_SB_ Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Witam, Zamierzam założyć osłonę silnika do mojego EGS620 97'. I zastanawiam się, czy kupować plastik czy aluminium. Plastikowe osłony są mniej więcej dwukrotnie tańsze a także lżejsze. Czy komuś z was udało się taką zniszczyć? Jeśli jej wytrzymałość jest wystarczająca, to wg mnie plastik ma same zalety. Z innej beczki: mam zamiar zdjąć centralkę i założyć stopkę boczną. Próbowaliście stopki z innych motocykli? Co tam pasuje? :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 (edytowane) miałem prawie 2 lata przy swojej XR plastikowa osłonę pod silnik Acerbis'a i przetrwała, jedynie trochę spód byl lekko przetarty Edytowane 19 Maja 2011 przez Katsumoto Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbk Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 W EXC-r 450 mam drugi sezon plastikową i świetnie daje radę. Cytuj Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Plastikowa nie będzie ci dzwonić jak alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 (edytowane) Plastikowa nie będzie ci dzwonić jak aludlatego swoja przykrecilem na kawalkach detki :D i juz nie dzwoni , alu to alu :) Edytowane 27 Maja 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Ja tam nie wiem, nie testowałem plastikowych ale niejednokrotnie prostowałem swoją alu. i jestem 100% pewny że platikowa dawno poszła by się.... znaczy przestała by istnieć :wink: .Przykład z ostatniego wekendu kiedy to przeskakując przez rów uderzyłem osłoną centralnie w kamien, wgięcie niemal dotykało spodu silnika i myślę że gdyby w tym miejscu był plastik a nie alu. to miałbym piękną dziurę w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Plastikowa nie będzie ci dzwonić jak aluja w drzcie mam alu i nic nie dzwoni :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Z czasem jak oberwie swoje to może zaczać :P Mi moja alu ostatnio uszkodziła zbiornik oleju który jest przed silnikiem, najlepsze że nie wiem kiedy bo ruszyłem na kółko rozgrzewko zapoznawcze na torze, spokojnie "pyrkałem" sobie i nagle widze kumple mi machają żebym zjechał, staje i mi pokazują jak olej spieprza :mad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Pewnie że plastik lepszy, mniej waży, jest równie odporna co metalowa(u mnie większość ma plastiki i nigdy żadna nie pękła), nie odbija dźwięku silnika, większość plastików posiada klips do szybkiego zakładania/zdejmowania jej z motocykla. Aluminiowa osłona przy dużym uderzeniu odkształca się i jest do wywalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbk Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Pewnie że plastik lepszy, mniej waży, jest równie odporna co metalowa(u mnie większość ma plastiki i nigdy żadna nie pękła), nie odbija dźwięku silnika, większość plastików posiada klips do szybkiego zakładania/zdejmowania jej z motocykla. Aluminiowa osłona przy dużym uderzeniu odkształca się i jest do wywalenia. Jak najbardziej potwierdzam, w DRz-tce miałem alu i trzeba było czasami stuknąć do naprostowania.A w plastiku ( a przecież nie jest to zwykły plastik) ten problem nie występuje, Już nie raz się zawiesiłem na jakiejś skale, pieńku i nic poza powierzchownymi zarysowaniami nie ma :)A jak się potężenie przywali to niech pęka i oddaje energię - jak kask. Byle by silnik został w całości :))A szybkozłączka w moim przypadku to jeden ruch i osłona zdjęta. Mega zaleta przy wymianie oliwy i myciu Cytuj Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 jak plastik jest mocniejszy od alu , to powinni z niego robic samoloty i cysterny.... alu jak pogniesz to naprostujesz , plastik przy uderzeniu peknie i do wywalenia Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbk Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 ooo to tylko patrzeć jak zderzaki w autach będą robić z alu bo tworzywo się nie nadaje. ps. chyba pokutuje myślenie że plastik jest jeden na świecie i skład chocoiażby kubka jednorazowego jest taki sam jak osłon motocyklowych.Sowją drogą bierz co tańsze i dostępne - ważne żeby silnik osłonić. Cytuj Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 ooo to tylko patrzeć jak zderzaki w autach będą robić z alu bo tworzywo się nie nadaje. ps. chyba pokutuje myślenie że plastik jest jeden na świecie i skład chocoiażby kubka jednorazowego jest taki sam jak osłon motocyklowych.Sowją drogą bierz co tańsze i dostępne - ważne żeby silnik osłonić.Tylko jak wyglądają plastikowe zderzaki po zderzeniu :icon_mrgreen: zwykle nadją się na śmietnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukopr Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 (edytowane) Tylko jak wyglądają plastikowe zderzaki po zderzeniu :icon_mrgreen: zwykle nadją się na śmietnik. zwykle się odkształcają i pochłaniają energie uderzenia... ale trzeba naprawdę bardzo mocno przywalić żeby się połamały... wtedy to nie ma co zbierać z samochodu. Po lekkim dzwonie wszystko wraca na swoje miejsce i raczej nic po za rysami im nie będzie. Nie wiem czy jeździłeś samochodem z metalowymi zderzakami, po lekkim dzwonie nie nadawały się do niczego.. Moim zdaniem śmiało można montować osłony z tworzyw sztucznych, powinny wytrzymać tyle samo co Alu Edytowane 29 Maja 2011 przez lukopr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbk Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Robi sie dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia......Każda osłona dobra która chroni a jak możesz kupić taniej plastik ( tak naprawe to jest Duroplast) to brać i jeździć a nie dyskutować w kółko.zreszta gdyby była kicha to KTM nie dawał by katalogu PowerParts Cytuj Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.