pytlus Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Hej wszystkimmam problem z moim silniczkiem vtrOpowiem całą historię Rok temu zakupiłem vtr jako dawcę silnika, vtr było po dzwonie z przodu, ale silnik cały. Przez rok silnik był wyjęty z moto i wsadzony w ramę buggy, zalany nowym olejem, no i odpalamy... Po roku stania zapalił po dłuższym kręceniu, kichnął ze 3 razy no i chodzi bardzo ładnie, równo JEDNAK Gdy kręci się w okolicach 6-7 tyś przez 15-20 sekund oba kolanka wydechowe robią się czerwone, gdy kręcę jeszcze dłużej to kolanka robią się różowe... nie wydaje mi się że to normalne, jednak może się mylę? nie znam się na tym wcale Gdy zejdę z obrotów i chodzi sobie sam to kolor znika i wszystko jest ok (cała akcja jest gdy stoimy w miejscu, wiem że gdy jedziemy i będzie wiaterek wiał to chłodzenie będzie lepsze ale mimo tego nie powinno się to tak nagrzewać chyba?) Czy coś przy dzwonie mogło się przestawić? zawory się nie domykają? rozrząd przestawiony? gaźniki? a może to kwestia paliwa? (zbiornik jest troszkę powyżej gaźników) 2 lata pracowałem nad budową buggy i od wczoraj jest gotowe do jazdy ale szkoda jechać jeśli coś można zepsuć bo silnik jest świetny... a i jeszcze jedna sprawa, to normalne w vtr że powyżej 7 tyś obrotów rama drży i wibruje? z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Nie dziw się, że robią się czerwone jak go kręcisz bez ruchu. Jak dłuzej pokręcisz to i wydech zarumienisz.Jedyną rzecza jaka należy sprawdzić to skład mieszanki bo zła mieszanka będzie powodowała zbyt wysoką temperaturę spalin.Dragania ramy być może wynikają ze złego mocowania jednak V-ki nie należą do stabilnych silników :icon_biggrin: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pytlus Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 dzięki _Monter_, bałem się że to oznaka czegoś poważnego w V, jeśli poprzedni właściciel tak jeździł to po dzwonie mógł się gaźnik przestawić, sprawdzę jeszcze świece, jak regulacja nic nie da to będziemy się martwili dalej rozumiem że podawać mu więcej paliwa równomiernie na przód i tył i badać reakcję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 a i jeszcze jedna sprawa, to normalne w vtr że powyżej 7 tyś obrotów rama drży i wibruje? W tym konkretnym przypadku nie wiem, ale dla porównania powiem Ci, że A-grupowy rzędowy silnik założony na twardych poduszkach w zwykłym samochodzie generuje takie drgania, że czujesz się jak we wnętrzu T-34. W opisanym przypadku musiałem zabezpieczać Loctite'em niektóre śruby/nakrętki, które oryginalnie nie były klejone, ale po założeniu zmotanego silnika zaczęły się samoczynnie luzować :buttrock: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 A ja dodam jeszcze że jak moto jedzie to wiater we włosach furczy - i pomiędzy rurami. W karcie czy buggy tego nie ma więc mogą się rumienić..... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pytlus Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 masakra jakaś, dzisiaj odpalam na naładowanym aku, gul gul gul już prawie chciał kręcić ale zdechł, kręciłem go na ssaniu ale było zero odzewu, bez ssania coś gulgotać chciał ale słabo i w końcu się nie udało, w rezultacie aku padło ciekawostką jest że kolanka wydechowe były ciepłe ... a nawet nie zapalił, po prostu kręciłem rozrusznikiem, coś jest nie halo nie ma co pisać historyjek, dzisiaj niedziela, jutro z rana świece i zabawa z gaźnikami, będę coś tam kręcił, bylem nie ukręcił :) zdam relację jutro co znalazłem ... dziękuję za opinie i wiatry we włosach :) loctite mam, ale jeszcze nie smarowałem bo będzie malowanie ramy niedługo to szkoda go ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 dzięki _Monter_, bałem się że to oznaka czegoś poważnego w V, jeśli poprzedni właściciel tak jeździł to po dzwonie mógł się gaźnik przestawić, sprawdzę jeszcze świece, jak regulacja nic nie da to będziemy się martwili dalej rozumiem że podawać mu więcej paliwa równomiernie na przód i tył i badać reakcję ? Kręcenie i badanie to nie jest metoda. Ściągij sobie serwisówkę i doczytaj jakie wartości zaleca producent i takie ustaw. