Skocz do zawartości

1/2 Buell'a czyli Buell Blast


Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądałem amerykańskie stron na temat Blasta i parę opinii dotyczyło nieszczelnego łącznika gaźnika. Przyznam się szczerze, że łącznik w moim miał jakby pęknięcia od wewnątrz. Może ta guma uległa zmurszeniu i powoduje dostawanie sie lewego powietrza? Następna sprawa, czy można w ogóle ją gdzieś nabyć w oryginale,a może jest jakiś OEM?

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam,od miesiąca posiadam blasta i mam problem z biegami,jak uruchomię silnik i wbijam jedynkę to zawsze towarzyszy zgrzyt,przy następnym wbiciu już go niema,z 1 na 2 słychać puknięcie [chyba normalne przy tej skrzyni?]tylko głośniej wchodzi niż z 2 na 3,z redukcją jest w porządku.Panowie czy to początek grubszego remontu ,ogarnie mi to zwykły serwis? jak wlać olej do skrzyni ,przez okienko rewizyjne?a którą śruba zlewam olej ,bo są dwie,i jaki olej najlepiej kupić do tej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do spuszczania oleju jak się nie mylę są przewody - węże gumowe z lewej strony pod spodem schowane i zaślepione korkami...

Olej to kupować taki jak do H-D...

Sprawdź linkę sprzęgła jej naciąg, ale zawsze Blast ma przy wrzucaniu lekkie zgrzyt...

 

Podstawowa sprawa przy Blastkach to:

- usztywnienie - dołożenie wspornika zespołu gaźnika

- sprawdzanie przedniego wspornika silnika, jeśli zauważone są mikropęknięcia, należy wspornik zmodyfikować -jak, to każdy robi to na swój sposób, mój kolega po prosu dał do dorobienia z grubszego mocniejszego marteriału

- sprawdzanie stanu paska napędowego

- porządne czyszczenie gaźnika, nie chodzi o pomazanie go w środku i z zewnątrz pędzlem i przedmuchanie sprężonym powietrzem....do tego są odpowiednie druciczki i mikrorozwiertaki

 

Pozatym to motorek bardzo fajny, taka niezła alternatywa dla skutera, z tym, że to w dalszym ciągu motocykl z charakterem, ktoś wcześniej porównał do chińskiego Junaka, nie ma zupełnie pojęcia o tym motocyklu...

 

Pozdr. J-999

 

P.S. Do tego spuszczania trzeba jeszcze sprawdzić w necie dokładnie, bo mój łeb nie śmietnik- wszystkiego nie potrafi przyjąć...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te węże gumowe nie są tylko do spuszczania oleju silnikowego?,dwie pierwsze sprawy sprawdzę ,pasek napędowy nowy, trochę luźny,z 2 cm ugięcia .co do skutera czy rowerka z innych stron to nie rozumie, dla mnie blast to 100% motocykl z charakterem, co prawda demonem szybkości nie jest, ale do sprawnego wyprzedzania wystarczy,ostatnio zrobiłem z plecakiem 280km i zmęczenia nie czułem, wiec nie tylko do miasta.A porównanie do chinoli dobry żart...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, nie bardzo pamiętam i może tak być, że jeden jest od spuszczania oleju silnikowego z bloku, a drugi z silnika....dlatego pisałem, żeby sprawdzić jeszcze w innym miejscu, najlepiej ściągnij owners manual lub service manual i tam powinno być..

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej z kapy sprzęgłowej spuszcza się zawsze śrubą spustową. Znajduje się ona bezpośrednio w kapie sprzęgłowej. To jest ta bardziej z tyłu motocykla, czyli po prawej jeśli patrzymy na kapę.Klucz 5/8 cala lub 16. Węże służą do spuszczania oleju z ramy, czyli ze zbiornika oleju.

Olej do sprzęgło-skrzyni to na przykład Belray Sport, ewentualnie każdy inny Clutch/Transmission oraz każdy silnikowy zdatny do mokrych sprzęgieł. Ilość 1 kwarta czyli 0,946 l.

Ważna jest regulacja napięcia łańcucha sprzęgłowego. Niestety w Blaście reguluje się go niejako na słuch. Oczywiście ważne również jest odpowiednie ustawienie wysprzęglika i luzu na lince.

Serwisówka podaje tak:

-śruba regulacyjna powinna być dokręcona z siłą 24 in-lbs

-odkręcić o 3/4 obrotu

-dokręcić śrubę kontrującą

Średnio fajna procedura. Wciąż nie rozumiem czemu panowie inżynierowie poszczędzili wizjera?

Cóż, wiem że nie bardzo pomogłem. Nie wiem jak to obrazowo i łopatologicznie wytłumaczyć. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj szczelił wspornik mocowania silnika z przodu :mad: , czy można to pospawać?czy trzeba wymienić,jak wymienić to gdzie takie coś można dostać bo na internecie nic nie ma,zaczyna mnie trochę przerażać brak części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem na ebayu

 

 

http://www.ebay.com/itm/ENGINE-MOUNTS-BUELL-BLAST-02-2002-500-P3-HARLEY-DAVIDSON-492-ADJUSTERS-MOTOR-/140901948041?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item20ce691a89&vxp=mtr

 

 

 

Pozdr. J-999

 

P.S. Jestem pewien, że na południu PL dorobią z lepszych materiałów....

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ta cześć szczeliła :) ,może źle opisałem ,aluminiowy uchwyt na dwie śruby przykręcany do przedniej poduszki silnika, dodatkowo drugą śrubę zerwało i połowa została w głowicy :rolleyes: nie wiem czy była wcześniej zerwana i dlatego pękło mocowanie czy zerwało po pęknięciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w salonie h-d izolator ciepła 500 zł, termin 2 tygodnie, używany niedostępny , ja zaryzykowałem i pospawałem 70 zł :) dodatkowo poduszka do wymiany ,ja kupiłem na aliegro za 90 zł w h-d 350zł, mam nadzieje że będzie pasować.

post-75794-0-17517600-1398314118_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich użytkowników :)
Jestem posiadaczem Buell'a Blast'a i wydaje mi się ze to jeden z lepszych motocykli dla początkujących.

-Mam pewien problem, a mianowicie:

Po przejechaniu około 500-600 km prawdopodobnie jedna z rurek "transmission vent" która wychodzi z dziwnej części silnika/skrzyni biegów i ciągnie się wzdłuż ramy po lewej stronie pod siedzenie, wyrzuciła olej. Nie wiem dlaczego tak się stało, dlatego pisze tutaj czy może zdarzyło wam się coś podobnego lub wiecie co jest nie tak?
-Kolejny problem to zmiana oleju, gdzie wchodzi 1,8 butelki, Buell oddaje mi tylko 0.40 butelki razem z filtrem, zastanawia mnie mnie, gdzie jest reszta oleju, tak powinno być?
-Następnym problemem jest sprawdzenie poziomu oleju, gdy wyciągam wskaźnik do sprawdzenia poziomu, on jest suchy, a ikonka z olejem jeszcze mi się nie zapaliła od 3000 km.
Z góry dziękuje za pomoc :)

Załączam zdjęcie do pierwszego problemu żebyście wiedzieli o jaka rurkę mi chodzi :)
.
.

 

IMG_6870_zps5cae2d96.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...