Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika Keihin CV


Rekomendowane odpowiedzi

Przy tak drastycznej zmianie dolotu trochę trzeba pogrzebać. Silnika nie oszukasz. Ewentualnie zagotujesz motor i koniec jazdy w tym sezonie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów,

Jestem tu nowy a sprowadza mnie kwestia spalania mojego motocykla,

Użytkuje '96 Heritage z silnikiem Evo i mam małą kwestie z nim związaną . Ma on konsumpcje na poziomie 6L/100 i wydaje mi się ze wciąż jeździ na zbyt bogatej mieszance. Świece są bardzo delikatnie przykopcne i po dłuższych trasach tylny tłumik jest od spodu lekko okopcony spalinami z tego przed nim. W połowie poprzedniego sezonu zajrzałem do gaźnika, jest to standardowy CV i nie znalazłem nic podejrzanego. Poziom jest prawidłowy i zaworek odcina, dysze standardowe a linka ssania nigdzie się nie blokuje. Przebieg to 28tyś mil i jestem jego pierwszym właścicielem w kraju ze stylem jazdy "na emeryta" - nigdy nie kręcę obrotów a prędkości przelotowe to 50-55 mil/h
W sumie szóstka to nie tak źle tyle tylko iż mój TC88 z takim samym gaźnikiem w budce Road Kinga palił 4,2l/100, znajomych Evo też pobierają czwórkę.
Wałek rozrządu standardowy. Jedyne zmiany to wkład filtra mam Arlena Nessa i ktoś oryginalne tłumiki zrobił bardziej przelotowe. Dysze składu wykręcona na trzy obroty. Problem mam też z fabrycznym kranikiem paliwa bo brak tam rezerwy, wypala zbiornik prawie do zera. Poza tym nie kopci olejem, pali na strzała i odejście ma raczej w normie.

Mógłbym prosić o sugestie ?

Pozdr.dawers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. z opisu Tego wynika, że ustawiony jest na bogato... np. iglicą. Z tym, że sama iglica tez może być zmieniona na .... OEMową....od innego modelu... dokładnie od Sportstera.

P.S.

A skąd wiesz że dysze są standardowe? Z textu Twego wynika, że wiesz co piszesz... więc nie mam zamiaru tego podważac, ale... te 6 litrów.... to typowa mieszanka "rich", którą ktoś celowo zmajstrował. Ale możez zobaczyc jeszcze działanie pompki przyspieszajacej...

Takie ustawianie internetowe to trochę wróżenie z fusów, ale może się uda...trafić.... w przypadłosc. :laugh:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,2 to electra na evo moze spalić ale w bardzo sprzyjających warunkach , czyli w trasie i wiaterkiem sprzyjającym .... a jeśli ktoś twierdzi ,ze jego tc na rk tyle pali to nie przykłada się nalezycie do pomiarów ;)

6 to rzeczywiście troche duzo jak na evo przy spokojnej jeżdzie

 

podaj jak motor idzie , czy ma podrasowaną moc , wałki, zapłon , ma podłączony voes , jaka oporność cewki ?

iglica gażnika regulowana, jesli tak to na jakim wcięciu jest ?

 

odnosząc się jeszcze do zdania "znajomych evo tez pobierają czwórkę " , chyba milisz cyferki ;) ,bo jak już to chodzi o cyfre 5 i okolice ...ale zwykle w kierunku wyższym

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mój palił 6 to bym z radości jeździł noc i dzień. U mnie poniżej 9 radzko bywa, ostatnia traska 100km bez większych wariactw i średnia 11. Inne Evoki radzą sobie z ilościami mniejszymi niż 6, czasami czwórkę na początku mają, znajomka Shovel koło 5 wypił jadąc z Evokami i nie całkiem po emerycku.

