Skocz do zawartości

czerwone / różowe kolanka wydechu vtr 1000f


pytlus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim

mam problem z moim silniczkiem vtr

Opowiem całą historię

 

Rok temu zakupiłem vtr jako dawcę silnika, vtr było po dzwonie z przodu, ale silnik cały. Przez rok silnik był wyjęty z moto i wsadzony w ramę buggy, zalany nowym olejem, no i odpalamy...

 

Po roku stania zapalił po dłuższym kręceniu, kichnął ze 3 razy no i chodzi bardzo ładnie, równo

 

JEDNAK

 

Gdy kręci się w okolicach 6-7 tyś przez 15-20 sekund oba kolanka wydechowe robią się czerwone, gdy kręcę jeszcze dłużej to kolanka robią się różowe... nie wydaje mi się że to normalne, jednak może się mylę? nie znam się na tym wcale

 

Gdy zejdę z obrotów i chodzi sobie sam to kolor znika i wszystko jest ok (cała akcja jest gdy stoimy w miejscu, wiem że gdy jedziemy i będzie wiaterek wiał to chłodzenie będzie lepsze ale mimo tego nie powinno się to tak nagrzewać chyba?)

 

Czy coś przy dzwonie mogło się przestawić? zawory się nie domykają? rozrząd przestawiony? gaźniki? a może to kwestia paliwa? (zbiornik jest troszkę powyżej gaźników)

 

2 lata pracowałem nad budową buggy i od wczoraj jest gotowe do jazdy ale szkoda jechać jeśli coś można zepsuć bo silnik jest świetny...

 

a i jeszcze jedna sprawa, to normalne w vtr że powyżej 7 tyś obrotów rama drży i wibruje?

 

z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziw się, że robią się czerwone jak go kręcisz bez ruchu. Jak dłuzej pokręcisz to i wydech zarumienisz.

Jedyną rzecza jaka należy sprawdzić to skład mieszanki bo zła mieszanka będzie powodowała zbyt wysoką temperaturę spalin.

Dragania ramy być może wynikają ze złego mocowania jednak V-ki nie należą do stabilnych silników :icon_biggrin:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki _Monter_, bałem się że to oznaka czegoś poważnego w V, jeśli poprzedni właściciel tak jeździł to po dzwonie mógł się gaźnik przestawić, sprawdzę jeszcze świece, jak regulacja nic nie da to będziemy się martwili dalej

 

rozumiem że podawać mu więcej paliwa równomiernie na przód i tył i badać reakcję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze jedna sprawa, to normalne w vtr że powyżej 7 tyś obrotów rama drży i wibruje?

 

W tym konkretnym przypadku nie wiem, ale dla porównania powiem Ci, że A-grupowy rzędowy silnik założony na twardych poduszkach w zwykłym samochodzie generuje takie drgania, że czujesz się jak we wnętrzu T-34. W opisanym przypadku musiałem zabezpieczać Loctite'em niektóre śruby/nakrętki, które oryginalnie nie były klejone, ale po założeniu zmotanego silnika zaczęły się samoczynnie luzować :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam jeszcze że jak moto jedzie to wiater we włosach furczy - i pomiędzy rurami. W karcie czy buggy tego nie ma więc mogą się rumienić.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra jakaś, dzisiaj odpalam na naładowanym aku, gul gul gul już prawie chciał kręcić ale zdechł, kręciłem go na ssaniu ale było zero odzewu, bez ssania coś gulgotać chciał ale słabo i w końcu się nie udało, w rezultacie aku padło

 

ciekawostką jest że kolanka wydechowe były ciepłe ... a nawet nie zapalił, po prostu kręciłem rozrusznikiem, coś jest nie halo

 

 

nie ma co pisać historyjek, dzisiaj niedziela, jutro z rana świece i zabawa z gaźnikami, będę coś tam kręcił, bylem nie ukręcił :)

 

zdam relację jutro co znalazłem ...

