Skocz do zawartości

Polerowanie kanałow dolotowych


Gość Kigam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się składa że w silnikach dwusuwowych wskazane jest polerowanie wszystkich kanałów nawet dolotowego i płuczących. Inna sprawa że mały z tego pożytek Jeżeli nie jestem zbyt wiarygodnym autorytetem proszę sobie poczytać książkę „Karting” T. Rychtera Nawet P. Sałek z niej korzysta. Można to robić dlatego że mieszanka paliwowo powietrzna ma kupę czasu na odparowanie. Najpierw kanał dolotowy , potem wpada do skrzyni korbowej gdzie styka się z gorącymi ściankami skrzyni korbowej i wału korbowego który dodatkowo się porusza i powoduje zawirowanie mieszanki. Potem jeszcze droga poprzez kanały płuczące. A w czterosuwie droga jest bardzo krótka, tylko kanał dolotowy i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Pipcyk' date=' a co mi moze dac polerowanie kanalow dolotowych?

Chce tylko zwrocic uwage, ze w moim moto sa hmm malo prezyzyjnie wykonane :(.

Pozdrawiam[/quote']

 

No, polerowanie kanałów ma dać mniejsze opory przepływu i zwiększenie napełniania cylindra. Tyle że to kosztuje kupę pracy a według publikacji daje wzrost mocy 0.5 do 1.5 procenta. Najczęściej bardzo dużo daje wyrównanie krawędzi odlewów i likwidacja kryz na płaszczyźnie uszczelnienia kadłuba i cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to robić dlatego że mieszanka paliwowo powietrzna ma kupę czasu na odparowanie
Po co ma ona odparowywać :?: :?: :?:

 

Spróbuj podpalić ciekłe paliwo i najlepiej bez dostępu tlenu.

Nie przeczytałeś uważnie całego tematu.

Ja pytam po co ma odparowywać w kanale dolotowym :?: a nie w cylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytam po co ma odparowywać w kanale dolotowym :?: a nie w cylindrze

 

Po to, żeby do komory spalania dostawała się mieszanka paliwowo-powietrzna gotowa do zapłonu. Jasne jest, że spalają się opary benzyny czyli faza gazowa paliwa, a nie ciekła. Poza tym paliwo w fazie ciekłej mogłoby zalewać świecę i powodować przerwy w pracy silnika. Ma się ono dostawać w postaci oparów, a nie "wlewać" do cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja juz nie wiem! kazdy mwi co innego iweź teraz badz madry!

 

W 4 suwie musza mieć odpowiednia chropowatość aby umożliwić paliwie odparowanie i aby nie występowało zjawisko skraplania się paliwa na ściankach. W dwusuwie można wypolerować na lustro ponieważ mieszanka ma kupę czasu na odparowanie w skrzyni korbowej.

Już to pisałem przecież :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytam po co ma odparowywać w kanale dolotowym :?: a nie w cylindrze

 

Po to' date=' żeby do komory spalania dostawała się mieszanka paliwowo-powietrzna gotowa do zapłonu. Jasne jest, że spalają się opary benzyny czyli faza gazowa paliwa, a nie ciekła. Poza tym paliwo w fazie ciekłej mogłoby zalewać świecę i powodować przerwy w pracy silnika. Ma się ono dostawać w postaci oparów, a nie "wlewać" do cylindra.[/quote']

 

K...

Tyle lat jeżdże a tu nagle okazuje się że nawet nie znam zasady działania silnika... 8O 8O 8O 8O 8O :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat mam zdiety gaznik wiec mogl bym wypolerowac wlot od strony filtra powietrza mogł bym także zająć sie usuwaniem wszelkich niedokładności odlewniczych ale nie wiem czy to daje jakieś wymierne korzyści bo może nie jest to jakaś ogromna robota ale jednak troche to męczące! wiec jeżel8i ktoś wykonywał takie zabiegi i może podzelić się wrażeniami :wink: to był bym wdzięczny. Fakjnie by było jak był by to urzytkownik jawy :) :P ale myśle że to raczej uniwersalne patenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...