Skocz do zawartości

Filtr cząstek stałych


MariuszJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr cząstek stałych to filtr będący seryjnym wyposażeniem każdego nowoczesnego samochodu z silnikiem diesla.

Zmora ciągnąca się nowszych diesli ale do rzeczy. Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym cholerstwem?

Czytałem, że można go wyciąc, wstawic w jego miejsce kawałek rury, wywalic wkład.... ale czy ktoś już tego spróbował?

Na razie spotykam się tylko z teorią chciał bym dowiedzic się jak to wygląda w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr cząstek stałych to filtr będący seryjnym wyposażeniem każdego nowoczesnego samochodu z silnikiem diesla.

Zmora ciągnąca się nowszych diesli ale do rzeczy. Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym cholerstwem?

Czytałem, że można go wyciąc, wstawic w jego miejsce kawałek rury, wywalic wkład.... ale czy ktoś już tego spróbował?

Na razie spotykam się tylko z teorią chciał bym dowiedzic się jak to wygląda w praktyce.

 

Zamailuj do Grzegorza z GCS. Kontakt na: http://gcstuning.pl/

 

Prócz tego co napisałeś niezbędne jest dłubnięcie w elektronice.

 

Ja w Fieście z 75 koni i 147 momentu dokonałem u Grzegorza zmiany na 97,4 i 196 i jestem mega zadowolony, bo mi kurna dodatkowo przy normalnej jeździe mniej pali. Jak wypieprzysz DPF-a to spalanie znacznie spadnie, oleju w silniku przestanie przybywać (jeśli Citroen) i lepiej pojedzie.

 

EDIT

Acha, od Ciebie masz bliżej do http://rsgarage.pl/, jeśli masz Forda lub Opla.

A firm jak psów...

Edytowane przez Iwo

To be happy add to your possessions but subtract from your desires

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba w elektronice dłubać, to już nie zwykły katalizator że wystarczyło strumienicę wsadzić. DPF to takie trochę bardziej złośliwe cholerstwo. Jak nie pogrzebiesz w elektronice to auto przejdzie w tryb awaryjny i może nieźle świrować.

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro po dzwonie po raz kolejny i popytam. I wiem wiem, elektronika....

A auto to suzuki, w sumie nie mam z tym cholerstwem problemu (odpukac) ale co jakiś czas koło 2-3 tys kam sie ta cholerna kontrolka zapali dlatego chcę to wywalic w diabły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu narzeka ale mało kto przeczytał zalecenia producenta co do użytkowania filtra cząstek stałych. Co jakiś czas trzeba dobrze dać po garach i wtedy będzie działał jak należy i długo.

Problem polega na tym, ze za filtrem jest sonda lambda czytająca zawartość spalin i dlatego nie da się ot tak wychlastać DPF-a. Wiem, ze emulatory standardowej sondy lambda istnieją ale nie wie m jak wygląda przebieg sondy po DPF-e.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam w instrukcji napisane, że nie powinno się dawac po garach :D i jeszcze jedno. Żeby przeczyścic filtr gdy jest zapchany to trzeba przez około 30 min jechac z prędkością 70 km\h, sprawdziłem działa :wacko:

Ale jak się jeszcze kiedyś zapali a na pewno to nastąpi9 spróbuję przeczyścic go w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam w instrukcji napisane, że nie powinno się dawac po garach :D i jeszcze jedno. Żeby przeczyścic filtr gdy jest zapchany to trzeba przez około 30 min jechac z prędkością 70 km\h, sprawdziłem działa :wacko:

Ale jak się jeszcze kiedyś zapali a na pewno to nastąpi9 spróbuję przeczyścic go w inny sposób.

 

Tak, 30 min 70 km/h ale na którym biegu? Bo na pewno nie na 5-tym. Ważne żeby utrzymać stałe obroty (wyższe niż 2 tys) i wtedy zaczyna się proces samooczyszczenia. A 70 km/h bo to bezpieczna prędkość, raczej producent nie napisze że masz walić 150 przez 30 min choć obroty te same.

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, nie wiem jaką masz furę i jaki silnik. Ja mam u siebie 1.6tdci od forda (w teorii bo silnik konstruowało konsorcjum psa, 1.6 hdi, mazda 1.6ctdi...) Filtry mogą być mokre i suche. W mokrych do paliwa dodawany jest pewien specyfik który podnosi temperaturę w filtrze (to pewne uproszczenie). Filtr łatwiej osiąga temp oczyszczania - spalania tego co niepotrzebnie zapycha. W biuletynach forda odnośnie filtra mokrego dolewki płynu co 60tkm, wymiana filtra po 120tkm.