 

dziękuję za opinie i wiatry we włosach :) loctite mam, ale jeszcze nie smarowałem bo będzie malowanie ramy niedługo to szkoda go ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki _Monter_, bałem się że to oznaka czegoś poważnego w V, jeśli poprzedni właściciel tak jeździł to po dzwonie mógł się gaźnik przestawić, sprawdzę jeszcze świece, jak regulacja nic nie da to będziemy się martwili dalej

 

rozumiem że podawać mu więcej paliwa równomiernie na przód i tył i badać reakcję ?

 

Kręcenie i badanie to nie jest metoda. Ściągij sobie serwisówkę i doczytaj jakie wartości zaleca producent i takie ustaw.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisówce nie ma nic ciekawego ;/

 

świece ok

jeden gaźnik był źle przykręcony lub podczas dzwona się wypiął i między gaźnikiem a silnikiem zasysało lewe powietrze, poprawiłem to

 

gaźniki rozebrane, dysze kompresorem dmuchniete, do tego pół obrotu śrubki wykręcone z obu gaźników, jak dobrze wnioskuję to teraz jest więcej paliwa, tak ?

 

po złożeniu i 3 sekundach kręcenia silnik chodzi jak powinien, na ssaniu 20-30 sekund a później 1200 obrotów i było bardzo dobrze

 

niestety kolanka nadal czerwone przy gazowaniu, już nie tak bardzo jak w sobotę, ale czerwienią się, może jeszcze odkręcić te śrubki bardziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, ze nie tak z regulacja skladu mieszanki, im mniej wykrecone sruby regulacji skladu mieszanki w tego rodzaju gaznikach tym mieszanka ubozsza, uybozsza mieszanka powoduje wlasnie min nadmierne nagrzewanie sie kolanek ze wzledu na dopalanie sie mieszanki w tym obszarze, wykrec je o dwa obroty. Nie eksperymentuje sie w ten sposob z japonskim silnikiem...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dwa obroty, aż tyle nie byliśmy odważni kręcić :) w sobotę spróbuję jeszcze bardziej odkręcić, a nóż widelec...

 

wiem że nie powinno się eksperymentować w taki sposób, ale co innego mogę zrobić? organoleptycznie jest najprościej...

 

mąż kumpeli mechanik moto ma mnie nawiedzić, może warto poczekać do tego momentu i nie kręcić nic samemu? :)

 

po pół obrotu czuć wyraźnie różnicę w mocy silnika, chyba zaryzykuję te dwa obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisówce nie ma nic ciekawego ;/

 

świece ok

jeden gaźnik był źle przykręcony lub podczas dzwona się wypiął i między gaźnikiem a silnikiem zasysało lewe powietrze, poprawiłem to

 

gaźniki rozebrane, dysze kompresorem dmuchniete, do tego pół obrotu śrubki wykręcone z obu gaźników, jak dobrze wnioskuję to teraz jest więcej paliwa, tak ?

 

po złożeniu i 3 sekundach kręcenia silnik chodzi jak powinien, na ssaniu 20-30 sekund a później 1200 obrotów i było bardzo dobrze

 

niestety kolanka nadal czerwone przy gazowaniu, już nie tak bardzo jak w sobotę, ale czerwienią się, może jeszcze odkręcić te śrubki bardziej?

 

A gdzie wyczytałeś taką regulację składu mieszanki na wolnych?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyczytałem tego nigdzie, kierowałem się sugestiami kolegów z tego tematu, mieszanka za uboga, to dodałem więcej paliwa, tak ? czy źle myślę?

 

Źle myślisz

Przedni cylinder 1 obrót

Tylny cylinder 1 1/4 obrotu

Wcześniej korpusy gaźników umyć w ultradźwiękach a dopiero potem wydmuchać sprężonym powietrzem.

Po zamontowaniu zrobić synchronizację.

Jeżeli motocykl ma dwa wydechy to pomocny będzie analizator spalin a jak ma 2 w 1 to pozostaje pirometr.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcając śruby dodajesz paliwa, czyli wzbogacasz mieszankę. Kolanka się grzeją bo masz za dużo powietrza, a dużo powietrza to wyższa temperatura spalania. Taki stan może się odbić negatywnie na silniku, wypalić gniazda zaworowe, wytopić dziurę w tłoku, albo doprowadzić do zatarcia tłoka w cylindrze. Sprawdź też dysze główne, mogą być nie takie jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...