Pipcyk Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Tak się składa że w silnikach dwusuwowych wskazane jest polerowanie wszystkich kanałów nawet dolotowego i płuczących. Inna sprawa że mały z tego pożytek Jeżeli nie jestem zbyt wiarygodnym autorytetem proszę sobie poczytać książkę „Karting” T. Rychtera Nawet P. Sałek z niej korzysta. Można to robić dlatego że mieszanka paliwowo powietrzna ma kupę czasu na odparowanie. Najpierw kanał dolotowy , potem wpada do skrzyni korbowej gdzie styka się z gorącymi ściankami skrzyni korbowej i wału korbowego który dodatkowo się porusza i powoduje zawirowanie mieszanki. Potem jeszcze droga poprzez kanały płuczące. A w czterosuwie droga jest bardzo krótka, tylko kanał dolotowy i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Można to robić dlatego że mieszanka paliwowo powietrzna ma kupę czasu na odparowaniePo co ma ona odparowywać :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Czolem! Pipcyk, a co mi moze dac polerowanie kanalow dolotowych?Chce tylko zwrocic uwage, ze w moim moto sa hmm malo prezyzyjnie wykonane :(.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_Mat Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Właśnie chodzi o to, aby ta mieszanka niepotrzebnie się nie zatrzymywała (nie zwalniała swojego biegu z powodu "nierówności") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2003 Można to robić dlatego że mieszanka paliwowo powietrzna ma kupę czasu na odparowaniePo co ma ona odparowywać :?: :?: :?: Spróbuj podpalić ciekłe paliwo i najlepiej bez dostępu tlenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Czolem! Pipcyk' date=' a co mi moze dac polerowanie kanalow dolotowych?Chce tylko zwrocic uwage, ze w moim moto sa hmm malo prezyzyjnie wykonane :(.Pozdrawiam[/quote'] No, polerowanie kanałów ma dać mniejsze opory przepływu i zwiększenie napełniania cylindra. Tyle że to kosztuje kupę pracy a według publikacji daje wzrost mocy 0.5 do 1.5 procenta. Najczęściej bardzo dużo daje wyrównanie krawędzi odlewów i likwidacja kryz na płaszczyźnie uszczelnienia kadłuba i cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Można to robić dlatego że mieszanka paliwowo powietrzna ma kupę czasu na odparowaniePo co ma ona odparowywać :?: :?: :?: Spróbuj podpalić ciekłe paliwo i najlepiej bez dostępu tlenu.Nie przeczytałeś uważnie całego tematu.Ja pytam po co ma odparowywać w kanale dolotowym :?: a nie w cylindrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Ja pytam po co ma odparowywać w kanale dolotowym :?: a nie w cylindrze Po to, żeby do komory spalania dostawała się mieszanka paliwowo-powietrzna gotowa do zapłonu. Jasne jest, że spalają się opary benzyny czyli faza gazowa paliwa, a nie ciekła. Poza tym paliwo w fazie ciekłej mogłoby zalewać świecę i powodować przerwy w pracy silnika. Ma się ono dostawać w postaci oparów, a nie "wlewać" do cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 przeczytałem cały temat i wiem tyle ze jak sobie wypoleruje kanały w moim cylidreku to se bede miał wiecej mocy ale pamietam równierz o tym ze te kanały nie moga być lustrem! i musza mieć rysy! dobrze myśle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Właśnie mogą być lustrem, z uwagi na długa drogę ładunku. Poczytaj kilka książek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 to ja juz nie wiem! kazdy mwi co innego iweź teraz badz madry! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 to ja juz nie wiem! kazdy mwi co innego iweź teraz badz madry! W 4 suwie musza mieć odpowiednia chropowatość aby umożliwić paliwie odparowanie i aby nie występowało zjawisko skraplania się paliwa na ściankach. W dwusuwie można wypolerować na lustro ponieważ mieszanka ma kupę czasu na odparowanie w skrzyni korbowej. Już to pisałem przecież :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 No teraz jest wszytko jasne dzieki Pipcyk!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Ja pytam po co ma odparowywać w kanale dolotowym :?: a nie w cylindrze Po to' date=' żeby do komory spalania dostawała się mieszanka paliwowo-powietrzna gotowa do zapłonu. Jasne jest, że spalają się opary benzyny czyli faza gazowa paliwa, a nie ciekła. Poza tym paliwo w fazie ciekłej mogłoby zalewać świecę i powodować przerwy w pracy silnika. Ma się ono dostawać w postaci oparów, a nie "wlewać" do cylindra.[/quote'] K...Tyle lat jeżdże a tu nagle okazuje się że nawet nie znam zasady działania silnika... 8O 8O 8O 8O 8O :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 15 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2003 akurat mam zdiety gaznik wiec mogl bym wypolerowac wlot od strony filtra powietrza mogł bym także zająć sie usuwaniem wszelkich niedokładności odlewniczych ale nie wiem czy to daje jakieś wymierne korzyści bo może nie jest to jakaś ogromna robota ale jednak troche to męczące! wiec jeżel8i ktoś wykonywał takie zabiegi i może podzelić się wrażeniami :wink: to był bym wdzięczny. Fakjnie by było jak był by to urzytkownik jawy :) :P ale myśle że to raczej uniwersalne patenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.