Skocz do zawartości

wżery na wałku rozrządu


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

jest to spowodowane tylko i wylacznie zjawiskiem kawitacji jak pisze piotr. i jest to wyrywanie czasteczek metalu przez czasteczki gazu w skutek implacji.wystepuje najczesciej w liniach ssawnych.generalnie chodzi o to ze ciecze poddane niskiemu cisnieniu maja tendencje do zwiekszonego wydzielania gazow.objawy kawitacji to glosna praca ukladu wydzielanie znacznych ilosci ciepla i ubytki powierzchniowe elemetow poddanych dzialaniu kawitacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a tak trochę z innej bajki...

 

Mam u siebie w pracy potężne sprężarki(dwa razy wyższe ode mnie) i tam jest rozwiązane to tak, że zanim taka sprężarka ruszy to włącza się elektryczna pompa oleju która pracuje około 10 sekund i dopiero wtedy rusza ten potężny silnik.

 

I tak się zastanawiam... skoro te rozruchy silników tak negatywnie na nie wpływają to czy zastosowanie takiej dodatkowej elektrycznej pompy która wytowrzyła by ciśnienie w układzie jeszcze przed startem silnika to czy nie przedłużylibyśmy życia takiej jednostki kilka krotnie?

 

Wiadomo, że producent nie chce aby jego silniki były wieczne więc to rozważania czysto teoretyczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ubytki spowodowane są ziarnistością bądź co bądź odlewu - kawitacji bym to nie mieszał.

Co do ciśnienia oleju - to japońskie silniki w drogowych maszynach przy regularnym serwisie średnio do 200tys powinny dobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a tak trochę z innej bajki...

 

Mam u siebie w pracy potężne sprężarki(dwa razy wyższe ode mnie) i tam jest rozwiązane to tak, że zanim taka sprężarka ruszy to włącza się elektryczna pompa oleju która pracuje około 10 sekund i dopiero wtedy rusza ten potężny silnik.

 

I tak się zastanawiam... skoro te rozruchy silników tak negatywnie na nie wpływają to czy zastosowanie takiej dodatkowej elektrycznej pompy która wytowrzyła by ciśnienie w układzie jeszcze przed startem silnika to czy nie przedłużylibyśmy życia takiej jednostki kilka krotnie?

 

Wiadomo, że producent nie chce aby jego silniki były wieczne więc to rozważania czysto teoretyczne :)

 

Olbrzymie silniki np. sluzace do napedu statkow badz w elektrowniach rowniez maja pompy przesmarowania wstepnego. Chodzi o to ze masa elementow ruchomych jest tak duza ze podczas rozruchu tarcie suche niszczyloby powierzchnie elementow wspolpracujacych.

 

Jakie cisnienia wytwarza te twoje sprezarki ~900 bar :icon_question:

 

jest to spowodowane tylko i wylacznie zjawiskiem kawitacji jak pisze piotr. i jest to wyrywanie czasteczek metalu przez czasteczki gazu w skutek implacji.wystepuje najczesciej w liniach ssawnych.generalnie chodzi o to ze ciecze poddane niskiemu cisnieniu maja tendencje do zwiekszonego wydzielania gazow.objawy kawitacji to glosna praca ukladu wydzielanie znacznych ilosci ciepla i ubytki powierzchniowe elemetow poddanych dzialaniu kawitacji.

 

Szczerze powiedziawszy to nie jestem co do tej teorii przekonany. Glownym czynnikiem wplywajacym na wystepowanie kawitacji jest temperatura cieczy. Wplyw na zjawisko kawitacji w cieczy o danej temperaturze ma przede wszystkim jej predkosc, ksztalt powierzchni z jaka sie kontaktuje, wystepowanie w cieczy zanieczyszczen i temu podobne zjawiska. Jest to zjawisko polegajace na gwaltownej przemianie fazowej z fazy cieklej w faze gazowa pod wplywem zmiany cisnienia. Jezeli ciecz szybko przyspiesza to zgodnie z prawem zachowania energii, cisnienie statyczne cieczy maleje. Punktowy spadek cisnienia statycznego doprowadza w konsekwencji do wrzenia cieczy i tworzenia sie pecherzykow gazu, ktore imploduja w momencie gdy ciecz opusci obszar szybkiego przepływu a cisnienie statyczne wrosnie, wytwarzajac nawet fale uderzeniowe. Nagle zmiany cisnienia przekraczaja niejednokrotnie cisnienie cieczy kilkusetkrotnie, a powstajace uderzenia sa tak silne ze moga zniszczyc kazdy wlasciwie material.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc dokladnie jest tak jak napisales zgadzam sie z toba ale zauwarzyc nalezy ze zjawisko kawitacji zachodzi np. w wodzie np- sroby napedowe okretow tez nosza znaki implozji spowodowanej zjawiskiem kawitacji,TERAZ(gdzie tam temperatura)generalnie temperatura moze ma wplyw na to zjawisko jednak bardzo nikły,wiekszy wplyw ma np.wysoka rozpuszczalnosc powietrza w danej cieczy.

