klkw Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Witam, Posiadam w Evo 1600cm3 gaźnik Keihin Screamin Eagle, typ motylkowy nie CV. Jest to jakiś stary typ gaźnika bez podciśnienia. Fotka w załączniku. Kłopot polega na tym, ze na zimnym silniku nie chodzi na ssaniu. HD kupiłem z tym gaźnikiem i nie wiem co było robione. Jakiś czas temu gaźnik chodził Ok. ssanie działało. Obecnie ciężko go odpalić na ssaniu, lepiej odpala bez. Musze go trzymać na obrotach aż się rozgrzeje. Gaźnik był myty, skład mieszanki wydaje mi sie dobry. Po rozgrzaniu chodzi dobrze, jazda tez jest ok. Jest to mój pierwszy HD więc nie bardzo mam doświadczenie. Może ten gaźnik się nie nadaje i trzeba zainwestować w drugi. Nie bardzo mam na to kasę więc może uda się coś podregulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turysta Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 :icon_eek: ale cudo - nie widziałem takiego wcześniej... nie pomogę.Na twoim miejscu wyłuskałbym parę stówek na coś klasycznego, na alle za używkę. Są też i nowe, pięknie chromowane - ale ceny nie tak atrakcyjne...Chyba, że ktoś bardziej obeznany coś podpowie... :icon_idea: Qurim? Cytuj RIDE HARD! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 To chyba stary Keihin-taki jak w Shovelach, bardzo prosty i skuteczny jak sie nie ma duzych wymagan. Jesli ssanie wczesniej dzialalo i przestalo to zapewne wystarczy go rozebrac do ostatniej srubki, wyplukac w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchac wszystkie kanaly ze szczegolna uwaga na kanal urzadzenia rozruchowego, poskladac, wyregulowac i musi grac. A moze masz nieszczelnosc na "portkach" gdzies lub na polaczeniu ich z gaznikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Gaźnik był rozbierany, myty specjalnym płynem czyszczony i składany. Podejrzewam, że łapie gdzieś lewe powietrze, ale dzisiaj znalazłem na forum USA jak łatwo sprawdzić czy na połączeniu nie dostaje powietrza. Wracam do domku i ogarniam temat.Jest to satry typ gaźnika, rozmiar to 46mm (całkiem spory), konstrukcyjnie nie różni sie za bardzo od S&S. Zastanawiam się czy nie zmienić go na Mikuni 42 lub 45, jednak na drugi gaźnik trzeba wyłożyć min. 1600 zł. a HD i tak pochłonął więcej niż planowałem. Co polecacie do HD Evo, silnik zrobiony na 1600cm3, pompa oleju nowa(duży rozmiar), zapłon SE: Mikuni 42 czy 45? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Gaźnik jak gaźnik, stary "motylek". W mojej Eli seryjnie był taki, tylko że Bendix czy jakoś tak się zwał. Ktoś, jeszcze w stanach, założył CVK40. Obejrzyj dokładnie urządzenie rozruchowe. Skoro kiedyś było git a teraz nie to coś z nim nie tak, jak wyżej pisano. Może jakiś o-ring czy gumka na tłoczku ssania. Podejrzewam że jakaś pierdoła. Włączysz ssanie to łapie lewe powietrze i przez to nie chce zapalić. A bez ssania trzeba trzymać na obrotach bo tak to zwykle bywa. Mój EVO też ładnie pali bez ssania nawet zimą ale muszę trzymać manetę wtedy. Czy odpalaniu towarzyszą jakieś strzały w wydech lub gaźnik? Normalnie to bym podejrzewał zły poziom paliwa lub nieszczelny zaworek, ale skoro po nagrzaniu dobrze śmiga to raczej te opcje odpadają. Chociaż warto sprawdzić szczelność zaworka i poziom paliwa. Co do Mikuni, myślę że 42 powinien styknąć na 1600ccm. PS. A ja właśnie użeram się ze swoim Keihinem CV. Było dobrze, chciałem mieć idealnie. Rozebrałem wczoraj, wyczyściłem i poskładałem. I od tej pory chodzi jak łajza... Fabryczne ustawienia są do d.... . :icon_evil: Miałem wtedy po swojemu i było dobrze.... Teraz drugi dzień mi leci przy gaźniku, już jest prawie dobrze. