Skocz do zawartości

Filtr cząstek stałych


MariuszJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zobaczymy czy to przegnanie na wyższych obrotach się sprawdzi. Generalnie (odpukac) nie mam problemów tym cholerstwem ale staram się dmuchac na zimne.

 

Jest taki aksjomat Allena

"Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję. "

Żebyś nie miał wątpliwości to napewno producent Twojego auta zamieścił w instrukcji obsługi pojazdu dział poświęcony filtrowi DPF.

Przeczytaj i będziesz wiedział jak się o niego troszczyć...Większość usterek wynika z braku zaznajomienia się z instrukcją i mógłbym mnożyć tu przykłady nawet z forum.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ktorego roku masz to auto bo sonda lamda w dieslach od niedawna zagoscila...

 

"Sonda lambda w dieslach działa podobnie jak w jednostkach benzynowych: sensor mierzy zawartość dwutlenku węgla w spalinach. Ta wartość jest używana przez jednostkę sterującą silnika w celu regulacji ilości wtryskiwanego paliwa, czasu wtrysku, ciśnienia doładowania. W efekcie silnik wysokoprężny stał się jeszcze bardziej efektywny, a poziom szkodliwych związków w spalinach spadł."

 

http://www.auto-swia...czystszy-diesel

 

 

To zastanawiające: dlaczego sondę lambda nazywają czujnikiem tlenu?

No i co to w ogóle jest ta lambda?

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu narzeka ale mało kto przeczytał zalecenia producenta co do użytkowania filtra cząstek stałych. Co jakiś czas trzeba dobrze dać po garach i wtedy będzie działał jak należy i długo.

zgadza sie. Moim rodzica jak zapali sie kontrolka od fitra czastek stalych to od razu samochod idzie do mnie na "przepalenie" :icon_rolleyes: 30 min i na chwile spokoj

 

 

 

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam już dosyc tego wypalania, co ok 500 km jazdy po mieście obowiązkowa trasa. Czy się chce czy nie!

I to ma byc ekologia?! Żeby spalac obowiązkowo więcej ropy?! Czy może tylko by naciągac kasę dla CePeeNiarzy czy serwisów, jak ktoś nie chce sam sobie w trasę pojechac...

Więc znalazłem kogoś kto podjął się usunięcia tego cholerstwa;

- mechanicznie, wycinając to

- komputerowo, by komp myślał że jest ciągle filtr czysty.

Teraz auto ma objawy zwykłego diesla, czyli czasami zakopci na czarno jak mu się po garach da.

 

Jednak Polak potrafi ;) i po tej operacji dowiedziałem się, że 90 na 100% posiadaczy robi to samo :D

 

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zastanawiające: dlaczego sondę lambda nazywają czujnikiem tlenu?

No i co to w ogóle jest ta lambda?

 

 

Co to jest:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda

 

Jak dziala:

 

http://autokult.pl/2011/02/26/budowa-dzialanie-i-rola-sondy-lambda

 

http://mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle z pompowtryskiwaczami VW samoczynnie podwyższaja obroty silnika celem samooczyszczenia DPF. Jeżdżę kilka lat do arbaitu "aż" 12 km w jedną stronę i żadnych "objawów choroby".

przepraszam ze sie wtrace

ale czy w silnikach benzynowych tez nie ma takiego tryby samooczyszczania gdzie silnikowi zalaczaja sie wyzsze obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bardzo dobrze :)

i nie przytaczaj więcej bzdurnych artykułów pismaków którzy nie wiedzą o czym piszą.

dorzuć jeszcze coś sondzie 5 volt-owej, oraz o różnicy między nimi a będziemy kwita :icon_mrgreen:

 

Mam już dosyc tego wypalania, co ok 500 km jazdy po mieście obowiązkowa trasa. Czy się chce czy nie!

I to ma byc ekologia?! Żeby spalac obowiązkowo więcej ropy?!

 

pozdr.

 

to niestety jest taka kwadratura koła. :)

po tlenkach węgla ekologia wzięła się za tlenki azotu, niższa temp. spalania - mniej tlenków

przez to silniki CR są wiecznie niedogrzane a żądamy coraz więcej mocy

więcej koni - więcej siana

w silniku CR w stosunku do starego diesla jest opóźniony początek wtrysku,

przed wtrysk, wtrysk, dotrysk :)

dbamy o to żeby temperatura nie była za wysoka >NOx<

pozostaje nam węgiel bezpostaciowy >sadza<

i żeby nam nie sadziło, filtry cząstek stałych. :)

może i więcej pali, ale jaka świeżość za Tobą.:icon_mrgreen:

Edytowane przez mod-ek

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ze sie wtrace

ale czy w silnikach benzynowych tez nie ma takiego tryby samooczyszczania gdzie silnikowi zalaczaja sie wyzsze obroty?

 

nie ma, gdyż nie ma czego oczyszczać :icon_mrgreen:

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tlenkach węgla ekologia wzięła się za tlenki azotu, niższa temp. spalania - mniej tlenków

przez to silniki CR są wiecznie niedogrzane a żądamy coraz więcej mocy

więcej koni - więcej siana

 

Tu to zes z teoria wyjechal, normalnie kosmiczna :icon_mrgreen:

Skad zes ty to wytrzasnal, teoria wzieta z kosmosu nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia. To ze zwiazki rakotworcze azotu powstaja w wyzszych temparaturach spalania nie oznacza to ze jej obnizenie skutkuje nie dogrzaniem silnika bo to czysta bzdura.

 

Jesli chodzi o teorie tworzenia sie tlenkow azotu to sugeruje przejrzec teorie spalania oparte o cieplny mechanizm Zeldowicza, mozna tez poczytac troche tu:

 

http://www.plan-rozwoju.pcz.pl/wyklady/ener_srod/ener_mus.pdf

 

http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/01/38_JOK2000.pdf

 

http://wbiis.tu.koszalin.pl/towarzystwo/2003/09skobelew_t.pdf

 

http://www.os.not.pl/docs/czasopismo/1992/Kuropka_1-1992.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...