Skocz do zawartości

gdy jadę na zakręcie/łuku z prędkością około 130km/h to zaczyna mi latać kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy, więc jak to nie ten dział to proszę mówić. Więc mój problem polega na tym, że gdy jadę na zakręcie/łuku z prędkością około 130km/h to zaczyna mi latać kierownica, nieraz ciężko opanować motor, rama jest cała, nie spawana ani nic w tym stylu, kierownica też jest ok, proszę o wasze wypowiedzi, jest mi to potrzebne, ponieważ nie chciał bym żeby wyrzuciło mnie zza zakrętu albo zrzuciło z motoru. Dzięki i pozdrawiam ; ) Dodam że jeżdżę Yamaha XJ600N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130km/h? Gdzie są autostrady z takimi ciasnymi zakrętami? :icon_mrgreen:

 

 

XJ600 to nie ścigacz, nie dziw się że tak się prowadzi przy wyższych prędkościach. Przednie zawieszenie ma miękkie jak szmata. Bez progresywnych sprężyn się nie obejdzie. Poszukaj produktów brytyjskiej marki Hagon Shocks, robią dobre sprężyny w git cenach.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do qurim- wiem doskonale że to nie ścigacz, ale 130 to akurat fajnie jedzie na w miarę niskich obrotach, dzięki za radę ;)

 

 

Do soulreaver- przednia felga jest prosta wyważana w serwisie, też myślałem, że to może być łożysko, po weekendzie będę działał w nim i zobaczymy co wyjdzie ;)

 

 

 

Dzięki chłopaki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w ER5. Od 120 km/h ciężko było jechać w łuku, bo aż cały się bujał, ale tam to była kwestia miękkiej ramy. O dziwo, z "plecakiem" było dużo stabilniej.

Przypuszczam, że rama w XJ-cie dużo sztywniejsza nie jest.

Kiedyś było lepiej? Od kiedy posiadasz to moto?

Może niech się wypowiedzą osoby posiadające taki model.

 

Oczywiście, sprawdzenie łożysk główki ramy, łożysk kół- także tylnego, łożysk wahacza nie zaszkodzi. Obejrzyj dokładnie oponę, czy nie ma odkształceń, czy nie jest wyząbkowana.

Edytowane przez mahor

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja by7m sprawdził poziom oleju w lagach i raczej wymienił jeśli niewiadomo kiedy było to robione. Amortyzator skrętu sobie zaserwuj :icon_mrgreen:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO najbardziej prawdopodobne przyczyny:

 

- krzywa przednia felga.

 

To musiala by byc uderzona centralnie czyli skrzywiona na obydwu randach , przy jednostronnym skrzywieniu wystepuja drgania wyczuwalne raczej jedynie w podswiadomoci przy konkretnie jednego typu zakretach. prawy, lub lewy - w zaleznosci od strony uszkodzenia felgi.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mahor- "Kiedyś było lepiej? Od kiedy posiadasz to moto?" posiadam go od lutego ubiegłego roku, i w tamtym roku na wakacjach nie miałem takiego czegoś, tak jak mówiłem po weekendzie ruszam z pełną parą, narazie ruszam do niemiec po KTM EXC 525 Supermoto- moje marzenie ;)

 

 

 

Do _Monter_- olej w lagach został wymieniony w kwietniu tego roku, tak samo jak cały układ napędowy ;)

 

 

 

 

Do ks-rider- tak jak już pisałem, felga jest w stanie idealnym, nie była bita, ani nic w tym stylu, motor nigdy nie leżał na ziemi, od kupna w autoryzowanym salonie Yamahy moto był kilka razy w roku w serwisie na kontrolach.

 

 

Ja jednak zostaje przy sprawdzeniu łożysk główki ramy, łożysk kół- także tylnego, łożysk wahacza itp. jeszcze raz dzięki za pomoc ;) i jak jeszcze wpadniecie na jakiś pomysł to proszę pisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może siedzisz zbyt blisko baku i za bardzo dociążasz przód. Spróbuj jeździć w zakrętach w taki sposób, że cofasz tyłek, aby oprzeć się nim o miejsce, gdzie kanapa zadziera się do góry (na miejsce pasażera) i do tego wychylasz trochę tułów tak, aby był skierowany w miejsce, gdzie wyjedziesz kończąc zakręt. W ten sposób odciążysz przód, a dociążysz tył i motocykl powinien się dobrze prowadzić.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...