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem go ponownie, muszę kupić tylko materiał na uszczelki i zakładam go. Zobaczymy jaki będzie efekt. Konstrukcyjnie jest to prosty gaźnik, tym bardziej nie wiem co może być problemem. Nie chciałbym chwilowo inwestować więcej kasy, gaźnik pozwala na rozwinięcie 160 km/h bez problemu więc nie jest źle. Pytałem o Mikuni bo 42 kosztuje około 1500 zł, a mogę kupić 45 za tą samą kasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harlista Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem go ponownie, muszę kupić tylko materiał na uszczelki i zakładam go. Zobaczymy jaki będzie efekt. Konstrukcyjnie jest to prosty gaźnik, tym bardziej nie wiem co może być problemem. Nie chciałbym chwilowo inwestować więcej kasy, gaźnik pozwala na rozwinięcie 160 km/h bez problemu więc nie jest źle. Pytałem o Mikuni bo 42 kosztuje około 1500 zł, a mogę kupić 45 za tą samą kasę. Zanim zdecydujesz 42 czy 45 "odrob zadanie domowe". Nie jestem w 100% pewien ale dla 1600 Mikuni 45 bedzie za duzy. Prawda ze moze ssac wiecej powietrza ale szybkosc powietrza a co z tym idzie jakosc mieszania moze byc niezbyt dobra.M 42 powinien wystarczyc.Sprawdz zanim wydasz pieniadze Cytuj THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem go ponownie, muszę kupić tylko materiał na uszczelki i zakładam go. Zobaczymy jaki będzie efekt. Konstrukcyjnie jest to prosty gaźnik, tym bardziej nie wiem co może być problemem. Nie chciałbym chwilowo inwestować więcej kasy, gaźnik pozwala na rozwinięcie 160 km/h bez problemu więc nie jest źle. Pytałem o Mikuni bo 42 kosztuje około 1500 zł, a mogę kupić 45 za tą samą kasę. Zanim zdecydujesz 42 czy 45 "odrob zadanie domowe". Nie jestem w 100% pewien ale dla 1600 Mikuni 45 bedzie za duzy. Prawda ze moze ssac wiecej powietrza ale szybkosc powietrza a co z tym idzie jakosc mieszania moze byc niezbyt dobra.M 42 powinien wystarczyc.Sprawdz zanim wydasz pieniadze Właśnie takiej wiedzy mi brakuje. Do tej pory jeździłem 14 lat japonią i to mój pierwszy HD. Wolę popytać zanim wydam kasę. Ale kusił mnie Mikuni 45 bo jest w cenie 1500 zł. razem z kablami ssania i obrotów. Miałem nadzieję, że moge go wrzucić do mojego HD i mu to nie zaszkodzi. Nie zalezy mi na rakiecie, wazne jest też spalanie. Chyba finalne pytanie :-) Czy ząłożenie do mojego HD gaźnika Mikuni 45 bedzie miało jakieś ujemne skutki, np. dużo zwiekszone spalanie itp. Zbiłem cenę na nowy Mikuni 45 do 1100 zł. więc cena jest atrakcyjna, ale też nie chciałbym zaszkodzić motocyklowi :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waniek Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 jak wymieniasz gaźnik to i dobrze by było pomyśleć o filtrze powietrza, później o zapłonie i wydechach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 jak wymieniasz gaźnik to i dobrze by było pomyśleć o filtrze powietrza, później o zapłonie i wydechach. Filtr mam K&N, zapłon Screamin Eagle, wydechy Screamin Eagle. Myślę, że to wystarczy. Pytanie tylko czy MIK 45 nie spowoduje jakiś skutków ujemnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waniek Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 to czy wybierzesz 45 czy 42 tak jak pisano wyżej to już Twoja decyzja. Co do tego, czy wpłynie to na silnik - myślę, że tak.Spalanie będzie