YAGO Opublikowano 24 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2004 ja tez!! Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszt Opublikowano 24 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2004 sory, ale ten schemat tyczy sie gaznika od 250 czyli 30N2-5, a ja w mojej 251 mam 30N3-1... Wogole mam problem z moim gaznikiem, bo nie moge ustawic wolnych obrotow ponizej 2000 rpm. Slyszalem, ze powinno byc 1200, ale jak to zrobic??? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 25 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2004 dzieki za schemat :Ddo lukaszt: ale chyba zasada regulacji we wszystkich gaznikach jest taka sama, no moze poza poziomem paliwa. Wedlug mnie to musisz pokrecic sruba od skladu mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz barczuk Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 ja tez sie dolanczam i prosze o skana [email protected] wielkie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QBAAA Opublikowano 27 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2004 czy ktos moglby przeslac mi ten skan? (obiecalem kuzynowi ze mu to zalatwie:) ) - [email protected] dzieki z gory, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 5 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 A czy i ja mógłbym dostać jak jeszcze jakies zostaną? [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario.B Opublikowano 5 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 To tak ... napisze jak mnie uczono... jeśli się myle to prosze mnie poprawić i jestem jeszcze ta stara szkoła nauczany, więc proszę o wyrozumiałość :D I regulacje tą odnoszę właśnie do motorków typu MZ, TS'ka...To tak zasadnicze elemnty doboru nastawu gaźników:-główna dysza paliwowa-dysza wolnych obrotów-rozpylacz ,iglica przepustnicy oraz jej ustawienie-wkładka komory zmieszania i rodzaj wycięcia przepustnicy-poziom paliwa w komorze paliwowejJest to bardzo pracochłona praca i idealne wyregulowanie to najlepiej zostawić fachowcą, ale możemy się postarać o względnie dokładne wyregulowanie w włąsnym zakresie. Odnosi się to przede wszystkim do przypadków, gdy mamy do czynienia z motocyklem o gaźniku jako tako dobranym lub lepiej zalecanym fabrycznie, lecz tylko rozregulowanym.Dobieranie nastawów proponuje kolejno jak wyżej, jednak w trakcie regulacji może zachodzić potrzeba skorygowania wcześniej dobranych nastawów.Nie musze chyba mówić że aby to elegancko wyregulować gaźnik trzeba mieć pełno sprytny silnik. Chodzi przedewszystkim o zapłon, wyregulowanie luzów zaworowych, stanu i wartości cieplnej świecy no i linki otwierającej przepustnice, która musi zapewniać pełne otwarcie przepustnicy.Przed rozpoczęcie regulacji olej w skrzyni powinen zostać rozgrzany do normalnej temperatury eksploatacyjnej.Pomiary drogowe dobrze bedzie przeprowadzać na jakimś prostym kwałku dobrej drogi.Dobór dyszy paliwowej.Najlepiej mieć już taką sprawdzoną. no ale jeśli się mamy bawić to jazda.Przed pracą łyknąć kilka dysz o różnych rozmiarach który różniły by się wielkością nie większą niż 0,05. I zaczynamy od największej dyszy, schodzącą stopniowo do najmniejszej.Dla każdej z dysz wykonać pomiar prędkości maksymalnej która da nam obraz która wypada najlepiej...Choć uwaga niema że im większa tym lepsze... z tymi dyszami jest tak jak z wykresem z hamowni... nie za mało, nie za dużo.Najlepiej na każdej dyszy jechać tak samo ubrany i tak samo złożony i z dwóch przejazdów(w tą i z powrotem) wyliczyć średnią.Objawem zastosowanie za dużej dyszy może być czterotaktowanie dwusuwa i czarny dym z rury. Wtedy wiadomo dobieramy dysze nieco mniejszą.Chyba że zależy nam jeszcze na ekonomiczności motocykla to dobieramy wtedy jeszcze mniejszą dyszę.Choć wiadomo nic za darmo, moc również tracimy. I trzeba pamiętać żę zbyt uboga regulacja możę doporowadzić do skołoności do zacierania się tłoka w silnika dwusówowych i wypalania się zaworów w czterosuwach. ufff pierwsze z głowy teraz pora na regulacje wolnych obrotów.No wiec przed regulacja należy zrobić tak aby linka od przepustnicy miała luz rzędu 5mm przed gaźnikiem co zapewni całkowite zamykanie aż do śruby która ma blokować.