Skocz do zawartości

FZS600'01 zakleszczona skrzynia biegów.


spiwor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Środek sezonu, mechanik odpada, serwisy zawalone robotą, właśnie przeglądam serwisówkę.

Będę robić to pierwszy raz, czy jest coś co powinienem wcześniej wiedzieć?

Tak. Dużo o mechanice. Spróbuj postawić moto na centralce, jak nie ma to go pod winduj. Kręcąc ręką kołem w obie strony, jednocześnie naciskaj dźwignię zmiany biegów. Góra, dół. Szanse na od kleszczenie jakieś 40%. Jak nie, to niestety serwis. Zrobią to, spokojnie w tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po lekturze serwisówki, sam się za to na pewno nie zabiorę, próbuję Twoją metodą.

Jaka mogła być przyczyna tego zablokowania?

Wcześniej nigdy nie było żadnych problemów, po małej trasce 380 km, stało moto przez dwa tygodnie i dzisiaj takie numery przy redukcji.

A, w trakcie tamtej traski nalałem niechcąco ropy i zrobiłem ze dwa km i później zlanie paliwa i zatankowanie świeżym.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze zeby to bylo uszkodzenie samej skrzyni, ale raczej mechanizmu zmiany biegow.

Tak czy owak wymaga to troche wiedzy zeby znalezc przyczyne i naprawic.

Nalanie ropy nie powinno skrzyni zaszkodzic, ale moglo usunac smarowanie jakichs czesci, ktore teraz sie zakleszczaja.

Moze na poczatek zrobic jeszcze jedna zmiane oleju i sprawdzic czy nie pomoze.

Chodzi o dokladne wyplukanie ropy ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie to są te dziwne dzwięki? stukanie rytmiczne?

Skrzynie w fazerach/yzfach to legendarne padliny. W weekend robiłem jedną, po 30tyś zaczeła przerywać niekatowana dwójka, a koledze tydzień temu na szczeście na prostej przy 150 zablokowało tylne koło, a z olejem zlał kilka zębów. Więc wyciągnij wnioski- czemu ci zablokowało...

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie jakaś sprężynka w mechanizmie zmiany biegów (a nie sądzę, skoro mówisz, że dochodzą dziwne dźwięki), to czeka cię rozbiórka całego silnika. Fazer to takie "ścierwo" w którym trzeba zdejmować głowicę i cylindry, bo konstruktorzy ukryli pod nimi dwie śruby łączące połówki karteru.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięki są regularne przypominają działanie betoniarki.

 

Jechałem tak jak zwykle, ostre hamowanie od szóstki i ostra redukcja pod czerwonym, miało być do 2 żeby przy zawracaniu lekko pójść bokiem, kiedy nagle zblokowało tylne koło, odrazu wcisnąłem sprzęgło ale to nic nie dało, udało się nie wyglebić i moto zgasło.

 

Przekonany byłem, intuicyjnie, nie liczyłem biegów, że zszedłem do dwójki ale wciśnięcie sprzęgła, odpalenie i rusza jak z jedynki, wydaje dźwięki jak z betoniarki, sprzęgło działa tylko nie da się zmienić biegów, wrzucić na luz.

Ostatni bieg wszedł jakby było bez sprzęgła i przegazówki ale było to wszystko.

 

Zrobiłem ją jakieś 27 tyś. km(na liczniku ma 59tyś) i nigdy nie było żadnych problemów, nieraz tylko przy niedbałym wrzucaniu biegów wpadał jakiś międzyluz.

 

Chyba jednak będę próbować robić sam, naprawdę lubię to moto, albo niestety czeka do zimy na serwis.

 

A miałem ostatnio małą awarię, odkręciła mi się przednia zębatka, ale nic nie widać żeby coś zmasakrowała i to było przed tą dłuższą traską.

Edytowane przez spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmienia postać rzeczy. Jedynka nie została zablokowana, a po prostu rozwaliłeś skrzynię, przez redukcję na b. wysokich obrotach. Podejrzewam, że redukowałeś beż między gazu. Nie wiem jaki koszt naprawy będzie, ale podejrzewam, że taniej wyjdzie nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem, to kolega nalał ropy do zbiornika zamiast benzyny - a nie do silnika zamiast oleju - więc to na skrzynię raczej nie ma wpływu...

 

Masz racje, musialem swoj post pisac gleboka noca :).

Dzwiek jak z betoniarki sugeruje mi cos co sam dobrze pamietam ze swojej Hondy CB750 - wyrabane zeby na kilku kolach zebatych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą zmianą biegów trochę źle się wyraziłem, były tak zmieniane, żeby na niższym było mnóstwo użytecznego momentu, tak "na sportowo".

W sumie praktycznie zawsze tak jeżdżę, nigdy nic się nie działo, może już miała po prostu dość.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Plan jest taki: szukam gołego silnika ze sprawną skrzynią i biorę się za jego rozbieranie, jak dam radę to będę się brać za swoje moto. Może przy okazji nauczę się sprzęgła żeby wymienić tarcze, może rozrząd... Fajnie się fantazjuje na odległość ale jak nie dam rady to przynajmniej będę mieć już skrzynię do wymiany.

 

pozdrawiam

Dzięki.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...