suchy-wolk Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 (edytowane) Witam. Coraz mocniej zastanawiam się nad zakupem, któregoś z motorów powyżej. Jednak ciągle nie jestem przekonany, który z nich jest lepszy SV 650S czy GSX 650F ? Nie chodzi o stan, ponieważ nie mam konkretnych egzemplarzy na myśli, tylko ogólnie rzecz biorąc, ale uwzględniając roczniki od 2008 wzwyż. Dlaczego te dwa modele zestawiłem?- Optymalna pojemność i moc silnika- Ładny desing- Spora dostępność do części - Optymalna waga maszyn- Pozytywne opinie na forach Dlaczego się waham przy wyborze?- Generalnie różnica polega na silnikach. SV wybrałem mn. ze względu na elastyczny silnik "V", zaś GSX-F ma również porządną jednostkę "4-rzędową". + SV jest lżejszy, ale GSX-F jest tylko 20kg cięższy. Do czego ma służyć motor ? - 40% miasto/40% poza miastem/20% dalekie podróże. + Do miasta motor powinien być lekki i zwinny jak SV, ale na wypady za miasto lepiej mieć masywną maszynę jak GSX-F, która dużo pomieści bagażu (tak mi się wydaje). Nie będę tutaj wymieniał wszystkich moich "wymysłów", ale chciałem poznać generalnie porównanie wasze tych motorów. Edytowane 10 Czerwca 2011 przez suchy-wolk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 (edytowane) Kupiłbym SV ze względu na:1. wg mnie lepszy silnik - bardziej agresywny no i moment obrotowy2. fajny design 3. niesamowity dźwięk4. mniejsza waga5. bardzo mała utrata wartości6. prawie legendarny GSX 650F wyraźnie odstaje od konkurencji (kłania się leciwa konstrukcja):http://www.motocykl-online.pl/testy/bmw-f-800-st-kawasaki-er-6f-suzuki-gsx-650-f-yamaha-xj6-diversion-f Nie mówię, że SV to jakieś cudo technologiczne, ale w latach gdy powstawał - był to naprawdę jeden z lepszych motocykli. Szkoda że jego następca Gladius został tak bezwzględnie wykastrowany. Swego czasu, gdy chciałem kupować swoje Suzuki, też bardzo mocno myślałem o SV.GSX650F ot co... zwykły motocykl jakich wiele, ale SV za jakiś czas będzie klasykiem... i jak już wspomniałem w pkt 6 jest już prawie legendarnym motocyklem ze względu na właściwości silnika V. Edytowane 10 Czerwca 2011 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 I przy okazji staraj się pisać logicznie i poprawnie. "Design", Silnik rzędowy cztero cylindrowy. Kategoria A też Ci się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Zrób najpierw prawko. + Do miasta motor powinien być lekki i zwinny jak SV, ale na wypady za miasto lepiej mieć masywną maszynę jak GSX-F, która dużo pomieści bagażu (tak mi się wydaje). Większa masa jest twoim sprzymierzeńcem jeśli chodzi o stabilność moto szczególnie na dziurawych drogach (zakrętach!). Cięższy motocykl trudniej jest złożyć w zakręt ale gdy już się w nim znajduje trzyma się drogi jak kleszcz :biggrin: . Stabilność kosztem zwrotności - coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 (edytowane) Młody ale ty masz dopiero 17 lat, więc ochłoń trochę, wyjdź na spacer z psem, bądź kotem.Nie na temat :lapad: I przy okazji staraj się pisać logicznie i poprawnie. "Design", Silnik rzędowy cztero cylindrowy. Kategoria A też Ci się przyda.Literówka mała, ale oczywiście trzeba było mnie upomnieć bo jakby inaczej :lapad: Zrób najpierw prawko.Większa masa jest twoim sprzymierzeńcem jeśli chodzi o stabilność moto szczególnie na dziurawych drogach (zakrętach!). Cięższy motocykl trudniej jest złożyć w zakręt ale gdy już się w nim znajduje trzyma się drogi jak kleszcz :biggrin: . Stabilność kosztem zwrotności - coś za coś.Nie kupuję motoru "już", tylko chcę sprawę przemyśleć, aby nie