Skocz do zawartości

xt 600 kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

dobra

1.lata ktoś xt600 w terenie ?? dołożyć zębów do tyłu czy zdjąć z przodu lepiej ?? oemoskie jest 15/45, w praktyce na 2 trzeba w terenie już dosyć szybko jeździć żeby nie przeciążać silnika (ona ma tak mocny dół że można i jechać 10km/h na 3 ale szarpie i toczy się nie jedzie po co ma sie silnik męczyć a vmaxa na poziomie 140km/h nie potrzebuje...)...dać 48 na tył ?? nie chce znowu przesadzić w drugą stronę żeby mieć vmax 90-chciałbym przelotową 90-100 a vmax 120 gdzieś.... obecnie to silnik przy 110km/h klepie na ostatnim biegu prawie jak na wolnych obrotach-aż musze policzyć zęby może mam na prędkość :D ??

2.tylni zacisk hamulcowy jest identyczny jak w dt 125 ??

3.co sie stanie jak jej zaleje 10w40 zamiast 20w40 ?? wypije ??

4.ma ktoś jakiś konkretny service manual po angielsku do tego cuda ??

5.da sie po napinaczu ocenić stan łańcuszka rozrządu??

pytam bo dmucham na zimne:D niby silnik pracuje niesamowicie cicho-w drz to z lewej coś wyło u góry pukało z prawej piszczało jakby sie miał zaraz rozlecieć a w xt słychać tylko lekkie cykanie jak sie nagrzeje a pozatym sam wydech-tak cichego 4T jeszcze nie słyszałem mój chiński kibel 50 chodzi głośniej :D

6.warto zainwestować w termometr oleju zamiast bagnetu ?? ma tendencje do przegrzewania się ??

 

jak mi sie coś jeszcze przypomni napiszę z góry dzięki za odp

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.przełozenia musisz dobrac sam, jak dasz 48 z tylu roznica juz bedzie wyczuwalna, ale watpie zeby vmax spadl do 120

3. wiem ze zaraz mnie zjedza ale ja jezdzilem z mineralnym 20w40 nie bral oleju, nie bylo problemow z przegrzewaniem itd. ten silnik dobrze sie sprawuje na mineralu. Jak zalejsz 10w40 pewnie polsyntetyk to zapewne nie poczujesz zadnej roznicy. Na temat spalania oleju pols. po przejsciu z minerala bylo juz tysiac tematow. Genaralnie jak silnik zdrowy to bedzie jezdzil ok na wszystkim, a jak jest zuzyty to olej go nie naprawi.

6. jak chcesz wlaic konkretny off road to jasne ze mozesz przegrzac, pary razy w piachu sie zagrzebiesz i moze byc nieciekawie, termometr w tym sprzecie duzo Ci nie da bo zbiornik masz w ramie ew. pod siedzeniem (sucha miska w koncu) wiec i tak nie bedziesz wiedzial jaka jest tem w silniku, da Ci to tylko przyblizona wartosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak dasz na przód 16 to może się tam zrobić ciut ciasno ;)

3. Jak zdrowy to nic się nie stanie. Ja też nie chcę wywoływać wojny.... możesz też zalać olej 50W... bedzie lepiej się sprawował w wyższych temperaturach.

4. Jaki konkretnie masz model? (Chomik?)

 

Przy okazji (może nie wyrzucą ;) ) kopalnia wiedzy o XT: http://www.yamahaxt.pl/ Szczególnie forum.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady

1.przełozenia musisz dobrac sam, jak dasz 48 z tylu roznica juz bedzie wyczuwalna, ale watpie zeby vmax spadl do 120

 

mnie nie tyle chodzi o spadek vmaxa co o krótszą 1 i wolniejszą 2....szukam sprawdzonej receptury bo nie owijając w bawełnę nie mam $$ żeby kupować sobie w ciemno zębatki i eksperymentować.... dziś patrzyłem tył mam 45 więc przód pewno 15...tańsza jest zębatka przednia więc wstawiłbym przód 14 tylko zastanawiam się czy nie zje mi szybko ślizga i o ile spadnie vmax żeby potem nie było że na 5 przy 100km/h kończą sie obroty :D ....ogólnie napęd jest w rewelacyjnej kondycji-nie idzie łańcucha odciągnć od zębatek prawie i jest jeszcze sporo naciągu ale jak już pisałem nie pasuje mi przełożenie-za szybkie...

 

po napinaczu ogarniesz stan łancucha tylko ustaw tłok w gmp żeby po wyjęciu napinacza nie przeskoczył, potem odkręcasz srube 19 i dwa imbusy 6 i wsio ;]

 

czyli jak nie ustawie tłoka w GMP to przeskoczy mi łańcuszek rozrządu po wyjęciu napinacza nawet jak nie będe kręcił wałem ?? pod nim jest papierowa uszczelka ta ??

