Skocz do zawartości

Przerysowany wydech, szansa naprawy ?


LifelessLife
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

W zeszłą niedziele trafił mi się mały szlif przez puszkę, ja wyszedłem cały natomiast plecaczek łapkę zwyobdzierał.

Ale do sedna, moja krówka(xjr) lekko ucierpiała i chciałbym dostać od Was forumowicze odpowiedź, czy naprawa tak scioranych wydechów jest możliwa do stanu pierwotnego?

Zdjęcia:Zdjęcia na Fotosik

 

c0e8d49df6c5144egen.jpg

5dec8c12e0bd9e10gen.jpg

 

Czy szykować się na zakup nowych?

Edytowane przez LifelessLife
12124693414e5578872513d.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup nowych? Bo te są porysowane lekko? :icon_eek:

 

 

Spolerować tego nie da rady a nowej powłoki galwanicznej nikt raczej nie położy na używany tłumik. Musisz pogodzić się z losem albo kupić nowy zestaw i nigdy już nie wyjeżdżać na ulicę co by znowu czegoś nie porysować. :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety należę do tych osób - pedantycznych. :icon_rolleyes:

No to w takim wypadku pedantyzm będzie Cię kosztował tyle ile nowy tłumik. Jeżeli jest to dla Ciebie pociechą, to ten co masz spoko sprzedasz za ~60% wartości.

Inna opcja - zainwestuj w customowe puszki, i te co masz sprzedaj. Może to jest szansa żeby osiągnąć "ten jedyny" dźwięk?

 

W każdym wypadku wydasz trochę kasy.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest starsza xjr'ka i ma 2 wydechy, obecnie customowe Laser Pro Stock, co do wypowiedzi powyższej

 

ok czyli przygotuje się na zakup Delkevic 200mm :)

Dzięki za pozytywne odpowiedzi :notworthy:

Edytowane przez LifelessLife
12124693414e5578872513d.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować to pocynować, potem ostrożnie przepolerować. Dzięki zacynowaniu pokryjesz rysy w tłumiku. Jednak nie wypolerujesz cyny do takiego stanu jak chrom.

Jak to ocynować - lutownicą ? Przecież cyna stopi się od ciepła tłumika... a może się mylę ?

Edytowane przez LifelessLife
12124693414e5578872513d.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Tłumik w miejscach które przerysowałeś nie osiąga temperatury topnienia cyny. Gorące spaliny schładzają się w kolektorze. W poprzednim moim moto wypełniałem cyną rysy i uwierz mi nic się nie działo. Po przepolerowaniu lekko było widać różnicę, ale tylko w kwestii odcienia. Do zalania użyłem małego palniczka na propan-butan, do lutowania miedzianych rur wodociągowych. Tłumik musisz zdemontować, położyć go rysami do góry. Miejsca przerysowań przeczyść i ostrożnie potraktuj kwasem solnym(tylko miejsca zarysowań, aby kwas nie znalazł się niechcący na niklu bo nie wiem jak nikiel zareaguje). Można spróbować również pastą do rur miedzianych, jednak tu nie wiem jaki będzie efekt. Potem podgrzewaj miejsce z rysami do momentu, aż na nim nie zacznie topić się cyna(nie podgrzewaj cyny tylko dotykaj nią w rozgrzane miejsce). Zalej w ten sposób rysy. Nierówności z cyny zeszlifuj pilniczkiem-iglakiem i zapoleruj. Efekt zostanie osiągnięty. Można próbować grzać dużą kolbą, taką jaką używają dekarze, wtedy nie ma zagrozenia że niechcący przegrzejesz przyległe niklowane powierzchnie(nie zrobią się niebieskie). Wszystko kwestia wprawy. Pamiętaj że nie powinna to być cyna elektrotechniczna, gdyż posiada domieszkę kalafoni która po podgrzaniu zanieczyszcza cynę. Najlepszą cyną jest cyna do rur. Jeżeli masz znajomego dekarza, na pewno zrobi Ci to z pewną wprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już czaisz się na inne wydechy to bym Ci polecił system BOS. Znajomek z XJROC UK ma takie. Na wolnych bass powodował drżenie ziemii, nie były okrutnie głośne jak odwijał łyntę.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj u nich http://www.pwsmart.pl/ oprócz napraw wszelkiego typu mają też pod ręką galwanizernie, pytałem kiedyś o to czy nie zrobili by mi tłumików do Pannoni które miałem w opłakanym stanie, gość chciał się podjąć i nie robił żadnych problemów (ale ja w końcu zrezygnowałem), wyślij im zdjęcia, na pewno coś poradzą. Kilku moich znajomych korzystało z ich usług i byli zadowoleni. Znajomy oddał im listwy do Warszawy które wyglądały jak sito, była tylko obramówka praktycznie, teraz wyglądają jak nowe, byłem w szoku że taka rekonstrukcja jest możliwa, podejrzewam że sobie poradzą.

Edytowane przez orzech1986

Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była

Suzuki VL800 VOLUSIA 04 - była

Yamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...