze jeden objaw-przy ok 3-4 tyś obrotach "strzela" z wydechów jak z karabinu.

 

zapomniałeś dopisać "podczas jazdy ze stałą prędkością"

masz do wymiany zawory a właściwie membrany Air Cut a to następne 200 zeta albo i więcej.

Nie trzyma Ci zaworek paliwowy na tym zimnym cylindrze i go po prostu zalewa.

Jaki przebieg ma ten silnik?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poprostu wymienić na gaźniki z jakiegoś młodszego modelu np seven fifty, lub suzuki gsx itp, tylko nie wiem czy będzie pasował. Z góry dzięki za rade.

 

gdzie???? ja ci dam... :D

do klasyka takie gaźniki od współczesnego moto??

 

no niestety, roboty trochę jest, ale jak zrobisz porządnie to na długo wystarczą.

ewentualnie na ebay możesz kupić cały zestaw, ale i tak ryzyk-fizyk, że zaraz będzie to samo.

 

tak jak Piotr pisze, membrany i zaworki do wymiany.

koszt: zaworek szt 17zeta x 4, membrana chyba 55 x4, komplet króćców 220zeta.

 

wszystko oczywiście bez problemu dostaniesz. jak już będziesz grzebał w gaźnikach, to warto również powymieniać oringi na łączeniach między gaźnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króćce możesz piękne zrobić ze zbrojonej rury od płynu chłodniczego do samochodów. Kwestia znalezienia odpowiedniego kawałka. Robiłem tak, działa. Ale nie jest oridżinal :icon_razz:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś dopisać "podczas jazdy ze stałą prędkością"

masz do wymiany zawory a właściwie membrany Air Cut a to następne 200 zeta albo i więcej.

Nie trzyma Ci zaworek paliwowy na tym zimnym cylindrze i go po prostu zalewa.

Jaki przebieg ma ten silnik?

 

78 000 km- przebieg

 

Gdzie najlepiej kupić membrany i zaworek paliwowy? Ten zaworek paliwowy dostępny jest w jakiś zestawch, czy można go kupić osobno.

 

Chcę jeszcze tylko dodać, że cieszy mnie fakt że gaźniki bedą orginał, choć jakby nie można ich było przywrócić do życia to zmienił bym je na nowsze-choć nie jestem tego zwolenikiem.

 

Przeglądałem krućce ssace i naprawde są w dobrym stanie-myślicie że je też warto wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

78 000 km- przebieg

 

Gdzie najlepiej kupić membrany i zaworek paliwowy? Ten zaworek paliwowy dostępny jest w jakiś zestawch, czy można go kupić osobno.

 

Chcę jeszcze tylko dodać, że cieszy mnie fakt że gaźniki bedą orginał, choć jakby nie można ich było przywrócić do życia to zmienił bym je na nowsze-choć nie jestem tego zwolenikiem.

 

Przeglądałem krućce ssace i naprawde są w dobrym stanie-myślicie że je też warto wymienić?

Przebieg nieduży, mój ma 145 tys. mil i nadal ma się dobrze

Zapytać możesz tutaj:

http://www.larsson.pl/

zaworki kupujesz na sztuki, membrany Air Cut także.

A po zrobieniu gaźników i uruchomieniu silnika sprawdzasz samostartem czy na króćcach nie zasysa fałszywego powietrza.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg nieduży, mój ma 145 tys. mil i nadal ma się dobrze

Zapytać możesz tutaj:

http://www.larsson.pl/

zaworki kupujesz na sztuki, membrany Air Cut także.

A po zrobieniu gaźników i uruchomieniu silnika sprawdzasz samostartem czy na króćcach nie zasysa fałszywego powietrza.

 

Dzieki za rade.

O tez masasz cb 750k rc01? Który rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten właściwy :icon_biggrin:

1979

i kilka innych mniejszych Hond

A to gratuluję :icon_biggrin: Coś w sobie ma-delikatnie mowiac. A móglbys mi napisać w jakim pzredziale powinna mieścić się kompresja w cylindrach bo ostatnio rozmawialem z "fachowcem" i zglupiałem.

 

A to gratuluję :icon_biggrin: Coś w sobie ma-delikatnie mowiac. A móglbys mi napisać w jakim pzredziale powinna mieścić się kompresja w cylindrach bo ostatnio rozmawialem z "fachowcem" i zglupiałem.

a i jeszcze taka jedna sprawa-widzę że jestes dosc biegły w temacie Cb 750k. Ja dopiero zaczynam(w zeszłym roku) a wydaje mi się że popełniłem b. duży bład bo na samym początku oddałem moto do serwisu i mam nieodparte wrażenie, żę nie była to najlepsza decyzja.nie chce mi się już rozpisywać co i w jaki sposób zostało zrobione bo szkoda energii. Ale chciałbym się jakąś z Tobą skontaktować i poradzić w paru kwestiach. Oczywiście jak nie masz nic na przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopie temat. Reanimuję CB750K z 82r i mam problem z nieszczelnością osi przepustnic. Zapewne zniszczone są filcowe uszczelnienia. I teraz pytanie czym je zastąpić? Simeringiem, dorobić z jakiegoś filcu czy może reanimować stare?

Czy może szarpnąć się na:

http://www.ebay.com/itm/Honda-carburetor-CBX-CB750-CB-900-1100-GL1000-GL1100-felt-throttle-shaft-seal-/171365608264?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item27e62fab48&vxp=mtr

Edytowane przez perek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...