marvin_1986 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Albo oddaj te moto do mechanika i niech on się tym zajmie, bo ty chyba tej jawki nie ogarniasz i nie ogarniesz, skoro nie wiesz co to jest GMP i DMP. W dodatku nie stosujesz się do rzeczowych rad, których Ci udzielono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykcinek Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Witam. Mam podobny problem jak kolega z Jawą 350 ts.Otóż silnik jest po remoncie. Szlify, nowe tłoki, wał też był regenerowany. Jednak cały czas nie chce pracować na prawy cylinder.Cewki już zamieniłem, nowe świece, kapturki, nowe platynki razem z całą ich podstawą, nowe kondensatory, nowy gaźnik, zapłon dobrze ustawiony iskra jest że konia by zabiło, paliwo dociera do tego cylindra ale w ogóle nie jest spalane. Świeca na prawym cylindrze mokra czyli paliwo dociera. Jakiś przedmuchów w dolocie też nie ma. Silnik odpala i na wolnych obrotach pracuje bardzo dobrze (oczywiście tylko na lewym cylindrze). Pytanie co może być nie tak jak iskra jest dobra, niejednokrotnie wymieniałem świece, paliwo dociera, zapłon kilka razy sprawdzany i jest dobrze ustawiony a jawa dalej nie pracuje na prawy cylinder. Mogłaby być to ewentualnie wina krzywki od zapłonu? Ponieważ przełożyłem ja z innego silnika Jawy 350 bo oryginalnej nie było, bo silnik dostałem rozebrany na części w skrzynce. Myślę, że sprawdziłem już wszystko a moto dalej nie działa tak jak powinno i pomysły mi się już skończyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Załóżcie sobie elektroniczne VAPE i po temacie. Tańsza wersja w Czechach stoi około 320zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Piszesz, że silnik po remoncie.Do sprawdzenia, czy na niedziałającym cylindrze jest właściwe sprężanie. Pierścienie tłokowe oraz uszczelnienie skrzyni korbowej. Poza wydawałoby się oczywistą przyczyną układu zapłonowego, brak kompresji jest kolejnym powodem. Wspomniałem ci o tym, bo miałem przypadek właśnie takiej usterki w Jawie. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Sprawdz uszczelniacz na wale pod alternatorem. Jest tam tulejka o ktora opiera sie altek.Piszesz ze iskra jest ale czy zaplon dobrze ustawiony? Jakie wyprzedzenie zaplonu ustawiles? Sam skladales silnik? Moze tlok jest na odwrot zalozony (na tloku sa strzalki). Ogolnie to na prawym nawet nie prychnie czy gubi zaplony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykcinek Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Kompresję oczywiście, że sprawdzałem i jest w porządku, w dodatku na obu cylindrach praktycznie taka sama. Na uszczelniacz też patrzyłem, jest szczelny. Zapłon jest ustawiony dobrze, według opisu. Przerwa 0,35mm a wyprzedzenie próbowałem na 3mm i na 2,5mm i to samo zawsze. Tak silnik sam składałem i nawet go rozbierałem, żeby faktycznie sprawdzić czy dobrze poskładałem, bo już nie wiedziałem co się dzieje ale oczywiście dobrze złożyłem. Ogólnie nie pracuje na prawy. Czasem ale to pojedyncze zapłony ale tylko jak już się uda dobrze rozbujać silnik. Jakieś jeszcze pomysły? Bo chyba wszystko co pisze na necie już sprawdziłem i wyeliminowałem plus oczywiście wszystkie swoje przypuszczenia. No elektryka jest cała niby przeglądnięta. W sumie praktycznie wszystko profilaktycznie jest wymienione na nowe a paliwo dociera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Albo naprawdę zastosuj układ Vape (mam kolegów z klubu Jawa-CZ Polska), albo dokładnie sprawdź elektrykę. Zamień cewki zapłonowe, kup nowe kable wysokiego lub napisz na priva to doślę Ci metr neonowego do 20kV, oczywiście nowe fajki bez blach zewnętrznych masz?Zrobiłem CZ 350 43kkm i ten silnik jak ma paliwo i iskrę to musi chodzić. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Jezeli jest sprezanie, paliwo i iskra to: - iskra jest w zlym momencie, albo - iskra jest za slaba w momencie sprezania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Zamien fajki na swiecach i kable z przerywaczy na cewkach i probuj Zobacz czy nie przejdzie na lewy. Zamien fajki na swiecach i kable na przerywaczach i probuj (cewki maja byc podlaczone prawidlowo). Zobacz czy nie przejdzie na lewy. Jesli przy obu probach dalej nie bedzie palil prawy to raczej jakas usterka mechaniczna. Tlumik nie jest zatkany mam nadzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykcinek Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Zrobiłem wszystko jak napisałeś i nic to nie zmieniło. Tłumik ściągnąłem nawet dla pewności i też nic to nie zmieniło. Nie wiem już co jej może być. Zastanawiam się jeszcze nad tą krzywką ale to pewnie nie to skoro we wszystkich jawach 350 była taka sama. Nie wiem, może ktoś jest zainteresowany zakupem tej Jawy. Wszystko powymieniane. Cena 2500 zł z papierami. Mi się już skończyła cierpliwość do niej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Zrobiłem wszystko jak napisałeś i nic to nie zmieniło. Tłumik ściągnąłem nawet dla pewności i też nic to nie zmieniło. Nie wiem już co jej może być. Zastanawiam się jeszcze nad tą krzywką ale to pewnie nie to skoro we wszystkich jawach 350 była taka sama. Nie wiem, może ktoś jest zainteresowany zakupem tej Jawy. Wszystko powymieniane. Cena 2500 zł z papierami. Mi się już skończyła cierpliwość do niej!Jak podmieniales tak jak napisalem i caly czas prawy nie pracuje to krzywka tez jest ok. Zostaje jakis problem mechaniczny.Sciagnij prawy cylinder i przepatrz dokladnie wszystko. Kanaly w cylindrach itd. Jeszcze raz sprawdz uszczelniacz pod alternatorem razem z tuleja.Strzalke na tloku masz w wydech czy w gaznik? To prosty silnik i jak ma paliwo i iskre to musi chodzic. Nie poddawaj sie. Mozesz tez zarejestrowac sie na jawacz.pl i tam znalezc kogos obeznanego w tych silnikach w Twojej okolicy (jest tam mapka z uzytkownikami) moze Ci ktos to zdiagnozuje na zywo bo przez net troche ciezko naprawiac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Wejdź na stronę http://www.jawacz.pl Jak znam chłopaków z mojej okolicy to i w twojej znajdą się chętni z okolicy, podjadą i sprawdzą moto. Ja niestety mam do ciebie około 600km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Nie wiem czy kolejnosc zaplonu ma znaczenie w Jawie, ale pewnie tak :).Czy jestes pewien ze ustawiles zaplon pierwszego cylindra na pierwszym cylindrze ?Czyli czy przerywacz pierwszego cylindra ma przerwe w momencie gdy jego tlok dochodzi do GMP ?I wiesz ktory cylinder jest pierwszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Nie wiem czy kolejnosc zaplonu ma znaczenie w Jawie, ale pewnie tak :).Czy jestes pewien ze ustawiles zaplon pierwszego cylindra na pierwszym cylindrze ?Czyli czy przerywacz pierwszego cylindra ma przerwe w momencie gdy jego tlok dochodzi do GMP ?I wiesz ktory cylinder jest pierwszy ?Tu nie ma filozofii. Skoro mu pali lewy to iskra musi na nim być w punkt.Można by się przyczepić jeszcze do cewki lub kondensatora, ale koledzy radzili zmianę układu zapłonowego z prawego na lewy.Właśnie... Kondensator...Przerywacz od prawego cylindra jest tylko od prawego (pozycja krzywki), a z nim kondensator...Jest pewne, że sprawny? Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykcinek Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Kondensatory kupiłem 2 nowe wraz z cała tarcza iskrownika. Nie przyniosło to efektu. Zapłon jest ustawiony zgodnie z opisem tej czynności na jawacz.pl. Na innym forum tez znalazłam taki opis i wszystko zrobiłem według nich wiec powinno grać. Profilaktycznie robiłem to tak często, ze doszedłem do perfekcji. Dzisiaj nawet próbowałem ustawić przerwę na przerywaczach na 0,6 mm, bo ktoś pisał, że jego sprzęt tak lepiej chodzi. U mnie się to nie sprawdziło. Było tylko gorzej. Do głowy mi tylko jeszcze przychodzi wał i zasysanie paliwa. Może na mało go zaciąga? Dzisiaj jak miałem wszystko ustawione i dobrze rozbujałem silnik na jednym cylindrze to załączał się nieśmiało uruchamiać prawy. Nawet podczas jazdy. Jak dobrze weszła na obroty podczas jazdy to i nawet moc jakąś miała. O czym to może świadczyć, że drugi cylinder próbuje się załączyć dopiero przy dużej prędkości obrotowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.