Edytowane przez oil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie cisnienia wytwarza te twoje sprezarki ~900 bar :icon_question:

 

 

 

Szczerze powiedziawszy to nie jestem co do tej teorii przekonany. Glownym czynnikiem wplywajacym na wystepowanie kawitacji jest temperatura cieczy. Wplyw na zjawisko kawitacji w cieczy o danej temperaturze ma przede wszystkim jej predkosc, ksztalt powierzchni z jaka sie kontaktuje, wystepowanie w cieczy zanieczyszczen i temu podobne zjawiska. Jest to zjawisko polegajace na gwaltownej przemianie fazowej z fazy cieklej w faze gazowa pod wplywem zmiany cisnienia. Jezeli ciecz szybko przyspiesza to zgodnie z prawem zachowania energii, cisnienie statyczne cieczy maleje. Punktowy spadek cisnienia statycznego doprowadza w konsekwencji do wrzenia cieczy i tworzenia sie pecherzykow gazu, ktore imploduja w momencie gdy ciecz opusci obszar szybkiego przepływu a cisnienie statyczne wrosnie, wytwarzajac nawet fale uderzeniowe. Nagle zmiany cisnienia przekraczaja niejednokrotnie cisnienie cieczy kilkusetkrotnie, a powstajace uderzenia sa tak silne ze moga zniszczyc kazdy wlasciwie material.

 

Moje zaznaczenie jest sprzeczne z napisaną poniżej formułką zjawiska kawitacji.

Napisz po prostu czy w/g takiego naukowca jak Ty to zjawisk tam występuje czy nie ma prawa występować bo na razie robisz młodym ludziom wodę z mózgu.

Jeżeli nie jest to typowa kawitacja to w takim razie wytłumacz ubytki metalu na krzywkach pracujących w kąpieli olejowej.

A propos sprężarek pracowałem kilka lat przy obsłudze sprężarek powietrza dających na wyjściu 3000 atm- słyszałeś o takich ciśnieniach?:icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej sklaniam sie ku takim zjawiskom jak:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja_metali

 

Korozja metali (łac. corrosio - zżeranie) – procesy stopniowego niszczenia (korozji) struktury metalu w wyniku jego chemicznych reakcji ze składnikami otoczenia lub procesów elektrochemicznych. W wielu przypadkach kierunek przemian i ich szybkość zależą również od czynników fizycznych (np. naprężenia w elementach obciążonej konstrukcji, zewnętrzne pole elektryczne, promieniowanie) lub mikrobiologicznych...

 

Jak rowniez klikadziesiat pytan na temat tego procesu:

 

http://www.korozja.pl/html/pytaniamgr.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej sklaniam sie ku takim zjawiskom jak:

 

http://pl.wikipedia..../Korozja_metali

 

Korozja metali (łac. corrosio - zżeranie) – procesy stopniowego niszczenia (korozji) struktury metalu w wyniku jego chemicznych reakcji ze składnikami otoczenia lub procesów elektrochemicznych. W wielu przypadkach kierunek przemian i ich szybkość zależą również od czynników fizycznych (np. naprężenia w elementach obciążonej konstrukcji, zewnętrzne pole elektryczne, promieniowanie) lub mikrobiologicznych...

 

Jak rowniez klikadziesiat pytan na temat tego procesu:

 

http://www.korozja.p.../pytaniamgr.pdf

 

Żarty sobie robisz w tym temacie?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeciwienstwie do ciebie jestem bardzo powazny.

 

Przeginasz z tym spamowaniem - piszesz o korozji wałka rozrządu pracującego w kąpieli olejowej ?

A może to mutanty mocos kornikus pogryzły krzywki?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj troche fachowej literatury, zanim bedziesz oznajmial wszem i wobec o swojej "wiedzy" na temat silnikow i zjawisk w nim zachodzacych.

O takich walkach jest ten temat wiec o innych tu nie ma mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj troche fachowej literatury, zanim bedziesz oznajmial wszem i wobec o swojej "wiedzy" na temat silnikow i zjawisk w nim zachodzacych.

O takich walkach jest ten temat wiec o innych tu nie ma mowy.

 

Dzięki za poradę ale robiłem to już jak Cię jeszcze na świecie nie było a prof. Kordziński w swoich książkach pisał obszernie o tych zjawiskach.

Koniec spamu

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zatem siegnac do nowoczesnej litaratury, swiat postepuja na przod i to co bylo lata swietlne temu wielokrotnie zostalo przez nauke negatywnie zweryfikowane. Nie jestes tu zadna wyrocznia a twoj dyktat nie sprawi ze masz racje.

 

 

 

Rozumiem ze podpierasz sie ta fachowa literatura:

 

http://archiwumallegro.pl/male_silniki_spalinowe_profinzkordzinski_bdb-941013184.html

 

MAŁE SILNIKI SPALINOWE -Prof.inż.Kordziński

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr moze masz wieksze doswiadczenie i nie chce sie sprzeczac i tez nie widze mozliwosci utleniania metalu w cieczy ktora jest specjalnie produkowana by smarowac i nie dopuszczac do korozji.tu sie zgadzam z Piotrem,na co dzien pracuje ze sprezarkami silownikami oraz silnikami i mam na co dzien do czynienia z wymiana elemetow uszkodzonych na ktorych z reguly widac dzialanie kawitacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...