Skocz do zawartości

Wysokie Napięcie Ładowanie Suzuki Gsxr 750 86R.


suzor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem (Suzuki GSXR 750 86r.). Ładowanie na włączonych światłach jest 15,8V a na wyłączonych 14,8V. Czy jest to wina regulatora napiecia, czy alternatora. Jak mierze napięcie miedzy masą a "B" (wyjście z diód) jest 15,8V i na klemach aku też. Jeśli mierze miedzy masą a "IG" (rotor coil ) jest prawidłowo 14,5V. Jeden regulator już wymieniłem na inny używany podobno 100% sprawny i nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem (Suzuki GSXR 750 86r.). Ładowanie na włączonych światłach jest 15,8V a na wyłączonych 14,8V. Czy jest to wina regulatora napiecia, czy alternatora. Jak mierze napięcie miedzy masą a "B" (wyjście z diód) jest 15,8V i na klemach aku też. Jeśli mierze miedzy masą a "IG" (rotor coil ) jest prawidłowo 14,5V. Jeden regulator już wymieniłem na inny używany podobno 100% sprawny i nie pomogło.

 

Masz nadal uszkodzony regulator napięcia

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia jest zaopatrzony w dodatkowe wejście -MONITOR działa to tak ,że reguluje on tak napięcie aby na wejściu MONITOR zawsze było 13,8 (lub inne zadane napięcie zależy od modelu regulatora) ma to za zadanie zrównoważenie spadku napięcia na przewodach zasilających . Czyli długi przewód od regulatora do stacyjki i dalej żarówka po drodze spadek napięcia załóżmy 1,5V na przewodach i jeśli podłączymy wejście MONITOR do żarówki to regulator tak zakombinuje aby na żarówce było 13,8 (jego interesuje tylko to aby na wejściu MONITOR było 13,8) czyli poda na Czerwonym 15,3V tak aby zrównoważyć spadek napięcia na przewodach --Wejście MONITOR nie podaje prądu ono jest jak gdyby końcówką pomiarową dla regulatora napięcia-sprawdz gdzie podłączone Masz to wejście -dopiero po podłączeniu go do klemy + akumulatora będziesz pewien ,ze regulator do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia jest zaopatrzony w dodatkowe wejście -MONITOR działa to tak ,że reguluje on tak napięcie aby na wejściu MONITOR zawsze było 13,8 (lub inne zadane napięcie zależy od modelu regulatora) ma to za zadanie zrównoważenie spadku napięcia na przewodach zasilających . Czyli długi przewód od regulatora do stacyjki i dalej żarówka po drodze spadek napięcia załóżmy 1,5V na przewodach i jeśli podłączymy wejście MONITOR do żarówki to regulator tak zakombinuje aby na żarówce było 13,8 (jego interesuje tylko to aby na wejściu MONITOR było 13,8) czyli poda na Czerwonym 15,3V tak aby zrównoważyć spadek napięcia na przewodach --Wejście MONITOR nie podaje prądu ono jest jak gdyby końcówką pomiarową dla regulatora napięcia-sprawdz gdzie podłączone Masz to wejście -dopiero po podłączeniu go do klemy + akumulatora będziesz pewien ,ze regulator do wymiany

Coś kręcisz z tym prądem...żarówki nie świecą bez prądu.

Mógłbyś to bardziej ajsno wytłumaczyć?

Po co przewód od stacyjki?

Jak znaleźć ten "monitor"

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc regulatorow ma dodatkowy kabel idacy do + ale za stacyjka odpowiedzialny za ustalenie napiecia ladowania na odpowiednim poziomie.

Suzuki nie stosuje tego systemu, Honda tak.

właśnie o tym kabelku pisałem (najczęściej z regulatora mamy 3 takie same kolory wyprowadzeń czyli wejście dalej czarny masa i czerwony plus czyli razem 5 i jeśli występuje dodatkowy najczęściej cieńszy przewód to właśnie jest złącze monitor)jest to bardziej prawidłowe rozwiązanie pozwalające w prosty sposób zrównoważyć ewentualne straty napięcia na instalacji- jeśli tego złącza nie podłączmy to napięcie wzrośnie (tutaj niektórzy producenci regulatorów stosują rozwiązania polegające na ograniczeniu maksymalnej granicy wzrostu napięcia ....)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz tutaj monitora.

poza tym masz wspaniały alternator ponieważ łatwo go przerobic na regulator od malucha.

Ja tak zrobiłem u siebie i dla kumpla.

12 zł za regler...czego więcej trzeba, poza tym kontrolka ładowania.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regler z "monitorem" wystepuje w niektorych motocyklach ale w parze z altkiem samowzbudnym, zreszta napisalem juz ze w Suzuki nie wystepuje.

Dodatkowo w tym akurat modelu masz altek obcowzbudny taki jak stosowany w samochodach, gdzie regler jest montowany bezposrednio w obudowie altka i latwo wymienny na tani regler samochodowy.

Tak ze warto kupic nowy regler i podlaczyc do tego alternatora, a jak masz z tym problem to pojdz do elektryka samochodowego i on na pewno sobie z tym poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f6b692a28e34747.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/427c9dfda5b09191.html

 

Zamówiłem taki zastępczy regulator zobaczymy czy pomoże. A jak to przerobić na regulator od malucha?

 

Że niby co to ma być? Ja tu widzę srubę z tulejką i dwa przewody i wuj wie co schowane pod izolacją.

Pedałuj do elektryka z samym altkiem i powiedz, ze chcesz aby wyprowadził ci przewody na zewnątrz po regulator od malucha.W altku trzeba zbudować mostek wzbudzenia bo jak wyrzucisz oryginalny regulator to i mostek w nim się znajduje.

Składa się on z trzech diód prostowniczych np. N4001 N4007 wlutowanych między fazy.

Jeśli ten obrazek nic Ci nie mówi to złap kogoś, kto to kuma albo elektryk

KLIK

 

 

Według mnie ignition terminal to właśnie "monitor".

Ale zgadujesz czy wiesz?Bo temat z zagadkami jest gdzie indziej.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regler z "monitorem" wystepuje w niektorych motocyklach ale w parze z altkiem samowzbudnym, zreszta napisalem juz ze w Suzuki nie wystepuje.

Dodatkowo w tym akurat modelu masz altek obcowzbudny taki jak stosowany w samochodach, gdzie regler jest montowany bezposrednio w obudowie altka i latwo wymienny na tani regler samochodowy.

Tak ze warto kupic nowy regler i podlaczyc do tego alternatora, a jak masz z tym problem to pojdz do elektryka samochodowego i on na pewno sobie z tym poradzi.

Wiem że nie jest to taki monitor jak w reglerach altków samowzbudnych, ale przy tego typu podłączeniu reglera w altku obcowzbudnym, ignition terminal może spełniać też tą funkcję.

Zresztą na logikę - co się dzieje jeśli przez IG do reglera dochodzi tylko 13V w momencie kiedy w reszcie instalacji jest 14,5V?...

 

Natomiast jeśli chodzi o monitor w Suzuki w ogóle:

Suzuki LS 650 Savage, przewód O/B wychodzący z reglera.

Suzuki%20LS650.jpg

Edytowane przez nabokow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...