 

4. Jaki konkretnie masz model? (Chomik?)

nie wiem chyba jakiś mega składak :D w dowodzie jest 600E rok produkcji 96, numery ramy sie zaczynają od 3tb (zgadzają się z dowodem ) numery silnika od 3TB(jak dobrze patrzyłem) a na głowicy pisze 2kf :D

wygląda tak:

zdjcie0010m.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

PS dzięki za link zaraz poczytam

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zembatka tylna drozsza, ale przy malych przednich zebatkach szybciej zjada lancuchy.

Przelozenie jest 1 zab z przodu = 3 zeby na tylnej.

Olej 10W40 i 20W40 to to samo w temperaturach letnich :)

Tlok lepiej ustawic w GMP na suwie pracy bo wszystkie zawory masz zamkniete i nie wywieraja nacisku na walek rozrzadu w momencie braku napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 10W40 i 20W40 to to samo w temperaturach letnich :)

 

z olejem chodzi o fakt że : został mi 10w40 w zapieczetowanych nieotwieranych litrowych butelkach (castrol ) no i uważam trochę za bezsens pozbywanie się go za grosze i kupowanie mineralnego-no ale jeśli ten 10w40 temu silnikowi ma zaszkodzić to tak zrobię...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej spokojnie to 10W40. Natomiast przy kolejnej wymianie rozważ olej klasy 20W50. Większa lepkość w wyższych temperaturach na pewno nie zaszkodzi przy tym silniku.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposob moze mu zaszkodzic ?

Chetnie dowiem sie czegos nowego :)

 

nie wiem ja się na 4T nie znam :D w instrukcji obsługi po angielsku piszę 20w40, a o 10w40 nic nie jest wspomniane więc nie wiem co i jak :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi przełozeniami to róznie bywa. Bawiłem sie w skracanie w XLce, ale w końcu wróciłem do pierwszego przełozenia, bo jedynka wychodziła za krótka aby brać podjazdy, a dwójka dalej za szybka. Jak wsadzisz malutką przednią zebatkę to szybko zje ci łańcuch oraz ślizg przedni.

Olej 10w40 wszyscy leją do takich sprzętów i jest OK, zresztą co byś tam nie zalał to bedzie OK ;)

Po co ci ten Xtek, drz sprzedajesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jedynka wychodziła za krótka aby brać podjazdy

 

mnie bardziej chodzi o ciepło :D

naczytałem się trochę że te duże single używane w offroadzie mają problemy z ciepłem, dla mnie jedynka nie jest w sumie taka krótka tylko że żeby na niej zap***ać trzeba ten silnik trochę piłować a mała prędkość+wysokie obroty=wiadomo co w wiatrołapie....a xtek ma bardzo mocny dół możnaby 2 wykorzystać do podjazdów mniej by sie grzała na niskich obrotach chyba ??...

 

chociaż jest trochę prawdy w tym co mówisz może być tak że wsadze maleńką na przód i jedynka sie drastycznie skróci a 2 nadal za szybka, kwestia skrzyni biegów.....

 

chociaż mtxa80 miałem wiatrołapa i piłowałem ją po czerwonym polu na 1 i nigdy sie nie przegrzała ale może ten silnik miał lepszy bilnas cieplny czy coś albo 2T mniej sie grzeje........raz mi sie udało jak kopałem dziury w polu w +35 stopni to poczułem że osłabła i zrobiłem rundkę 50-60km/h na niskich obrotach a potem dałem jej ostygnąc na postoju i było ok, chociaż tam nie ma rozrządu więc też innaczej.....

 

Olej 10w40 wszyscy leją do takich sprzętów i jest OK, zresztą co byś tam nie zalał to bedzie OK ;)

 

ej moja jeszcze nie jest w takim stanie jak twoja XL pod koniec życia :D narazie nie dymi nie puka zresztą w niej chyba coś grzebane było (na głowicy pisze 2kf)

 

Większa lepkość w wyższych temperaturach na pewno nie zaszkodzi przy tym silniku.

 

a w niższych ?? bo ja tam końca sezonu nie uznaje, rok temu w -15 też jeździłem :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że w garażu minus 15 nie będziesz miał ;)

 

jak przyjdzie ostra zima to i -20...... ja motóry trzymam w takiej jakby przybudówce do garażu ale garaż jest samodzielnym nieogrzewanym budynkiem, w kanciapie z motórami mamy piecyk, ale grzejemy tylko jak dłubiemy w pażdzierzach bo budynek nieocieplony i trochę czasu i opału trzeba żeby nagrzać do temperatury zapewniającej nieprzymarzanie kluczy do rąk kiedy na dworze jest -15 :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...