Skocz do zawartości

elektroniczne elementy - wszystko razem :)


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Chcialbym sie dowiedziec jaki mniej wiecej bylby koszt, ile to jest roboty i co mi to da, jesli bede chcial wymoienic sobie na elektroniczne:

- przerywacz kierunkowskazow

- regulator napiecia

- zaplon

 

Wiem, ze byly juz takie tematy, ale zebrac wszystko do kupy mysle ze warto. A nie bede musial szukac :D.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie zafunduje przerywacz chyba tez od malucha bo mi sie dzisiaj zwykły Zje*** :D ale dobrze ze miałem jeszcze stary to załozyłem i działa GUT :mrgreen: mówisz Viper ze od Maluszka bedzie pasował????? masz taki moze przerywaczyk kierunków u siebie? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam u siebie, dziala prawidlowo. Nie pamietam teraz dokladnie jaie on ma oznaczenia zacisków ale cos wydaje mi sie ze jest tak: + , L , P , masa.

 

a wiec: + podlanczasz jak w oryginale po 4 A bezpieczniku do napiecia wzietego z zacisku "+" cewki wys.napiecia. L czy tez P podpinasz do przewodu prowadzacego do przelacznika kierunków na kierownicy, masa jest zrobiona na przewodzie z zarobionym na koncu oczkiem wiec do masy.

 

Przerywacz moze sluzyc jednoczesnie do swiatelek avaryjnych (L - lewa strona P - prawa strona)

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno załozylem do swojej przerywacz od malczana za 15,- Dziala rewelacyjnie - w porównianiu do starego bimetalicznego, równo cyka i jaśniej błyska. Przekładka arcybanalnie prosta. Regler napięcia bodaj 27,- w Wimacie choćby, ale w sklepach w takiej cenie też można spotkać. Tylko ten tani RA2/WEST ma 3 styki i sporo osób nie wie jak go założyć. Najdrożej jest z zapłonem elektronicznym. Oryginalny nowy - lepiej nie pytać o cenę. Ktoś kiedys pisał, że ok. 3 stówki za komplet :D Uzywkę trudno znaleźć kompletną i sprawną za rozsądne pieniądze. Dobrą alternatywą jest zapłon stykowo-tranzystorowy z Digitech-u. Koszt bodaj 72,- przy czym przerywacz zostaje. Dostałem taki moduł do testów. Założyłem 2 tyg. temu i mozna bez żadnych problemów zejść z obrotami biegu jałowego do 800/min. Silnik równiej pracuje, zwłaszcza gdy jest jeszcze nierozgrzany. Jeszcze nie sprawdzałem spalania, ale nie mam teraz czasu na dłuższe trsay. Gdy tylko zatankuję, napiszę czy spada też zużycie. Na klasycznym zapłonie paliła mi 3,6 - 4,1 to ciekawe ile może łykać na elektronicznym? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą alternatywą jest zapłon stykowo-tranzystorowy z Digitech-u. Koszt bodaj 72,- przy czym przerywacz zostaje.

Witam!

 

A co to takiego i gdzie takie cudo mozna dostac?

I czy nie daloby sie zrobic zaplonu w pelni elektronicznego (bez przerywacza, bo on jest najbardziej newralgicznym elementem) na bazie tego modulu? Jakby tak np. zastosowac do tego impulsator zamiast przerywacza?

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą alternatywą jest zapłon stykowo-tranzystorowy z Digitech-u. Koszt bodaj 72,- przy czym przerywacz zostaje.

Witam!

 

A co to takiego i gdzie takie cudo mozna dostac?

I czy nie daloby sie zrobic zaplonu w pelni elektronicznego (bez przerywacza, bo on jest najbardziej newralgicznym elementem) na bazie tego modulu? Jakby tak np. zastosowac do tego impulsator zamiast przerywacza?

 

pozdr.

Luk

 

mozna zrobic z impulsatorem ale to jest koszt 250 -300 zl

 

w standartowym ukladzie przerywacz jest newralgicznym punktem bo

plynie przez niego duzy prad , wypalaja sie styki i punkt sie przesuwa,

 

po zamontowaniu elektronika ( modul tranzystorowy ) przez przerywacz plynie juz tylko niewielki prad

ktory wyzwala uklad elektroniczny , styki sie nie wypalaja

 

uklad ma ta zalate ze szybciej rozwiera prad cewki przez co iskra jest mocniejsza

i mniej zalezna od napiecia w instalacji

 

szczegóły na www.republika.pl/digitech2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

No to prawdopodobnie sobie fundne takie gadzety :buttrock:. Tzn. regler i przerywacz kierunkow.

A zaplon, to tylko jak bede mial z czego...

Planuje tez kupic sobie wydech, bo mam taki jakis podrapany :D.

Co jeszcze mozna usprawnic w Etce niewielkim kosztem?

Czytalem na stronce http://mzrider.republika.pl , ze mozna zastosowac przewod wysokiego napiecia z malucha, do czego tez sie przymierzam (ponoc nieco lepsza iskra, bo lepiej przekazuje impulsy czy cus).

A co jeszcze mozna usprawnic :D?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kogoś to zainteresuje to dobrze a jak nie to też dobrze :mrgreen: Na allegro koles sprzedaje elektroniczny modół zapłonowy pisze że jest niby nowo a kto to wie..a do tego bez ceny minimlanej jak chcecie to sami sprawdzcie.może ktoś sie skusi.. http://onet.allegro.pl/show_item.php?item=25555369

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam wszystkim elektroniczny regulator i przerywacz, kierunkowskazy pracuja lepiej i pewniej a akumlator wytrzymuje dluzej bo jest ladowany dobrze stabilizowanym napienciem-14v i niezaleznie od obrotow..... co do elektronicznego zaplonu to niuejest to takie drogie, na kazdej gieldzie dostaniesz komplet w cenie ok100zl albo taniej-zalezy czy gosc wie co sprzedaje.... ja kupilem za 60zl i dziala do dzis czyli prawie 4 lata

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze.....

Może się mylę Viper PL. , ale z tymi oznaczeniami L - P. to nie lewa i prawa tylko jedno (nie pamiętam trza zobaczyć na schemacie jakieś instalacji samochodowej) to podłączenie do przełącznika kierunkowskazów, drugie to wyprowadzenie do lampki kontrolnej kierunkowskazów. Mowa oczywiście o wersji bimetalowej

Zobacz też tu

http://motocyklisci.riders.pl/viewtopic.php?t=14059

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro koles sprzedaje elektroniczny modół zapłonowy pisze że jest niby nowo a kto to wie..a do tego bez ceny minimlanej jak chcecie to sami sprawdzcie.może ktoś sie skusi.

Dobrze, że napisałeś "moduł", bo to tylko połowa układu. W dodatku dla kogoś, kto nie ma nadajnika (impulsatora) element zupełnie nieprzydatny. Trzeba do tego tenże impulsator dokupić. Z reguły ludzie sprzedają używane kompletne układy, może być trudniej później dokupić sam nadajnik. Wg mnie wystarczająco dobrym, a przy tym tanim rozwiązaniem jest właśnie moduł Digitech. Ma bardzo ważną zaletę - bez wożenia żadnych zapasowych części można w 10 minut przełączyć zapłon na klasyczny. Wszak przerywacz zostaje na miejscu, tylko kondensator należy odłączyć. Przy elektroniku DDRowskim trzebaby wozić ze sobą cały zespół przerywacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poco Kupowac Przerywacz Od Malca za 15zeta jak ja Do Etki Nowy Kupilem za 8zeta na gieldzie w słomczynie!!! :mrgreen:

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...