W filtrze suchym zwiększana jest dawka paliwa by podnieść temperaturkę. Nie wiem czy w mokrym też to występuje. Mówi się że zwiększenie dawki paliwa powoduje przedostawanie się jakiejś jego ilości do układu smarowania silnika, oleju :). Poziom oleju może się nawet znacząco podnieść. Z tym dopalaniem podczas jazdy krążą różne opinie. U mnie w instrukcji też stoi że filtr dopala się podczas dłuższej jazdy ze stałą prędkością na niższym biegu by utrzymywać wyższe obroty silnika. Jakie nie napisano. Niektórym użytkownikom forda kugi filtr dopala się nawet w mieście, ponoć widać po zwiększonym zużyciu paliwa. U jednych widać smugę dymu przy dopalaniu u innych nic.

 

Ja mam autko z 2008 roku, na zegarach jak kupiłem pół roku temu było 135tkm. O wymianie filtra w serwisówce nic nie ma (ostatni przegląd zrobili przy 100tkm francuskie centusie). Sam przejechałem ok 12000km, dopalania nie zauważyłem, nic się jeszcze nie świeciło.

 

Przeczytałem opinie że w kilku firmach auta flotowe nie mają wymiany przy 120tkm (fordy) tylko jeżdżą aż coś się zacznie dziać. Najczęściej nie dzieje, do przebiegu ok 160tkm bo potem są sprzedawane i nie wiadomo jaka ich dalsza historia.

 

Ja jak będę miał problemy to spróbuję najpierw czyścić filtr, są firmy które się tym specjalizują. Wychodzi taniej niż nowy filtr. Jeżeli to nie poskutkuje to... link do gcs prowadzi do forumowicza fordclubpolska.org Heko. Chipuje chłopak autka, z tego co mi wiadomo po postach użytkowników na filtrach dpf też zarabia ;)

 

ps. Informacje podane powyżej pochodzą z "internetu". O filtrach dpf = fap chodzą różne historie. Same autoryzowane serwisy często nie wiedzą jak sobie z nimi radzić więc nie zdziwcie się jeżeli będziecie czytać sprzeczne informacje.

Edytowane przez kenji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ktorego roku masz to auto bo sonda lamda w dieslach od niedawna zagoscila...

 

"Sonda lambda w dieslach działa podobnie jak w jednostkach benzynowych: sensor mierzy zawartość dwutlenku węgla w spalinach. Ta wartość jest używana przez jednostkę sterującą silnika w celu regulacji ilości wtryskiwanego paliwa, czasu wtrysku, ciśnienia doładowania. W efekcie silnik wysokoprężny stał się jeszcze bardziej efektywny, a poziom szkodliwych związków w spalinach spadł."

 

http://www.auto-swiat.pl/1-czystszy-diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na cale szczescie duzo jezdze autostradami wiec miejmy nadzieje, ze to ustrojstwo bedzie dzialac. Generalnie problem maja Ci, ktorzy uzywaja diesla z DPF w miescie na krotkich trasach. Czyli odpalic, silnik sie dobrze nie nagrzeje i zgasic. I tak non stop - to katorga dla kazdego diesla i killer DPFa. Faktem jest, ze przegonienie konkretnie samochodu pomaga o ile fitr nie jest juz totalnie zapchany mulowata jazda miejska.

Co do wywalania - jest to wyjscie dopuki na przegladach nie beda mierzyc ilosci CO2 w spalinach. Potem sie skonczy i trzeba bedzie DPF przeprosic.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co jeszcze tego nie sprawdzają więc jest na etapie rozważania wywalenie tego cholerstwa.

Jak się ma pecha to sprawdzić mogą. Proponuje kupić starszego diesla albo nie kombinować :icon_twisted:

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu narzeka ale mało kto przeczytał zalecenia producenta co do użytkowania filtra cząstek stałych. Co jakiś czas trzeba dobrze dać po garach i wtedy będzie działał jak należy i długo.

Diesle z pompowtryskiwaczami VW samoczynnie podwyższaja obroty silnika celem samooczyszczenia DPF. Jeżdżę kilka lat do arbaitu "aż" 12 km w jedną stronę i żadnych "objawów choroby".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...