Skocz do zawartości

Zawieszenie? :(


Vlaad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dotarłem przednią oponę i postanowiłem popędzić maszynę trochę szybciej po winklach. Jest problem: w szybko przejeżdżanych zakrętach (140-160 km/h) kierycha dostaje wibracji (ok 2-3 wachnięć na sekundę - silne, nie do utrzymania, ale nie dochodzą do ograniczników) i motocykl wymyka się spod kontroli - wyjeżdża na zewnątrz zakrętu :? :) . Nieprzyjemne i niebezpieczne. Wiem, że mogę jeździć wolniej :) , ale maszyna musi być perfect. Czy wymiana sprężyn na progresywne pomoże? (i tak planowałem wymianę). Obecne są bardzo miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie znam sie nadto,ale wydaje mi się, że po założeniu nowej opony trzeba trochę spokojnie pojeździć po to by się ona dopasowała do obręczy i takich tam- tzn odrobinę ją dotrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak było wcześniej ???

Nowa opona jest dobrze wyważona? Jest nowa czy nowa "inaczej"? Czy łożysko główki ramy jest oki?? Jak przednie zawieszenie nie dobija do wymiana sprężyn chyba nie pomoże. Ale niech wypowiedzą się jeszcze forumowi fachowcy :) .

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona jest fabrycznie nowa (2003r) a łożysko główki też jest podobnej daty. Wcześniej tak nie jeździłem, bo właśnie przednia opona wzbudzała moje wątpliwości, a motocykl zachowywał się niezbyt stabilnie na zakrętach już przy ok 100-110 km/h (stąd właśnie wymiana najpierw łożyska, a potem opony). Na nowej oponie przejechałem już ok 500-800 km więc na pewno już się ułożyła i dotarła.

Teraz jest zdecydownie lepiej, ale nie idealnie. Dodam, że przy jeździe na wprost nie dzieje się nic niepokojącego w całym zakresie prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze niestety byc tak, ze z ta konkretna opona moto dostaje w tajkich warunkach shimmy. Opony sa glownym jej powodm i moze cos w rozmiarze czy rzezbie bieznika to powoduje. A jaka jest to opona, jaki rozmiar i co masz na tyle ?

Oprocz wymiany sprezyn na twardsze proponuje przy tej samej okazji sprawdzic stan lacznika obu lag lezacego na blotniku.

Sa one cienkie, lubia pekac i nie stanowia takiego `usztywniacza` przodu jak powinny.

Mam jeszcze pytanie o Junaka, ktory `niestety nie jest twoj.`

Jakaz to cene trzeba za niego zaplacic, ze az bales sie ja napisac na forum ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze niestety byc tak' date=' ze z ta konkretna opona moto dostaje w tajkich warunkach shimmy. Opony sa glownym jej powodm i moze cos w rozmiarze czy rzezbie bieznika to powoduje. A jaka jest to opona, jaki rozmiar i co masz na tyle ?[/quote']

Przód to Dunlop GT501 ARROWMAX (100/90 19H), tył Dunlop K825 ARROWMAX (130/90 16V) - czyli rozmiary zalecane fabrycznie.

Oprocz wymiany sprezyn na twardsze proponuje przy tej samej okazji sprawdzic stan lacznika obu lag lezacego na blotniku.Sa one cienkie' date=' lubia pekac i nie stanowia takiego `usztywniacza` przodu jak powinny.[/quote']Rzeczywiście mój jest chyba pęknięty - muszę sprawdzić. Dzięki za podpowiedź. Wspornik jest aluminiowy i nie wiem czy da się pospawać (no i kwestia ceny - może lepiej znaleźć gdzieś używany, albo wręcz kupić nowy).
Mam jeszcze pytanie o Junaka' date=' ktory `niestety nie jest twoj.`

Jakaz to cene trzeba za niego zaplacic, ze az bales sie ja napisac na forum ???

[/quote']

Cena była wysoka 7000 PLN za motocykl i 3500 PLN za kosz. To dużo, ale renowacja została zrobiona bardzo dobrze. Może uda mi się wkrótce wrzucić kilka lepszych fotek do albumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vlaad' date=' może zacząć od wymiany oleju na twardzszy[/quote']

Można spróbować, ale progresywne sprężyny nie ograniczą tak drastycznie komfortu (dopiero od pewnego zakresu). Zresztą nie narzekam na dobijanie zawieszenia, bo antynurek jest dość skuteczny. Chcę także uniknąć pompowania zawieszenia - ma to wpływ na żywotność uszczelniaczy. Tak czy inaczej zaczniemy od oleju i naprawy/wymiany łącznika usztywniającego przód. Zobaczymy jaki będzie efekt (a na sprężyny Wurth kaska jest już gotowa :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vlaad, ze spawaniem zgłoś się do Damiana - ma fachowca który nie takie rzeczy spawał - za 30 - 40 zł bedziesz miał pospawane, bo nówka to może troszkę kosztować (np. dźwigienka zmiany biegów, taki kawałek aluminium, do ZZR-a kosztuje 130 zł!!), albo w sobotę powalcz najpierw na bazarze...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazaniem nie jest pospawanie oryginalnego lacznika, czy kupienie dobrego, tylko dorobienie na wzor oryginalu czegos o wiele sztywniejszego.

Ja np mam u siebie dorobke alu grubosci 17 mm, ktora b.dobrze trzyma lagi.

Oryginal mial moze 5 mm grubosci i przod `zyl wlasnym zyciem ` - specjalnie na zdrapkach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że łącznik jednak nie pękł, ale tak jak pisze Adam, jest zrobiony z cienkiego materiału, który dodatkowo posiada nacięcia (fabrzyczne) 8O . Rzeczywiście pozostaje dorobienie takiego łącznika z solidniejszego materiału.

 

Widać go na fotce:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Moze amortyzator skretu oprocz grubszego lacznika i gestszego oleju? A jak tam tyl? Nie plywa na boki?Troche dziwne to shimi w motocyklu o takim kacie glowki ramy jesli wszystko jest O.K. spodziewalbym sie raczej "rybki" czyli plywania tylu z powoduslabowatych amorkow tylnych, miekkosci tylnej partii ramy, i lozyskowania wahacza. W moim Cb wlasnie tyl plywa, ale jest to do opanowania tylko trzeba sie przyzyczaic.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wymieniać sprężyny można przy okazji wymiany oleju na twardszy dołożyć tulejki które napną spręzyny.

 

Damian ty w myslach czytasz ??? Byłem dzisiaj w południe u Vlaada i zaproponowałem to samo rozwiązanie na poczatek !! Co więcej - poszliśmy dalej (to już Vlaadowy pomysł :-)). Można spróbować przerobić fabryczne nakrętki teleskopów do rekulacji napięcia wstępnego (wyrzucona zostanie i tek nie używana przez Vlaada możliwośc pompowania zawieszenie). Inne wyjście to dobranie korka wyposarzonego w to udogodnienie od innego modelu (aby się gwint zgadzał i średnica lagi).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...