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pytlus Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 ściągłem, czytam :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pytlus Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 w serwisówce nie ma nic ciekawego ;/ świece okjeden gaźnik był źle przykręcony lub podczas dzwona się wypiął i między gaźnikiem a silnikiem zasysało lewe powietrze, poprawiłem to gaźniki rozebrane, dysze kompresorem dmuchniete, do tego pół obrotu śrubki wykręcone z obu gaźników, jak dobrze wnioskuję to teraz jest więcej paliwa, tak ? po złożeniu i 3 sekundach kręcenia silnik chodzi jak powinien, na ssaniu 20-30 sekund a później 1200 obrotów i było bardzo dobrze niestety kolanka nadal czerwone przy gazowaniu, już nie tak bardzo jak w sobotę, ale czerwienią się, może jeszcze odkręcić te śrubki bardziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 jasne, ze nie tak z regulacja skladu mieszanki, im mniej wykrecone sruby regulacji skladu mieszanki w tego rodzaju gaznikach tym mieszanka ubozsza, uybozsza mieszanka powoduje wlasnie min nadmierne nagrzewanie sie kolanek ze wzledu na dopalanie sie mieszanki w tym obszarze, wykrec je o dwa obroty. Nie eksperymentuje sie w ten sposob z japonskim silnikiem... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pytlus Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 o dwa obroty, aż tyle nie byliśmy odważni kręcić :) w sobotę spróbuję jeszcze bardziej odkręcić, a nóż widelec... wiem że nie powinno się eksperymentować w taki sposób, ale co innego mogę zrobić? organoleptycznie jest najprościej... mąż kumpeli mechanik moto ma mnie nawiedzić, może warto poczekać do tego momentu i nie kręcić nic samemu? :) po pół obrotu czuć wyraźnie różnicę w mocy silnika, chyba zaryzykuję te dwa obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 w serwisówce nie ma nic ciekawego ;/ świece okjeden gaźnik był źle przykręcony lub podczas dzwona się wypiął i między gaźnikiem a silnikiem zasysało lewe powietrze, poprawiłem to gaźniki rozebrane, dysze kompresorem dmuchniete, do tego pół obrotu śrubki wykręcone z obu gaźników, jak dobrze wnioskuję to teraz jest więcej paliwa, tak ? po złożeniu i 3 sekundach kręcenia silnik chodzi jak powinien, na ssaniu 20-30 sekund a później 1200 obrotów i było bardzo dobrze niestety kolanka nadal czerwone przy gazowaniu, już nie tak bardzo jak w sobotę, ale czerwienią się, może jeszcze odkręcić te śrubki bardziej? A gdzie wyczytałeś taką regulację składu mieszanki na wolnych? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pytlus Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 nie wyczytałem tego nigdzie, kierowałem się sugestiami kolegów z tego tematu, mieszanka za uboga, to dodałem więcej paliwa, tak ? czy źle myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 nie wyczytałem tego nigdzie, kierowałem się sugestiami kolegów z tego tematu, mieszanka za uboga, to dodałem więcej paliwa, tak ? czy źle myślę? Źle myśliszPrzedni cylinder 1 obrót Tylny cylinder 1 1/4 obrotuWcześniej korpusy gaźników umyć w ultradźwiękach a dopiero potem wydmuchać sprężonym powietrzem.Po zamontowaniu zrobić synchronizację.Jeżeli motocykl ma dwa wydechy to pomocny będzie analizator spalin a jak ma 2 w 1 to pozostaje pirometr. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Wykręcając śruby dodajesz paliwa, czyli wzbogacasz mieszankę. Kolanka się grzeją bo masz za dużo powietrza, a dużo powietrza to wyższa temperatura spalania. Taki stan może się odbić negatywnie na silniku, wypalić gniazda zaworowe, wytopić dziurę w tłoku, albo doprowadzić do zatarcia tłoka w cylindrze. Sprawdź też dysze główne, mogą być nie takie jak powinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.