Skocz do zawartości

Jawa 350 ts 12V nie pali na prawy gar


matikesi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To może być pierdyliard powodów - z tego co piszesz wydaje mi się że robisz to mało umiejętnie. Ponadto jak nie masz cierpliwości do tego motoru to jeździł nim nie będziesz :P ...

A generalnie jest około 10 elementów które będą powodować stan przez ciebie opisany i trzeba to sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedostateczne sprężanie w cylindrze lub sprężanie wstępne w skrzyni korbowej prawego.

Jest nieszczelnie.

 

Zrzuć cylinder i obejrzyj dokładnie pierścienie. Sprawdź, czy tłok właściwie założony. Czy właściwie zamyka okna ssące i wydechowe. I jeszcze jedno. Zdejmij tłok z korby, wymontuj pierścienie, wsadź go do cylindra i pomierz luz. Podobnie wsadź pierścienie i zobacz, ile luzu na zamkach. Zobacz, czy w całym zakresie suwu są jednakowe luzy tłok-cylinder. Czy pierścienie na całej długości pola pracy jednakowo są ściśnięte.

To musi palić.

 

Moja Jawa zapalała na centralnej podstawce po szarpnięciu ręką za koło.

Byle przerzucił tłok przez GMP.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Edytowane przez żużu77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już, że rozbierałem silnik ponownie w celu sprawdzenia poprawności zamontowania tłoka i jest zamontowany poprawnie. Z reszta można dojrzeć przez otwór na świece wszystkie znaki na tłoku. Tłok nie jest pomylony bo pisze P i strzałka jest do wydechu. Gdyby było coś nie tak z cylindrem, tłokiem, pierścieniami to kompresja była by słaba. Wynosi ponad 9 bar. Może trochę słaba ale na lewym cylindrze jest niemal indentyczna, wiec skoro lewy działa poprawnie na takiej kompresji to prawy tez musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem jak kolega z Jawą 350 ts.

Otóż silnik jest po remoncie. Szlify, nowe tłoki, wał też był regenerowany. Jednak cały czas nie chce pracować na prawy cylinder.

Cewki już zamieniłem, nowe świece, kapturki, nowe platynki razem z całą ich podstawą, nowe kondensatory, nowy gaźnik, zapłon dobrze ustawiony iskra jest że konia by zabiło, paliwo dociera do tego cylindra ale w ogóle nie jest spalane. Świeca na prawym cylindrze mokra czyli paliwo dociera. Jakiś przedmuchów w dolocie też nie ma. Silnik odpala i na wolnych obrotach pracuje bardzo dobrze (oczywiście tylko na lewym cylindrze). Pytanie co może być nie tak jak iskra jest dobra, niejednokrotnie wymieniałem świece, paliwo dociera, zapłon kilka razy sprawdzany i jest dobrze ustawiony a jawa dalej nie pracuje na prawy cylinder. Mogłaby być to ewentualnie wina krzywki od zapłonu? Ponieważ przełożyłem ja z innego silnika Jawy 350 bo oryginalnej nie było, bo silnik dostałem rozebrany na części w skrzynce. Myślę, że sprawdziłem już wszystko a moto dalej nie działa tak jak powinno i pomysły mi się już skończyły.

 

 

Jaki nowy gaźnik...oryginał czeski JIKOV za ponad 2,5 stówy czy skośnooka podróbka za około 100 lub mniej ?

 

Prawdopodobnie jest za bogata mieszanka i przylewasz silnik, na której zapince od góry masz ustawioną przepustnicę ?

 

Jakie masz dysze/wymiar ?.

 

Gaźnik JIKOV2928CE ma takie/wymiar: główna 92, rozruch 72, biegu jałowego 40.

 

Jak np zamiast 92 dasz 98 to już doopa zbita i nic nie ustawisz...

 

 

Podróbki mają nieocechowane dysze i nawet niewielka różnica w ich rozmiarze prowadzi tego że nie ustawisz gaziora/najczęściej go zalewa...proponuję dokładnie obejrzeć karburator/jakiej produkcji, co ma dysze, no i zapinka - pierwszy ząbek od góry...to na początek, zakładam że zapłon/wyprzedzenie jest dobrze ustawione - 2,8 - 3,2 mm przed GMP...powodzenia...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, gaźnik jest jeden wspólny dla obu cylindrów. Jednemu służy, drugiemu nie?

Jeszcze jedna sprawa, silnik po remoncie...

Czy wał był rozkuwany do regeneracji łożysk?

Może jest nieznacznie przedstawiony (powinien być wykorbiony co 180°) i zapłon nie wypada w punkt przed GMP?

 

Jak ja sobie grzebałem w Jawach, to GMP ustawiałem przyrządem zrobionym ze starej świecy, zamiast centralnej elektrody była tam śruba M6--skok gwintu=1mm,1 obrót-jeden mm--i tym miałem dokładnie tyle, ile trzeba przed GMP.

Drugi przyrząd to kontrolka (moment iskry ustawiany na żarówkę). Tłok dochodził do oporu (pierwszy przyrząd) i w tym momencie iskra cyk (żarówa pyk-drugi przyrząd).

To musiało działać.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, gaźnik jest jeden wspólny dla obu cylindrów. Jednemu służy, drugiemu nie?

Jeszcze jedna sprawa, silnik po remoncie...

Czy wał był rozkuwany do regeneracji łożysk?

Może jest nieznacznie przedstawiony (powinien być wykorbiony co 180°) i zapłon nie wypada w punkt przed GMP?

 

Jak ja sobie grzebałem w Jawach, to GMP ustawiałem przyrządem zrobionym ze starej świecy, zamiast centralnej elektrody była tam śruba M6--skok gwintu=1mm,1 obrót-jeden mm--i tym miałem dokładnie tyle, ile trzeba przed GMP.

Drugi przyrząd to kontrolka (moment iskry ustawiany na żarówkę). Tłok dochodził do oporu (pierwszy przyrząd) i w tym momencie iskra cyk (żarówa pyk-drugi przyrząd).

To musiało działać.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

 

 

Na temat pierwszego zdania proponuję poczytać o tych silnikach, wymianie ładunku mieszanki itd...

 

Co do drugiego:

 

1. Co to jest regeneracja łożysk???...gdyby, to za jaką cenę...?

 

2. Jak chcesz ,,regenerować,,/wymienić środkowe łożyska wału bez jego rozebrania/rozkucia ?????????

 

To tyle...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...