Skocz do zawartości

Silnik Evo 1340


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam info o tym silniku... w necie zdania są podzielone.

ile on ma mocy?: znalazlem onfo od 50 do 68 KM

jaki jest moment obrotowy?: 98-112 Nm

jak ze spalaniem w stosunku do TwinCam88?

jak tam działają zawory? popychacze? one nie wymagają żadnych regulacji?

 

dzięki za odp na te moje banały... :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niełatwy temat. Ogólnie to zdaje się że 56KM ma seryjny EVO. Ile momentu trudno powiedzieć, sam producent nie chwali się danymi a i normy pomiaru też inne są w US i u Nas.

 

Spalanie? Mój pali ok.6,5 w trasie, 7-8 w mieście, a jak katuję to i z 15 wypije. Znajomy miał FatBoy`a EVO i palił mu w trasie 4,5L.

 

A zawory działa tak jak zwykle. Otwierają się i zamykają. :icon_mrgreen: Mają hydro-regulatory czyli regulacji nie wymagają.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

evo zaczyna byc powoli zauwazany jako kultowy silnik, w sumie to chyba pierwszy w miare niezawodny , pozbawiony wad poprzednikow silnik . ostatni tak prosty w budowie . potem zaczeto wprowadzac zmiany i coraz "lepsze " jednostki .

a wiecie :icon_rolleyes: jest takie przyslowie : "lepsze wrogiem dobrego"

jesli mialbym kiedykolwiek kupowac HD to tylko z EVO :buttrock:

szczerze mowiac ostatni taki śliczny silnik :icon_mrgreen:

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podobno EVO to w ogóle ostatni silnik tradycyjnego HD. Potem już coraz więcej śmieci pakowali, wałki, wtryski, wałki balansowe itd. A EVO podobno też nie grzeszy trwałością. Mój ma 120 tys km i robiłem w nim tylko górę silnika - pierścienie i docieranie zaworów. A przez 3 lata zawiódł mnie tylko raz i to z mojej winy. Fakt że szału nie robi osiągami.

 

Ja narazie zostaję z EVO. Spoglądam w stronę Twin Cam`ów ale to tylko dlatego że FatBoy`a łatwiej kupić na TC niż EVO a właśnie FB mi się marzy. No ale z TC to już nie będzie taki fajny ten Grubas więc patrzę na FatBoy EVO a te rzadkie i drogie i koło się zamyka... :icon_evil:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre EVO to jest coś! To dla mnie esencja silnika HD. Nie ujmując nic TC czy to 88 czy 96 ale prawdziwy harley jest na gaźniku i trzęsie jaja w stylu good vibrations tak ja to czyni Evolution. Jestem jednym z tych szczęśliwców ktorzy moga te dwa silniki porównać bo mój zacny wujo (niewiedzący ile to ma właściwie mocy i momentu, jego słowa jak zapytałem: wystarczająco! :bigrazz: ) ma Heritagea właśnie na EVO, a znajomy od ktorego odkupiłem Draga sprowadził sobie też Dziedzictwo tyle że na TC88 z 2005 roku. Myślałem że juz weszły wtryski ale jego jest jeszcze na gaźniorach.

Dźwięk Evo/TC88, 1-0 dla Evo ale to jest subiektywne odczucie, vibracje na + dla Evo, elastyczność na + dla TC88.

 

W Terminatorze II jedna z głownych ról: Fat Boy EVO... od tego filmu zaczęła się moja fascynacja.

Kiedyś gadałem z importerem używanej Hadecji na Polske i mówił że FatBoya najmniej się opłaca sprowadzać bo ma wiele charakterystycznych części tylko dla tego mod. chociażby świetne pełne koła i dlatego skurczybyki są takie drogie na rynku wtórnym bo doprowadzenie po dzwonie do stanu "na sprzedaż" jest droższe jak np w przypadku road kinga.

Edytowane przez FhissT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano. FatBoy tani nie jest. Marzy mi się ale ciężko upolować w git cenie. A że jestem typem co i tak każdem moto musi rozebrać z ciekawości to szukam "zmęczonego" modelu, a takich jest bardzo mało bo prawie każdy FB wygłaskany jest. Pamiętam jak jeszcze Zjawą TS350 jeździłem znajomy miał FB właśnie na EVO, srebrno-czerwony. Cudo! Od tego czasu mi została "wizja" na FatBoy`a. No i film Terminator też zrobił swoje, do dziś oglądam ten kawałek na YT.

