Skocz do zawartości

Redukcja biegów do "jedynki" ?


niwy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

taaa... a ja dopiero co się oduczyłam stania na 1ce na światłach bo się niby sprzęgło "zużywa" :wacko:

To jak w końcu z tym jest?

 

Z tego co ja zrozumiałem z powyższych wypowiedzi, to że nie ma nic złego jeśli stoisz sobie na luzie jako pierwszy na światłach, gdy stoją już za Tobą auta (np. jest korek, przecisnę się na pol position i nadal mam czerwone.) Ale gdy dojeżdżasz do czerwonego i za tobą nikt jeszcze nie stoi to warto trzymać maszynę na jedynce.

Też o tym nie wiedziałem, ale zacznę stosować.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mozesz ja przesunac blizej srodka kierownicy i spowodowac naciskanie przez chwyt za koncowa czesc klamki, co spowoduje zmniejszenie wysilku potrzebnego do jej wcisniecia.

Ajriszkofi jak sie uczysz zmian bez sprzegla to nie biczuj sie za odruchowe lekkie wciskanie go - ja tez tak mam i niczemu to nie przeszkadza ani nieczego nie utrudnia, takie szybkie cyk i jednoczesnie bieg zmieniony.

Jeszcze kilka ogolnych spostrzezen :

- tarcze hamulcowe nie zwichruja sie podczas normalnego hamowania i pozniejszego stania na hamulcu,

- silnik / skrzynia nie popsuje sie przez redukcje do jedynki,

- sprzeglo nie zuzyje sie od wysprzeglania.

Uwierzcie mi na slowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci na słowo wierzę. Nie biczuję się, czy ze sprzegłem czy bez wychodzi ok.

A co do tego przesunięcia całej klamki bliżej środka kierownicy - nie pomyślałam, że się tak da, bo o tym, jak zrobić, żeby naciskać jak najdalej na dźwigni już myślałam ;) Dziwne, że od hamulca mnie nigdy łapa nie bolała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie!

Starajmy się, aby nasze Forum nie produkowało takich debilizmów jak powyższe-czyli, że stanie na hamulcu pokrzywi tarczę. Może ją skrzywić tylko nagłe ochłodzenie, na przykład po wjeździe w kałużę po kilkukrotnym hamowaniu.

Tarcza stygnie powoli i na logikę klocek ma taką samą temperaturę jak tarcza...

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- sprzeglo nie zuzyje sie od wysprzeglania.

Uwierzcie mi na slowo :)

No w grubym uproszczeniu to można tak przyjąć.

Zużywa się element wysprzęglający (wysprzęglik) w miejscu styku części stałej z częścią obrotową sprzęgła. Różnie konstruktorzy to rozwiącują, ale w miejscu przekazania siły do wysprzęglenia obracającego się sprzęgła zużycie jakieś będzie.

Z praktyki pewnie wiesz, że zużywanie eksploatacyjne nie jest na tyle duże, by zawracać sobie tym głowę i stąd mamy ci wierzyć na słowo :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam, przesadzacie. nic nie słychać

... klekot rozrządu zagłusza*

jsz

 

* - sprawdzone

Rozrząd w ducati nie klekocze.

Klekocze przeniesienie napędu pierwotnego na kołach zębatych z prostymi zębami, oraz wspomniane sprzęgło.

 

Suche sprzęgło w ducati pracuje relatywnie twardo i niemal zero-jedynkowo. To też zalerzy od zastostowanych tarcz sprzęgłowych i typu siłownika.

 

848 ma mokre sprzęgło. 848 EVO mokry antyhopping.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tematu są 2 sposoby:

 

1 Dojeżdżasz normalnie hamując hamulcem (od tego jest)

2 dojeżdżasz agresywnie hamując biegami i hamulcem :)

 

opcja 2 daje lepsze hamowanie + niesamowity efekt dźwiękowy....:D

 

w obu opcjach motorowi nie powinno sie nic stać. Chyba że to jakiś stary dobitek.

 

Pozdro

Edytowane przez jonasz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tematu są 2 sposoby:

 

1 Dojeżdżasz normalnie hamując hamulcem (od tego jest)

2 dojeżdżasz agresywnie hamując biegami i hamulcem :)

 

opcja 2 daje lepsze hamowanie + niesamowity efekt dźwiękowy....:D

 

w obu opcjach motorowi nie powinno sie nic stać. Chyba że to jakiś stary dobitek.

 

Pozdro

Ad.1 Normalna jazda nie wyklucza hamowania silnikiem.

Od kiedy hamowanie agresywne jest lepsze i w czym?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy "agresywnym" czyli bardzo wydajnym hamowaniu tylne koło jest na tyle odciążone, ze nie ma mowy o hamowaniu silnikiem. Po prostu redukcje nic nie wniosą do opóźnienia motocykla z racji relatywnie niewielkich nacisków tylnej opony. Sa wyłącznie wtórne i adekwatne do wytracanej prędkosci.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...