 

Niestety, ostatnie 5 lat ciężkiej jazdy daje się we znaki w stare kości.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Koledzy,

w odpowiedzi na wątpliwaości kolegów:

Dysze mam standartowe bo sprawdziłem w specyfikacji zamieszczonej w Hynesie do Evo i Shoveli, iglica jest nieregulowana a poziom odpowiedni. Mocowo nie wiem jak wypada bo jeżdziłem tylko na swoich TC88, Sport 1200 i ten Evo. Swieceją delikatnine przykurzone na czarno i coś mi się wydaje że w zeszłym sezonie je wymieniałem, po jakimś czasie kontrolowałem ( niedowierzam NGK) i kolor był odpowiedni.
Spalanie 6 to za dużo i nie chodzi o ekonomike tylko zasade ze ma być 4 z groszem. Mój TC88 Road King palił 4,2-4,5 bo wyjedziłem bak do zera, wlałem dyche i zmierzyłem na trasie ile na tym przejadę, pomiar zrobiłem dwa razy w odstępach czasu, Evo adekwatnie tak samo. Za mało dokładnie ? Mój styl jazdy jest na emerta , nigdy nie kręce po obrotach i nie zdarza mi się przekroczać 60 mil/100km a w większości jest to 50-55. Nie uważam że Harleye lubią wysokie obroty i stąd taka jazda.

Zastanawiałem się co to może być, po lekturze tego tematu skłaniam się że to Vacu przyspieszenia zapłonu mi padło i to jest przyczyna. Delikatengo mulenia i większego zużycia. Co sądzicie? Nowe w serwisie jest za trzy paczki i chyba się zdecyduje na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zapłon ?

bez vacu jest zwyżka spalania o kilka setek , nie o litr czy 2

sprawdz tez czy poprzedni właściciel nie władował cewki 5 ohm , bo przykopcone świece mogą również na to wskazywac ( znam przypadki ,ze kolesie nie dawali rady ze świecami i z tego powodu sprzedawali maszyne )

 

i gratuluje sposobu ekonomicznej jazdy , nie znałem jeszcze takich wyników spalania rk na tc ;) , a miałem sam klka zarówno na gażniku i wtrysku, gdzie spalanie było w okolicach 5 -5,5 , podobnie tez maja koledzy , również na evo , oczywiscie mowa o spokojnej jeżdzie



a tak z innej beczki - co było powodem przesiadki z tc na evo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Poza tym filtrem Arlen Ness, przelotowym wydechem oraz lekką "glebą" zawieszenia to cały motocykl jest full stock.
Zobaczę tą cewke, jednak kable mam oryginalne więc raczej cewka tez będzie.

A styl jazdy?... po kilkunastu latach na japsach, przesiadłem się na staruchy i przestało mi się spieszyć :)
Pytałem znajomych co lepsze TC czy Evo, nikt nie umiał odpowiedzieć sensownie więc sam sprawdziłem. Road King FLHR był cudowny, ale do mojej kurczakowej wagi trochę za ciężki, silnik ma moc i chęci ale bez ducha HD, moim zdaniem. FLSTC z Evo ma tego dużo więcej..... trzęsie, wibruje, masa nie przeraża no i ten klang silnika- bezcenny.
A i tak przesiadłem się w zeszłym roku na WLA i nim głównie jeżdżę na co dzień, do pracy, dla przyjemności i gdziekolwiek bądź. Te dwa motocykle łączy bardzo wiele, pozycja na motocyklu zwłaszcza. Może jeszcze wrócę do turinga FLH ale z Shovelem lub Panhead'em .
pozdr.dawers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ku*wa konkret dawers...

Ale jak latasz WLĄ i chcesz Panheada, to sobie sam musisz poradzić z EVO... przyda Ci się to... nie żebym był złosliwy... ale ja się wyłączam... ;) bo to już nie ta liga i nie raczkowanie w temacie... :clap:

ELA na EVO pali do 80 km/h przy spokojnej jeździe w miarę równej około 4,2 do 4.5 litra... przetestowałem... :icon_mrgreen:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stała prędkośc do 80kmh... A przed jazdą coś bierzecie na uspokojenie? Choćby jakiś Prozac? Moja tyle nigdy nie spali bo 80 to ja stoję na czerwonym świetle. :biggrin: No ale bez przesady, na full gwizdku nie latam, w trasie do 3k RPM. Coś pamiętam że to chyba 70-80mph. Założę zaś kiedy linkę do zegara to zobaczę co i jak.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...