(Liczył ktoś ile dzieciak ma biegów w tym piździku? :icon_mrgreen: )

 

Charakterystyczne dla FB są koła, błotniki, wydechy, kierunki przednie, kierownica i trochę drobnych pierdoł.

 

Kiedyś zanim kupiłem FLH to w Anglii miałem na oku FatBoya fajnego, byle jak pomalowany na srebrno i zaniedbany ale zdrowy technicznie. Import z Japonii. Zanim zdążyłem zebrać całą kasę to już zniknął a cenę miał dobrą bo równe 5k GBP.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre EVO to jest coś! To dla mnie esencja silnika HD. Nie ujmując nic TC czy to 88 czy 96 ale prawdziwy harley jest na gaźniku i trzęsie jaja w stylu good vibrations tak ja to czyni Evolution. Jestem jednym z tych szczęśliwców ktorzy moga te dwa silniki porównać bo mój zacny wujo (niewiedzący ile to ma właściwie mocy i momentu, jego słowa jak zapytałem: wystarczająco! :bigrazz: ) ma Heritagea właśnie na EVO, a znajomy od ktorego odkupiłem Draga sprowadził sobie też Dziedzictwo tyle że na TC88 z 2005 roku. Myślałem że juz weszły wtryski ale jego jest jeszcze na gaźniorach.

Mam Dynę (FXDWG) 2005r na fabrycznym gaźniku, jak każda dyna bez wałków więc nic nie mieli w środku, silnik miękko wibruje gdyż w przeciwieństwie do softaili nie jest przykręcony na sztywno do ramy. Też marzyłem o fat boyu. W tej chwili nie zamieniłbym się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie silniki Dyny (99-2005) to taki split nowego ze starym.

Nowy - bo są 2 wałki, ale nie ma wałka wyrównoważającego (na miękko w ramie więc elegancko telepie) i gaźnik fabrycznie (mam FXDWG 2002), ale moc większa niż w EVO. Jedyne co mi nie pasuje to skrócony skok tłoka (w TC96 jest znowu większy - za to 6 biegów i wtrysk to już przesada ;) jak dla mnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zna się ktoś może na rozrusznikach w EVO ? (Road King FLHR 98)

Taka dziwna sprawa. Motocykl zawsze kręcił i odpalał bez zarzutu. Zmieniali mi pas napędowy co się wiąże jak wiadomo z rozebraniem sporej części motocykla. Po złożeniu okazało się, ze rozrusznik kręci ale czasem chwyta a czesem nie (częściej nie).

(będzie trochę haotycznie bo się nie znam) Po zdjęciu kapy okazało się, że ten "wałek" wychodzący z rozrusznika czasem wysuwa się prawidłowo i trafia na zęby a czasem zbyt mało, nie zazębia się i kręci jałowo.

Co moze byc przyczyną ? Czy coś może być niewłaściwie złożone ?

Sam rozrusznik został wyciągniety z motocykla i sprawdzony na stole. Wtedy wszystko jest ok, wysuwa się zawsze prawidłowo. Po założeniu ponownie do motocykla - znów ta sama historia, czasem ok ale częściej wysuwa sie za mało, nie wskakuje na zęby i kręci jałowo.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wczesniej dzialalo jak nalezy?

jesli tak to reklamowalbym bo fuszerka ewidentna albo podmiana czesci (nie za bardzo mi sie chce wierzyc ) :icon_rolleyes:

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedtem działało bez zarzutu.

Reklamować... :notworthy: :biggrin: ... no własnie nie bardzo jest jak. Robił to mój mąż w swoim warsztacie ;) Jest mechanikiem samochodowym (nie motocyklowym) ale zawsze swoje motocykle robi sam. Nigdy nie było problemu. Przedtem były jakończyki a teraz HD. Trochę inna bajka ale nie jakoś drastycznie.

Problem może w tym, że tym razem nie rozbierał motocykla sam (z braku czasu zlecił pracownikowi). Chociaż niby wszystko po złożeniu jest ok i żadnej części nie brakuje. Trudno powiedzieć.

 

Dlatego pytam - jaka potencjalnie może być przyczyna ? Może w HD coś trzeba jakoś tam ustawić, przestawić podczas takiej operacji jak wymiana pasa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze wyrzutnik nie dziala prawidlowo , czy rozrusznik byl rozbierany na czesci ? czy tylko wymontowany z silnika i odlozony do czasu montazu? jesli tak to byc moze nie siedzi w gniezdzie dokladnie i dlatego niezalapuje ?

jesli jednak i on byl rozbieraqny na czynniki pierwsze to podejzewam ze zostal zle zlozony .

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...