Skocz do zawartości

PROBLEM z odpowietrzeniem hamulców PIAGGIO MP3


Rekomendowane odpowiedzi

Napewno rację masz jednak rzeczywistość potrafi być inna.

 

A teraz wracając do tematu. Miałem kiedyś przypadek źle poskładanych sprężyn (blaszek sprężynujących) w zacisku i efekt był właśnie taki, ze układ był odpowietrzony a klamka rosła i była nieco gumowa.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko właśnie kurde zacisk nie byl rozbierany tylko przekręcony z jednej zwrotnicy do drugiej i wsio. no nic poskładam i spróbuje się przejechać. Hamulce jako takie są ale klamki głęboko nurkują. jak odpowietrzałem swojego gsxr to nie miałem takiego problemu :D a tak poza tym czasem warto mniej cwaniakować a dać komuś radę a nie pisać xx postów po to aby w nich dać 2 rady z czego jedna żeby oddać do serwisu....

Edytowane przez mmarekki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie kierujesz tą uwagę?

Nie umiesz rozróżnić dobrej rady (bo wiem jakie problemy może sprawić odpowietrzanie i Ty też już wiesz) od cwaniakowania. W dziale mechaniki raczej nie ma miejsca na takie cwaniakowanie.

Dla mnie koniec odpowiadania w Twoich tematach.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok klamki, będzie taki sam, bo suma odległości tarczy, od klocków, też będzie niezmienna. Zmieni się tylko wektor kierunkowy, nacisku. W związku z tym, klamka będzie, (może) "pulsować". Może też w skrajnych przypadkach zablokować tarcze, a co za tym idzie, koło.

 

skok klamki nie będzie taki sam, bo krzywa tarcza będzie "rozpychać" klocki podczas obracania się koła, co kończy się wpadaniem klamki i koniecznością "podpompowania", vide efekt zapowietrzonego hebla.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ożywię temat.

Jade dziś do pracy MP3 i tak po około 30 km, ni stąd ni z owąd przy kolejnym hamowaniu klamka przedniego hamulca wpada do końca i reakcji brak. Zatrzymałem się kawałek dalej spodziewając się rozszczelnienia układu. Niestety. Nigdzie nie było wyciekó. acisnąłem kilkukrotnie klamkę i nic. Powietrze jakby. Trudno. Pojechałem dalej. ie ujechałem kilometra, aż tu naraz podczas hamowania odruchowo naciskam klamkę i jest hamulec. I był. I jest dalej. To jakto może być, że nie było a jest?

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraźnia podpowiada mi, że płyn po uzyskaniu dużej temperatury (miał prawosię zagrzać) spowodował rozgrzanie elementów pompy, skutkiem czego zaczęła przepuszczać. Tyle, że po dosłownie 5 minutach od zatrzymania klamka twarda jak skała. Hamowaie w normie.

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam jako ze jestem serwisantem a nigdzie nie jest to opisane,postanowilem opisac odpowietrzanie
chamulcow w Piaggio Mp3 300ie lt po zapowietrzeniu przez brak plynu w zbiorniczku.

Zaczynamy od wymontowania owiewki z czarna oslona z przodu,aby miec wglad na rozdzielacz,
potem odkrecamy tylny zacisk i ustawiamy odpowietrznik w pozycji pionowej.
robota na 2 osoby!!!!ZACZYNAMY!!!

odpowietrzanie zaczynamy od pompowania -CHAMULCEM NOZNYM-,pompujemy az stwardnieje i potem jedna osoba caly czas dociska a druga odpowietrza
-zaczynamy od odpowietrznika na ROZDZIELACZU przednim z niebieska kropka,
potem tylne kolo,przednie lewe i na koniec prawe.(mowa caly czas o chamulcu noznym)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Caly czas kontrolujemy poziom plynow w zbiorniczkach  po 1 na manetce i glownym przy prawej nodze!!!!!!

Nastepnie ciezka osoba wchodzi na motocykl i przesuwa sie maxymalnie do przodu a my odpowietrzamy AMORTYZATOR lewy,potem prawy(kazdy chyba wie jak)

-TERAZ DOPIERO MANETKI-
Przyszla kolej na -TYLNY hamulec-,najpierw waz przy manetce potem na zacisku z odpowietrznikiem skierowanym pionowo.
 -PRZEDNI hamulec- zaczynamy od weza przy manetce potem, odpowietrznik NA ROZDZIELACZU nad zoltymi kropkami,dalej lewe potem prawe kolo

Na zakonczenie pompujemy maksymalnie  lewy i prawy hamulec raczka az stwardnieje 
i  zawijamy guma albo tasma tak aby przez noc caly czas byla zacisnieta klamka
 rano odczepiamy tasme i gotowe-cheble zyleta
(jesli jeszcze by nie lapaly od gory to polecam  samymi klamkami odpowietrzyc tylko odpowietrzniki z tylu,przod lewy,przod prawy
 i twarde napompowane zaciski na tasme jak przedtem na noc,potem tylko wywalic tasme i juz nic nie dotykamy.
i taka jest kolejnosc odpowietrzania tego ukladu serwisowo,innaczej tylko przepychacie powietrze  po ukladzie

ale nikt tego nigdzie nie opisal a ze sam mam ten skuter to kazdy niech ma wiedze a nie  przeplaca w serwisach,pozdrawiam

Edytowane przez maniamenia18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast męczyć się ręcznie z pompowaniem i odpowietrzaniem to proponuję kupić taką oto maszynerię do podciśnieniowego wymieniania płynu hamulcowego i odpowietrzania. Żadnego pompowania klamkami, żadnego odkręcania odpowietrzników po 10 razy, druga osoba nie potrzebna. Jedynie wystarczy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku. Mam, używam, żałuję że tak późno to odkryłem:
 

pompka-cisnieniowo-podcisnien_15705.jpg

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet vacum o mocy -8bar nie odpowietrzy chamulcow wraz z pompami i rozdzielaczami w zapowietrzonym MP3,

dlatego ta kolejnosc jest taka a nie inna bo wypychamy powietrze z calego ukladu  od konca

a ta pompka to jedynie zabawka

na zapowietrzone pompy z ukladem blokowania kol mozna sie nia tylko w glowe popukac

Temat uwazam za rozwiazany i zamkniety.

Edytowane przez maniamenia18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...