Skocz do zawartości

Olej do 4-suwu w 2-suwie??


Sami
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, wujek pojechal z karnisterkiem na stacje przywiezc troszke paliwa do swojej motorynki ( :) ) I wszystko byloby fajnie, gdyby nie to ze zaufal pracownikowi stacji i na miejscu wymieszal benzyne z jakims olejem do kosiarek (w koncu to tylko motorynka). Ale jak juz wlal ten olej to sie okazalo, ze to olej do 4-suwowych kosiarek 8O I co teraz, mozna to spalic w tej motorynce?? Czy moze wlac to do samochodu?? A moze lepiej wylac to wszystko... Please pomozcie, bo nie chce marnowac 5 litrow benzynki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej do 2T ma dodatki powodujące:

- dobre wymieszanie się z paliwem

- nie rozwarstwianie się od paliwa

- możliwie małe kopcenie

- nie osadzanie sie nagaru

 

Olej do 4T takich dodatków nie ma bo ich nie potrzebuje. Tak więc może się zdecydowanie gożej spalać, tworzyć nagar no i kopcić jak skunks no i co najważniejsze nikt nie da głowy jak zniesie to silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmam się na kosiarkach, natomiast troszkę znam sie na silnikach 2s i 4s. Tak więc dziwi mnie to że ktoś nalewa oleju do paliwa do silnika 4s. Cała koncepcja tego silnika opiera się na smarowaniu olejem a nie mieszankąpaliwowo powietrzna!!! Tak wie według mnie do 4s nie leje sie oleju do paliwa...gdyż zapirnicza to gaźniki i świece, nie mówiąc już o komorze spalania. No ale w końu to sa kosiarki a te... są różne. Dobrze że takiej nie mam bo by mi do łba nie przyszło żeby do 4s wlac olej do paliwa.Apropos motorynki to to twardy sprzęt i praktycznie wszystko zpali.Najwyżej zapcha ci się gaźnik a jego czyszczenie potrwa 10min. Paliwo jest więc trzeba je lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema oleju którego sie miesza z paliwem do 4T nawet kosiarki silnik jest silnikiem.

Mi sie wydaje ze koles nie miał innego oleju na stacji dlatego wlał pierwszy lepszy (zaje*ac go zato) zeby tylko jakis był w tym paliwie .

 

Wiadomo szkoda 5L paliwa ale mieszanie pół na pół to zaduzo. Ja bym zrobił tak kupował po 5L paliwa robił prawidłowa mieszanke i dolewał 1L tej zje*anej.

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cio tam - kumpel (wsk 4 )jezdzil na wszystkim co było pod ręką - gazolinka , ruski , paliwo od kosiarki tesz , dorwał ropę i sie skonczyło :D tak wiec - mozesz spokojnie na tej benzynce jezdzic-tylko zawsze potrząsnij bakiem przed jazda - tak dla pewnosci ze olej nie opadł ....pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szcerze mowiac nigdy nie slyszalem o kosiarce 4 suwowej...przeciez to by było bez sensu, o wiele drozsza i bardziej skomplikowana technologia do kosiarki...jak skuterki nawet sa dwusuwami? Ale tez Ci radze dolewac zawsze do 4 litrow zwyklej mieszank jeden litr tego dziwnego mixu ktory masz... ja jezdze syrena i kiedys przez omylke polalem zly olej do baku wiec spuslcilem caly bak i potem dalem zwykla mieszanke a tej dolewalem po troche tak zeby silnik sie nie zatarl;)

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie sklada, ze wiekszosc wzglednie nowych kosiarek to czterosuwy... Dwusuwy sa przewaznie w pilach, kosach spalinowych, itp. ktore musza miec mniejsze rozmiary a dosc duza moc i obroty. Dlaczego kosiarki to czterosuwy? Nie wiem, ale moze chodzi o ekologie. Poza tym sa one bardziej ekonomiczne. W ogole, wydaje mi sie, ze taka kosiarka nie potrzebuje zbyt duzej mocy. Przewaznie maja 3-5KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje do 2T i 4T mają jedną rzecz wspólną– nazwę :D

Cała reszta to już inna inszość. Maja zupełnie różne zadania. Będą różniły się temperaturą zapłonu, składem dodatków. Olej w dwusuwie powinien się spalać i pozostawiać jak na mniej nagaru, powinien mieć dosyć dużą lepkość ( po odparowaniu rozpuszczalników ułatwiających mieszanie) aby przy cienkiej warstwie zapewnić jak najlepsze smarowanie.

 

 

A propos kosiarek.

Z kosiarkami sprawa jest ciekawa. Te kosiarki które mamy przeważnie są mniej ekonomiczne od dwusuwów :D Dlaczego , bo to są nisko sprzężone silniki dolnozaworowe. Z pojemności około 200 ccm wyciągają około 3-4 konie mocy, w porównaniu do nowoczesnych silników dwusuwowych to śmiech, 50ccm w pile spalinowej da tyle samo mocy w dodatku przy bardzo korzystnej charakterystyce.

Tyle że w kosiarkach liczy się moment obrotowy już przy niskich obrotach rzędu 3000 co przy małym silniku dwusuwowym ciężko uzyskać.

A te dolnozaworowe silniki właśnie maja tą zaletę że maksymalny moment obrotowy osiągają przy stosunkowo niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...