endurasmatix Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Witam! Jestem posiadaczem motocykla xt 350 od 4 lat. nakrecilem tym motorem naprawde duzo, jezdzac do pracy i po lesie. Generalnie motor zawsze sie dobrze sprawowal i nie bylo z nim nigdy rzadnych problemow, nigdy mnie nie zawiodl. w tamtym roku we wrzesniu rozebralem silnik bo motor podciagal olej, mimo to nadal chodzil. w zimie kupilem czesci, lozyska do skrzyni, wal przeszedl regerenacje glownego lozyska i glowka korbowodu zostala zrobiona , z racji tego ze nowy swozen latal, pomiary wskazaly 0,20mm luzu. w glowce korbowodu zostala wprasowana tulejka. zostal zalozony tlok wossnera na pierwszy szlif i tuleja zostla wyszlifowana i przechonowana. miedzy tlokiem a tuleja bylo 0,07mm luzu jak wossner przewiduje(mierzone dwoma mikromierzami dla pewnosci) Do tego zostaly wymienione uszczelki oczywiscie. zalany olej motul 3000 mineralny, na takim zawsze jezdzilem. motor bezproblemowo odpalil, wiadomo grzal sie bardzo... Kilka razy odpalalem go i gasilem. przejechalem sie dalikatnie po okolicy po pare kiometrow. bylo dosyc zimno, kolo 15 st. z racji tego ze kolo polnocy w ten dzien bylo kolo 11 st celcjusza pojechalem troche dalej. po przejechaniu 6 km zaczela sie mala gorka, zredukowalem z 6 biegu na 5 zeby bylo mu lzej. nagle w momencie podjerzdzania pod ta gore zaczelo sie dzwonienie, trwalo to moze 2...3 sekundy, kiedy juz mialem go zgasic ze strachu motor zgasl... Byl bardzo goracy. przyjechal po mnie brat i mnie zacholowal do domu, po tym sprawdzilem rozżad, byl w porzadku... na nastepny dzien sciaglem cylinder.... tlok sie zatarl. Z tym ze byl zatarty na tylnym plaszczu, po lewej stronie-am byly najwieksze slady zatarcia, idealnie naprzeciw tego zatarcia byly tez mniejsze slady zatarcia na przednim plaszczu.Na cylindrze zostaly tez resztki zmiazdzonych kawalkow tloka. co Panowie zakladacie?? smarowanie? zwykle zatarcie z przegrzania? czy morze to ze wal po zrobieniu gory i dolu zostal zle zrobiony(chodzi mi o to ze moze dol walu nie jest rownolegle z gora korbowodu, znaczy tulejka w glowce korbowodu gdzie wchodzi sworzen nie jest rowno wzgledem dolu walu obrobiona i przez to tlok krzywo chodzil w cylindrze chodzil- to sa przypuszczenia jednego zaufanego mechanika motocyklowego. prosze o pomoc bo rozkladam rece, nie wiem co robic i w czym tkwi problem, co Panowie radzicie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 W ten sposób dowiedziałeś się brutalnej prawdy - na remoncie silnika nie wolno oszczędzać.Rozwiń proszę swój tekst: "wal przeszedl regerenacje glownego lozyska i glowka korbowodu zostala zrobiona , z racji tego ze nowy swozen latal, pomiary wskazaly 0,20mm luzu. w glowce korbowodu zostala wprasowana tulejka"Kto zadecydował o regeneracji i na czym ona polegała? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 w glowce korbowodu zostala wprasowana tulejka. zostal zalozony tlok wossnera na pierwszy szlif i tuleja zostla wyszlifowana i przechonowana. miedzy a czemu robiliście jakąś taką ,,dziwną'' regenerację ?? ja to mam zakodowane w bani że jak korbowód jest w jakikolwiek sposób uszkodzony/zużyty to wymieniam cały korbowód z regeneracją wału i wymianą dolnego łożyska.....korba do xt350 jest nie do dostania czy jak ?? jeśli dobrze rozumiem wymieniłeś dolne łożysko a zostawiłeś starą korbę ??czemu tak ?? jak motocykl sie zatarł to poziom oleju w normie ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 (edytowane) jak udało się wam wprasować tulejkę o średnicy ściany 0.1mm? silnik składany na silikon? moze paproch silikonowy zatkał jakiś kanał? jak tam korba była slaba to znaczy, ze moto ma ogromny przebieg, więc pompa moze byc niewydajna, dodaj do tego, że na nowych częsciach masz większe tarcie i temperaturę, a silnik olejem jest nie tylko smarowany ale i chłodzony... ja tam co mogę to sam robię, bo ostatnio nawyrastało tych serwisów jak grzybów po deszczu a wiekszość w nich pracujących dopiero się uczy... Edytowane 14 Sierpnia 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Jakim cudem jechales po zlozeniu silnika na tak wysokich biegach ???Piszesz ze zredukowales z 6 na 5 jadac pod gorke i jechales wolno ?Powinienes byc maksymalnie na 3 biegu - silnik dostal spalanie detonacyjne i tlok sie zatarl.To niezaleznie od pytan, ktore mozna miec do jakosci remontu.Teraz "dawaj snaczala". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.