_Monter_ Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Napewno rację masz jednak rzeczywistość potrafi być inna. A teraz wracając do tematu. Miałem kiedyś przypadek źle poskładanych sprężyn (blaszek sprężynujących) w zacisku i efekt był właśnie taki, ze układ był odpowietrzony a klamka rosła i była nieco gumowa. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarekki Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 (edytowane) tylko właśnie kurde zacisk nie byl rozbierany tylko przekręcony z jednej zwrotnicy do drugiej i wsio. no nic poskładam i spróbuje się przejechać. Hamulce jako takie są ale klamki głęboko nurkują. jak odpowietrzałem swojego gsxr to nie miałem takiego problemu :D a tak poza tym czasem warto mniej cwaniakować a dać komuś radę a nie pisać xx postów po to aby w nich dać 2 rady z czego jedna żeby oddać do serwisu.... Edytowane 21 Lipca 2011 przez mmarekki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Do mnie kierujesz tą uwagę?Nie umiesz rozróżnić dobrej rady (bo wiem jakie problemy może sprawić odpowietrzanie i Ty też już wiesz) od cwaniakowania. W dziale mechaniki raczej nie ma miejsca na takie cwaniakowanie.Dla mnie koniec odpowiadania w Twoich tematach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 to podmień pompkę z gsx jak sprawna i odpowietrzinnej możliwości nie ma jak padnięta pompka a nic o jej sprawdzaniu nie widziałem Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Skok klamki, będzie taki sam, bo suma odległości tarczy, od klocków, też będzie niezmienna. Zmieni się tylko wektor kierunkowy, nacisku. W związku z tym, klamka będzie, (może) "pulsować". Może też w skrajnych przypadkach zablokować tarcze, a co za tym idzie, koło. skok klamki nie będzie taki sam, bo krzywa tarcza będzie "rozpychać" klocki podczas obracania się koła, co kończy się wpadaniem klamki i koniecznością "podpompowania", vide efekt zapowietrzonego hebla. Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Ożywię temat.Jade dziś do pracy MP3 i tak po około 30 km, ni stąd ni z owąd przy kolejnym hamowaniu klamka przedniego hamulca wpada do końca i reakcji brak. Zatrzymałem się kawałek dalej spodziewając się rozszczelnienia układu. Niestety. Nigdzie nie było wyciekó. acisnąłem kilkukrotnie klamkę i nic. Powietrze jakby. Trudno. Pojechałem dalej. ie ujechałem kilometra, aż tu naraz podczas hamowania odruchowo naciskam klamkę i jest hamulec. I był. I jest dalej. To jakto może być, że nie było a jest? Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Dla mnie pompa bo nic innego nie zrobi takich atrakcji. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Wyobraźnia podpowiada mi, że płyn po uzyskaniu dużej temperatury (miał prawosię zagrzać) spowodował rozgrzanie elementów pompy, skutkiem czego zaczęła przepuszczać. Tyle, że po dosłownie 5 minutach od zatrzymania klamka twarda jak skała. Hamowaie w normie. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniamenia18 Opublikowano 15 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2021 (edytowane) Witam jako ze jestem serwisantem a nigdzie nie jest to opisane,postanowilem opisac odpowietrzanie chamulcow w Piaggio Mp3 300ie lt po zapowietrzeniu przez brak plynu w zbiorniczku. Zaczynamy od wymontowania owiewki z czarna oslona z przodu,aby miec wglad na rozdzielacz, potem odkrecamy tylny zacisk i ustawiamy odpowietrznik w pozycji pionowej. robota na 2 osoby!!!!ZACZYNAMY!!! odpowietrzanie zaczynamy od pompowania -CHAMULCEM NOZNYM-,pompujemy az stwardnieje i potem jedna osoba caly czas dociska a druga odpowietrza -zaczynamy od odpowietrznika na ROZDZIELACZU przednim z niebieska kropka, potem tylne kolo,przednie lewe i na koniec prawe.(mowa caly czas o chamulcu noznym) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Caly czas kontrolujemy poziom plynow w zbiorniczkach po 1 na manetce i glownym przy prawej nodze!!!!!! Nastepnie ciezka osoba wchodzi na motocykl i przesuwa sie maxymalnie do przodu a my odpowietrzamy AMORTYZATOR lewy,potem prawy(kazdy chyba wie jak) -TERAZ DOPIERO MANETKI- Przyszla kolej na -TYLNY hamulec-,najpierw waz przy manetce potem na zacisku z odpowietrznikiem skierowanym pionowo. -PRZEDNI hamulec- zaczynamy od weza przy manetce potem, odpowietrznik NA ROZDZIELACZU nad zoltymi kropkami,dalej lewe potem prawe kolo Na zakonczenie pompujemy maksymalnie lewy i prawy hamulec raczka az stwardnieje i zawijamy guma albo tasma tak aby przez noc caly czas byla zacisnieta klamka rano odczepiamy tasme i gotowe-cheble zyleta (jesli jeszcze by nie lapaly od gory to polecam samymi klamkami odpowietrzyc tylko odpowietrzniki z tylu,przod lewy,przod prawy i twarde napompowane zaciski na tasme jak przedtem na noc,potem tylko wywalic tasme i juz nic nie dotykamy. i taka jest kolejnosc odpowietrzania tego ukladu serwisowo,innaczej tylko przepychacie powietrze po ukladzie ale nikt tego nigdzie nie opisal a ze sam mam ten skuter to kazdy niech ma wiedze a nie przeplaca w serwisach,pozdrawiam Edytowane 15 Listopada 2021 przez maniamenia18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2021 (edytowane) Zamiast męczyć się ręcznie z pompowaniem i odpowietrzaniem to proponuję kupić taką oto maszynerię do podciśnieniowego wymieniania płynu hamulcowego i odpowietrzania. Żadnego pompowania klamkami, żadnego odkręcania odpowietrzników po 10 razy, druga osoba nie potrzebna. Jedynie wystarczy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku. Mam, używam, żałuję że tak późno to odkryłem: Edytowane 15 Listopada 2021 przez Qadrat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniamenia18 Opublikowano 15 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2021 (edytowane) nawet vacum o mocy -8bar nie odpowietrzy chamulcow wraz z pompami i rozdzielaczami w zapowietrzonym MP3, dlatego ta kolejnosc jest taka a nie inna bo wypychamy powietrze z calego ukladu od konca a ta pompka to jedynie zabawka na zapowietrzone pompy z ukladem blokowania kol mozna sie nia tylko w glowe popukac Temat uwazam za rozwiazany i zamkniety. Edytowane 15 Listopada 2021 przez maniamenia18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.