większe, a awaryjność - to zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) Zależy jak go dostroisz, tak będzie palił. Idealnie ustawiony gaźnik to idealne osiągi i optymalne spalanie. Możesz zestroić ubogo, wtedy będzie mniej palił, grzał się i osiągi będą poniżej normy. Możesz zestroić bogato, będzie sporo chlał a osiągi odrobinkę lepsze niż standard, a możesz zestroić idealnie, co jest najtrudniejsze, i będziesz miał spoko osiągi i spoko spalanie. Swego czasu mój całkiem seryjny EVO potrafił wypić 16 w mieście i 10 w trasie, a osiągi ledwo dało się znieść. Odświeżyłem silnik, zreanimowałem i dostroiłem gaźnik, osiągi doszły do seryjnej normy a spalanie spadło do 7 w jeździe mieszanej. Przedwczoraj grzebałem przy gaźniku i po tych egzorcyzmach niby jeszcze lepiej jeździł ale po krótkiej trasie podliczyłem spalanie i wyszło mi 18 litrów, więc kolejny dzień spędziłem na strojeniu gaźnika od nowa, po swojemu. Nie wiem jak teraz bo alternator mi siada, ale wczoraj polatałem i spalanie wydaje się być w miarę akceptowalne. Gaźniki typu HSR, czyli mechaniczne mają potencjał i są "mądrzejszą" konstrukcją niż podciśnieniowy gaźnik, pomimo bardziej prymitywnej konstrukcji. Choćby z uwagi na ilość i kształt elementów w gardzieli, które powodują niepotrzebne zawirowania mieszanki. Montując inny gaźnik dowiedz się czy wejdzie na silnik ot tak, czy może będą potrzebne dodatkowe gadżety. Jakieś uchwyty, króćce, przejściówki, obudowa filtra powietrza itd. Zdaje się że HSR45 jest mocowany do króćca na wcisk + opaska, a Twój obecny gaźnik jest na śruby mocowany. Będziesz musiał zmienić króciec, albo dokupić dodatkową przejściówkę śruby-wcisk, ale wtedy cały gaźnik będzie odsunięty od silnika o długość przejściówki więc trzeba będzie kombinować z mocowaniem filtra, zależnie od tego jaki dolot masz obecnie. Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harlista Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Zależy jak go dostroisz, tak będzie palił. qurim, mowimy o dwoch calkowicie roznych sprawach.Ty mowisz o skladzie mieszanki (powietrze:paliwa) ja mowie o wymieszaniu paliwa w powietrzu poprzez dobranie wielkosci gaznika do wielkosci silnika. Silnik 1600 cc za kazdym zaciagnieciem bierze 1600 cc powietrza.I tyle powietrza musi przejsc przez gardziel gaznika. W HSR 42 (gardziel 42 mm) szybkosc powietrza bedzie wieksza niz w gazniku HSR 45 (45 mm).A co za tym idzie mozliwosc dobrego wymieszania paliwa i powietrza przy zbyt duzym gazniku bedzie niemozliwa Cytuj THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Gaźnik, Keihin SE który mam obecnie ma gardziel 45-46mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harlista Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Gaźnik, Keihin SE który mam obecnie ma gardziel 45-46mm. Przyjacielu,nie chce sie wdawac w niepotrzebna i bezsensowna dla mnie dyskusje. Kazdy ma swoja wlasna recepte na szczescie. Wiele lat temu kiedy pracowalem przy mojej '93 FLHS mialem ten sam dylemat.Wiedzialem ze chce Mikunui i wychodzilem z zalozenia ze "wiekszy jest lepszy" a silnikowi bedzie "latwiej oddychac". I po wielu poszukiwaniach dostalem , potwierdzona z wielu zrodel odpowiedz:dla EVO 1340 cc HSR 45 jest zlym rozwiazaniem. Dlatego kupilem HSR 42 (mam zreszta w garazu)I dlatego autorowi pytania proponuje poszukac (odrobic zadanie domowe) ktory gaznik dla jego 1600 cc bedzie lepszy Cytuj THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.