żałować, a więc zbędne dyskusje typu "zrób prawko" są nie na miejscu. Edytowane 11 Czerwca 2011 przez suchy-wolk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zonq Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Sprawdź jeszcze raz wagę, różnica to 50kg na korzyść Sv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 (edytowane) Faktycznie, mój błąd. Porównałem wagę "na sucho" do wagi "gotowego do jazdy" :notworthy: Edit: Z SV jest taki problem, że nie ma wiele zadbanych egzemplarzy. Większość wystawianych SV'ek nie posiada przednich bocznych owiewek, co negatywnie wpływa na wygląd w moim odczuciu. Edytowane 11 Czerwca 2011 przez suchy-wolk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Z SV jest taki problem, że nie ma wiele zadbanych egzemplarzy. Większość wystawianych SV'ek nie posiada przednich bocznych owiewek, co ma piernik do wiatraka? jeśli dobrze zrozumiałem, to masz pretensje o brak akcesoryjnych owiewek, bo sv "boczków" fabrycznie nie posiadajsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 jeszcze 20razy zmienisz zdanie, decydować to się mozna gdy masz pieniądze w ręku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Nie kupuję motoru "już", tylko chcę sprawę przemyśleć, aby nie żałować, a więc zbędne dyskusje typu "zrób prawko" są nie na miejscu. To do czasu aż kupisz motor, jeszcze wiele razy zdążysz zmienić zdanie, bo a to kasy przybędzie lub ubędzie, a to ceny się zmienią, a to jednak crossy okażą się fajniejsze ;) takie pytanie na zapas nie ma sensu Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Może i macie racje, natomiast wiele ofert i motocykli przejrzałem, byłem w salonach, u prywatnych sprzedawców i z wielu motocykli, wybór padł na maszyny, które podałem w 1'szym poście. Co do kasy, to prosiłem, aby nie wypowiadać się na ten temat, ponieważ nie mam upatrzonych konkretnych ofert, więc cenowo zawsze się znajdzie coś taniej lub drożej. co ma piernik do wiatraka? jeśli dobrze zrozumiałem, to masz pretensje o brak akcesoryjnych owiewek, bo sv "boczków" fabrycznie nie posiadaSądziłem, iż te owiewki są w oryginale w wersji S, z racji tego, że nie widziałem nadzwyczajnych opisów, czy też ofert na aukcjach czy u dealer'ów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki69 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Fabryczna SV 650S wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zonq Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Od 2007 wychodziły też wersje z pełnymi owiewkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Od 2007 wychodziły też wersje z pełnymi owiewkami. Bardzo możliwe, ponieważ widziałem egzemplarz z 2008r., gdzie sprzedawca zapewniał, że kupił z salonu w takim stanie (miał owiewki). Jednak widziałem też wersję z 2004r. z owiewkami, ale wyglądał ten motocykl na malowany, więc mógł mieć dokładane akcesoryjne owiewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcino Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Wersja S czyli Semi-faired,Jak dla mnie ma tę przewagę, że nie musisz się martwić o gleby. Zakładasz crash pady i masz spokój, ew. pług pod silnik. No i nie wieje, tak jak w Nce. Jak chcesz jeździć po mieście, to jak dla mnie SV bije GSX-F:+elastyczniejszy silnik+węższy motocykl (Vka vs R4)+waga, łatwiejsze prowadzenie w korku Minusy:-Vka lubi mocno hamować, co może przy nieumiejętnej redukcji doprowadzić do zablokowania koła YUBY pewno powie, że to muł - SP-2 to to nie jest :) - ale i tak czuć w nim ten silnik, szczególnie w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.