PriweR Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Witam Mam pewien problem z Yamahą r6 2002r. Ostatnio podczas przejażdzki moto mi zgasło, chcąc je odpalic z rozrusznika nie chciał w ogóle przekręcić (akumulator padł do zera) odpaliłem motocykl z popychu i bez świateł dojechałem do domu, byłem bardzo zdziwiony brakiem ładowania gdyz w zeszłym roku w motocyklu był wymieniony alternator na nowy. Po podłączeniu miernika okazało się ze nie ma ładowania Pierwsze co zrobiłem przejrzałem bezpieczniki i wszystkie były dobre, następnie odczepiłem wtyczke od regulatora napięcia i ku mojemu zdziwieniu ujrzałem przypalone 3 styki przetarłem je papierkiem wpiołem kostke spowrotem i po podłączeniu miernika:1.Podłączenie miernika na wyłączonej stacyjce 12,4v2Podłączenie miernika na odpalonym silniku 14.5v3.Powtórne podłączenie miernika na wyłączonej stacyjce 13,52 Co się stało ? dlaczego styki były przypalone ? regulator do wyrzucenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 A wiesz jakie wartości prądu płyną przez tą wtyczkę? Przypalona jest bo ma ciężki żywot. Płynie tam prąd o niezłym pierdolnięciu. Wtyki alternatora i okolice przekaźnika rozrusznika lubią się smażyć bo są bardzo obciążone. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Wartości jakie opisałeś są ok. Możesz wykonać całą procedurę diagnostyczną aby byc pewnym. KLIKJa polecam wyeliminowanie tej wtyczki i zlutowanie tych przewodów. Regulatora nie wymienia się często a dzięki temu zabiegowi eliminuje sie miejsca spadku napięcia i dzięki temu również zbędnego nagrzewania się.To co napisał Qurim to szczera prawda. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PriweR Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 wielkie dzieki za szybką odpowiedz, jutro jeszcze posprawdzam dokładnie cały układ według tematu Monter'a jeszcze raz dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Najlepiej kabelki zaciskarką ładnie zacisnąć i w kostke jakąś. Jeśli chodzi o lutowanie to jako elektryk nie bardzo ufam lutom. Pozdrawiam Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Najlepiej kabelki zaciskarką ładnie zacisnąć i w kostke jakąś. Jeśli chodzi o lutowanie to jako elektryk nie bardzo ufam lutom. PozdrawiamJako elektryk nie ufasz lutom? I do tego jeszcze uważasz, ze kostka jest lepszym połączeniem od lutu?A jak mi wyjaśnisz czemu nie ufasz lutom i w którym momencie zaciśnięty przewód jest lepszy od przylutowanego to będę rad. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) od takich elektryków uchowaj nas szatanie :notworthy: -- przeczytałem jeszcze raz ten post, i dalej nie wierzę jak można siać takie herezje... p.s. pewnie konektorów w kostkach też nie lutujesz, bo luty bywają zdradzieckie ? Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 wcale nie wiadomo czy wartosci sa ok bo uzaleznione sa od obrotow jesli na wolnych obrotach jest 14,5 moze sie okazac ze przy 5tys bedzie 17v i to nalezy sprawdzic, poza tym nie wiem dlaczego sie dziwisz ze cos siadlo mimo ze wymieniony zostal alternator, wlasnie to byl sygnal, ze cos nie tak z Twoja instalacja i nalezy poddac ja gruntownemu przegladowi... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Przede wszystkim sprawdz wartosci ladowania ktore podales z zapalonymi swiatlami i przy 5 tys obr/min. Jezeli beda takie jak podales to jest dobrze, jak sie roznia to je zapodaj na forum. Elektrycy uwazaja ze polaczenia zaciskowe sa pewniejsze od lutowanych, nie pierwszy raz sie z tym spotykam. Tyle ze polaczenia zaciskowe zrobione profesjonalnie, czyli konektor bez izolacji zacisniety na przewodzie wlasciwymi szczypcami, ktore formuja inny zacisk dla przewodu a inny dla jego izolacji i sciskaja z bardzo duza sila, pozniej nakladamy na niego specjalne miekkie koszulki - a nie amatorskie konektory w izolacji, ktore zaciska sie pseudo szczypcami produkcji chinskiej z supermarketu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Nawet z tak profesjonalnie zaciśniętych konektorów instalowanych w kostkach (które swoją drogą też ostatnio ciężko dostać właściwej jakości) potrafią się wysunąc przewody, a po prawidłowym lutowaniu jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem, żeby konektor spadł z przewodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crash1990 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Także uważam, że odpowiednio "dogrzany" lut jest lepszym połączeniem. Przynajmniej wiadomo, że miedź pod lutem nie śniedzieje. Jedyna sytuacja w której widzę możliwość uszkodzenia takiego połączenia to zbyt wysoka temperatura i w wyniku tego rozlutowanie, co na marginesie jest częstą przypadłością nowoczesnej elektroniki w szczególności tej dalekowschodniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Nawet z tak profesjonalnie zaciśniętych konektorów instalowanych w kostkach (które swoją drogą też ostatnio ciężko dostać właściwej jakości) potrafią się wysunąc przewody, a po prawidłowym lutowaniu jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem, żeby konektor spadł z przewodu W ciagu 40 lat mechanikowania przy motocyklach nie widzialem takiego przypadku, natomiast elektrycy tlumacza ze lutowanie zmienia wlasciwosci przewodu zwiekszajac mozliwosc jego stwardnienia i powiekszenie oporow przeplywu pradu.Podaje to tylko jako wytlumaczenie drugiej strony, sam tez zawsze uwazalem ze luty sa lepsze i ze zdziwieniem dowiedzialem sie ze nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Napewno lut nie powoduje spadków napięć i napewno nie zwiększa rezystancji połączenia. To są jakieś bajki wyssane z palca.Owszem, używam profesjonalnej zaciskarki ale później traktuję to wszystko cyną z kalafonią. Problemy pękania lutów są tylko i wyłącznie z powodu niedogrzania lutu i nie użycia kalafonii, która jest topnikiem cyny.Ładnie zlutowany konektor nie spowoduje utwardzenia przewodu bo jest zlutowany tylko odcinek w zakresie konektora. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 No jeśli chodzi o luty to przy małych prądach spokojnie się sprawdzają ale nie wyobrażam sobie , że robię jakieś luty przy np tablicy głównej gdzie zabezpieczenia są około 32 A max to bym spać nie mógł po nocach. A prąd ładowania jest dość znaczny jednak i nie jest to 32 A.Ja wyyraziłem tylko moją opinię , że najlepiej za pomocą zaciskarki potraktować te kable.Potem jak ktoś chce to nawet niech lutuje wszystko i termokurczka ale zaciśnięty dobrze kabel wystarczy. Każdy może jednak robić tak jak uważa. Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Thomyk...rozmawiamy o motocyklach a nie rozdzielniach 110kV itp. :icon_biggrin: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.