Skocz do zawartości

Co kupić - tarcze sprzęgła.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od roku jeżdżę na tarczach sprzęgłowych firmy EBC. W zasadzie już po po pierwszych km. zauważyłem, że sprzęgło na ciepłym silniku "puchnie", a wtedy luz na klamce jest większy- ponad 10 cm, sprawia mi to dość duży kłopot jeśli chodzi o przełączanie biegów (zgrzyty). Na starych tarczach tego problemu niemiałem, a przedewszystkim luz na klamce był taki sam, czy silnik zimny, czy ciepły. Więc mam pytanie, jakie mógłbym tym razem wybrać tarcze, do wyboru mam jeszcze tarcze Lucas, Vesrash, lub oryginalne, które kosztują około 1000 zł. Proszę o podpowiedż, pewnie ktoś z was ma swoją sprawdzoną marke. Motor to Suzuki gs 650 m 1983r.

 

PS.Dodam, że przed montażem tarcze zanurzyłem w oleju. Według mnie EBC to szmelc, przepraszam jeśli kogoś uraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponad 10 cm

 

10 centow ?

Ja mam w cebrzyku jakas tanizne NHC.

Moto nie ma lekko [strzaly, krecenie do oporu] i juz ze 2 lata sie trzymaja bez problmow najmniejszych.

W sumie nie wiem co mialoby mi dac lepsze sprzeglo, ale chetnie sie dowiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, chodziło mi o luz powyżej 10 mm. Wracając do tematu, sądzę że w momencie kiedy tarcze sprzęgła puchną, a tak jest w moim przypadku, luz między tarczami maleje, i sprzęgło wtedy pomimo wysprzęglenia delikatnie ciągnie powodując jednocześnie zgrzytanie przy przełaczaniu biegów. Przykładowo, jeżeli wyreguluje linkę sprzęgła na 3-5 mm luzu przy ciepłym silniku, to kiedy ostygnie, tego luzu niebędzie, łożysko wyciskowe będzie podparte. Kolega te same tarcze zamontował w swojej hondzie varadero 1000v, efekt identyczny tarcze sprzęgła puchną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja montuję EBS i nikt nie narzeka. Montuję je do wyczynów jak i do drogowych moto.

 

Może czas obejrzeć linkę sprzęgła? Stara linka się rozciąga bardziej, dodatkowo pod wpływem temperatury.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko OEM

 

nie koniecznie. lucas i ebc to liga i zawsze pewne. reszta tych tanszych to loteria.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda temat jest z 2011 ale odniosę się do tarcz EBC - parę razy już w swoich sprzętach wymieniałem tarcze sprzęgłowe - zawsze na ebc

w fource (cb750f) spaliłem je na własne życzenie

w gsx 750 nie zaważyłem (albo nie pamiętam już o tym) żadnych niepokojących skutków wymiany

w st1100 w większości przypadków po dłuższym postoju muszę rozkleić tarcza - na oryginałach tego nie było - poza tym bez problemów

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...