Śrubę regulacji położenia przepustnicy tak ustawić, aby przy całkowitym zamknięciu przepustnicy prz pomocy manetki, silnik pracował na wolnych obrotach. Śrubka regulacji składu mieszanki wolnych obrotów powina być uprzednio odkręcona o około 1/4 do 1,1/2 obrotu od położenia całkowicie zakręconej.Przy takim ustawieniu silnik może chodzić nie równo i mieć tendecje do gąśnięcia. Więc następnie odkręcamy od około 1/4 do 1/2 obrotu co powino spowodować zwiększenie obrotów i bardziej równo mierną pracę. Wtedy odkręcamy śrube regulacji położenia przepustnicy do momentu kiedy obroty silnika zaczną się zminieszać do wymaganych wolnych obrotów. Z kolei powatarzamy czyności odkręcając nieznacznie śrubę regulacji składu mieszanki wolnych obrotów i zmniejszając obroty przez wykręcanie śruby położenia przepustnicy.No i kiedy wreszcie dalsze kombinacje nie dają już zwiększania obrtów. Prace można uznać za zakończoną jeśli chodzi o regulacje wolnych obrotów oczywiście.Ach no i jeszcze jeśli trzeba wykręcić śrube o więcej niż 2,5 obrotu aby uzyskać wolne obroty oznacza to że dysza paliwowa wolnych obrotów jest za duża, jeśli zaś po odkręceniu śruby o 1/2-3/4 dalsze jej odkręcanie nie daje zwiększania obrotów oznacza że dysz jest za mała.I co ważne! Żeby nie zrobić że my chcemy ostro strzelić a on nam zgaśnie! Tak się może dziać jeśli ktoś zrobił zbyt ubogą regulację.(za mała dysza, zbyt odkręcona śruba regulacyjna). Chodzi o to przchodzenie z niskim na wysokie obroty przy nagłym otwarciu przepustnicyny. Mogą być również problemy z pracą zimnego silnika na niskich obrotach. Regulacja wolnych obrotów ma głownie na celu zwiększenie ekonomiczności.Dobra teraz kolej na iglice i rozpylacz przepustnicy.I tu też głownie biega o ekonomiczne zużycie paliwa. Tak więc iglice dobiera się krótko mówiąc na czujca.Choć tu potrzeba troszkę doświadcznia. Ale tak.Jedziemy wolno i nagle gwałtownie odkręcamy przepustnicy a mamy wrażenie że silniki jeczy(skołoność do gąśnięcia) i zaczyma ciągnąc dopiero po kilku sekunach znaczy że jest zbyt ubogo czyli zbyt nisko jest ustawiona iglica. A gdy jest za bogato silnik nam czterotaktuje,przerywanie i nierówna praca. Można się jeszcze bawić poprzez liczenie zużycia paliwa ale to trzba być sado maso.No więc powolutku zbliżamy się do końca...tera dobór wkładki komory mieszanki lub wielkość wycięcia przepustnicy.No więc ma to wpływ na gładkość przejscia silnika z wolnych na średnie obroty.Choć więkoszośc gaźników tego nie potrzebuje.Więc nie będe tu nic skrobał. Więc jedziemy dalej teraz dobór poziomy paliwa w komorze pływakowej.No więc gdy mamy fabrycznie nowy gaźnik radził bym unikać z tym zbawy gdyż tam jest już ustawione. Choć wiadomo jak ktoś modyfikuje swojego 2T w celu uzyskania większej mocy musi zwiększyć poziom paliwa. I tu poziom paliwa dobieramy podobnie jak dobór ustawienia iglicy czyli przez obserwacje pracy silnika.(równomiernośc, zdolność płynego przyśpieszania). Trzeba uważąć aby poziom paliwa nie był nadmierny gdyż gaźnik będzie się stale przelewał.No i już tak na koniec. Przy regulacji gaźnika przepustnica od powietrza powina być całkowicie otwarta zaś gaźnik powinien mieć czysty filtr powietrza.No jeśli ktolwieg chce dobierać nowy gaźnik powinien pamiętać o tym że średnica gardziela nie możę być większa od najmniejszej średnicy przewodu ssącego. !Bawiąc się prz gaźźniku robisz to na własną odpowiedzialność!Jesli dałem gdzieś dupy to prosze mnie poprawić.Mam nadziej że komuś się przydadzą te moje wypociny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lacho Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Witam!!! To i ja poprosze o ten skanik jesli mozna [email protected] Dzieki z góry!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 witampoproszę o ten skan. z góry dzięki[email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 13 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2005 ja też bym prosił o skan :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 13 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2005 Ja też bym chciał ten skan więc jak by ktoś mógł to bardzo poproszę ! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 13 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2005 no dobra to ja tez bym prosil o skana dla koleszki Z góry dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 Jeżeli można to ja też prosze o ten skan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 ukasz Witam! Czy ja też mogę poprosić o skan z serwisówki. Moja mz pali ponad 6 na 100. Wymieniam na dniach filtr powietrza i jak to zrobię to chcę wyregulować moto. Pozdroo i dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 MZ, TS'ka wyregulowanie luzów zaworowych a jakie są luzy dla Mz :D ;) :) ;) Aha może lepiej jak ktos wrzuci skany do albumu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.